Heb je al eens een rondje door de woning gemaakt om te kijken waar nog meer spaanplaat in is verwerkt?LindaRis schreef: ↑27 mar 2025 17:56Bij ons is bijna alles wel gelamineerd, en waar dat niet zo is, zit het dus helemaal vol met van die soort kleine houtworm-achtige gaatjes. Alleen een stukje achter de oven (een soort richeltje) is niet gelamineerd, daar barst het ervan, maar dat vind ik tevens een ontzettend onlogische plek om er naar binnen te gaan voor zo'n beestje (als het dus bij onszelf van buitenaf is geweest).
Wij bewaren alles in potten/bewaardozen etc, dus vanuit eten lijkt me sterk. Ooit wel eens gezien hoe dat soort beestjes eruit zien, en een broodkevertje is dus echt een andere soort schijnbaar.
We willen voornamelijk met mensen in contact komen die zelf dit probleem hebben (gehad), omdat ik benieuwd ben hoe dat opgelost is, of mensen die kunnen verklaren dat dit inderdaad vaker voorkomt, of bijvoorbeeld inderdaad een keukenleverancier, die mans genoeg is om te te geven dat dit een voorkomend probleem is...
We hadden al vanaf jaar 2 of 3 al boormeel en af en toe een kevertje, alleen wisten wij veel... We dachten dat het nog steeds zaagsel was van het plaatsen/werken van de keuken. Een fruitvliegje oid hebben we allemaal wel eens, en ik haal nu eenmaal niet wekelijks de inbouwovens en plinten van zijn plek.... Dus hoe moesten wij dit weten. Tevens staat dit beesten onder de 18 graden stil, dus een half jaar lang in de winter heb je nergens last van, en in de zomer groeit het explosief. Dit betekent ook dat het dus jaren kan duren op deze manier voor het echt zo'n groot probleem wordt dat je echt professionals erbij gaat halen.
Bed, bank, stoelen eventueel kasten?
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de kevers zich kunnen verspreiden?