Die gaatjes kunnen natuurlijk niet om hygiënische redenen. Als je akkoord hebt gegeven en het is nu maatwerk (ga ik van uit), kun je niet meer gaan ruilen. Die gaatjes hoef je niet te accepteren. Die kunnen prima gevuld worden met een 2K vulmiddel op kleur.
Dat is nu net hele probleem. De leverancier wil de gaten opvullen en het blad polijsten.
Alle kwartsiet bladen zijn al gescheurd en hersteld als ze bij de consument gemonteerd worden en dat hoort de keukenzaak aan jullie vooraf te vertellen. Je zult die scheuren altijd voelen en gaatjes zien. Als ze een gaatje gemist hebben zal Arte die ter plaatse kunnen vullen. Over kwartsiet voor op de vloeren, daar kun je de echt slechte delen gewoon weg gooien (zijn niet zo grote delen) als je de slechte delen uit een keukenblad weg moet laten hou je niets over. Eigenlijk is de keukenzaak alleen te verwijten dat ze niet gewaarschuwd hebben voor de hebbelijkheden van dit materiaal. Dan had je mogelijk gekozen voor een keramiek "imitatie" kwartsiet.
Wat heeft de site waar je heen verwijst met dit onderwerp van doen?
Het blad is niet van amethist.
Een amethyst is wel een kwarts= trigonaal en daar valt ook kwartsiet onder. (Verder voor je info robijn en saffier zijn beiden een korund=triklien alleen aluminiumoxide geeft het verschil in kleur.
We hebben kennisgenomen van dit schrijven en begrijpen dat de situatie voor jullie als vervelend is ervaren.
Hoewel het werkblad voldoet aan de kwaliteitsnormen van Arte – waarbij natuurlijke kenmerken en onregelmatigheden horen bij het karakter van echt kwartsiet – begrijpen we dat deze door jullie als storend worden ervaren. Daarom hebben wij in goed overleg een servicegerichte oplossing aangeboden.
De voorgestelde oplossing is met jullie besproken, en we treden rechtstreeks in contact om dit voorstel nogmaals toe te lichten. Wij gaan ervan uit dat hiermee een passende oplossing is geboden.
Met vriendelijke groet,
Arte Groep & Tinnemans Keukens B.V.
We hebben kennisgenomen van dit schrijven en begrijpen dat de situatie voor jullie als vervelend is ervaren.
Hoewel het werkblad voldoet aan de kwaliteitsnormen van Arte – waarbij natuurlijke kenmerken en onregelmatigheden horen bij het karakter van echt kwartsiet – begrijpen we dat deze door jullie als storend worden ervaren. Daarom hebben wij in goed overleg een servicegerichte oplossing aangeboden.
De voorgestelde oplossing is met jullie besproken, en we treden rechtstreeks in contact om dit voorstel nogmaals toe te lichten. Wij gaan ervan uit dat hiermee een passende oplossing is geboden.
Met vriendelijke groet,
Arte Groep & Tinnemans Keukens B.V.
Wat een teleurstellende reactie. De foto's van het blad zijn al gepubliceerd in dit draadje. Het blad is met grote gaten uitgeleverd, gaten die nog niet afgevuld waren.
Hoe kan een gerenommeerde werkbladleverancier dat acceptabel vinden? Stellen dat een dergelijk blad aan hun kwaliteitsnormen voldoet? Zijn uw kwaliteitsnormen echt zo laag?
Ik zou vooralsnog het standpunt innemen dat dit aanrechtblad nonconform is. Hebt door iets wat in hun risicosfeer ligt sowieso niet gekregen wat je besteld had, en de vervanging is geen gelijkwaardige vervanging. Ik zou dus de nonconformiteit inroepen en ze de gelegenheid geven om het blad te vervangen door een vergelijkbaar blad met wat je besteld hebt, en als ze dat niet willen de koop ontbinden.
Garanties op winst heb je niet, maar het bedrag is het wel waard om wat risico te nemen. Mijn inschatting op basis van wat je hier laat zien is dat je een dergelijke zaak gaat winnen.
Jij hebt immers expliciete vragen gesteld, waarbij zij de issues van dit blad hadden moeten melden. En al helemaal als het blad wat je initieel had uitgekozen helemaal niet dergelijke issues had.
Dank voor uw reactie. Dat ga ik zeker doen. Arte Groep biedt alleen herstel van de gaten aan, maar geen garantie tegen verkleuring, loslaten van de vulling etc.
Vervanging door een blad die ik zelf heb gekozen is de beste oplossing.