Wat is de Woningborg Garantie- en waarborgregeling waard?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Wat is de Woningborg Garantie- en waarborgregeling waard?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Paul Hovius schreef:
07 jun 2025 18:47
Voor diegenen die discussiëren over wel of geen garantie hebben de kern van mijn boodschap NIET begrepen. Het onderwerp van de topic is: Wat is de Woningborg Garantie- en waarborgregeling waard? Als het dus geen garantie is, is de Woningborg garantieregeling NIETS waard.
Rare redenering. Natuurlijk gaat het wél over de garantie. Het feit dat jouw issue er niet onder valt, maakt natuurlijk niet dat de garantie niets waard is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Paul Hovius schreef:
07 jun 2025 18:47
Het onderwerp van de topic is: Wat is de Woningborg Garantie- en waarborgregeling waard? Als het dus geen garantie is, is de Woningborg garantieregeling NIETS waard.
Ergens ben ik het met je eens dat je schade wel onder de huidige regeling gedekt behoort te zijn.
Maar volgens mij is de regeling bedoeld voor groter leed, dan een 400,- reparatie aan een verzakte wasbak.
Om discussies als deze te over "klein bier" te vermijden had men gewoon een eigen risico van bijvoorbeeld 500 of 1000,- in de regeling moeten opnemen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
08 jun 2025 08:27
Ergens ben ik het met je eens dat je schade wel onder de huidige regeling gedekt behoort te zijn.
De huidige regeling geeft geen uniforme garantie termijn af op alle onderdelen van een huis. Sommige onderdelen krijgen zes jaar of langer garantie, sommige onderdelen een stuk korter.

Het onderdeel Sanitair geeft maar een enkel jaar garantie. Staat vermeldt in de voorwaarden.

Na een jaar is schade aan de badkamer, ongeacht de reden, niet langer gedekt door de Woningbouw Garantie- en waarborgregeling.

Zou de Woningbouw Garantie- en waarborgregeling tot zes jaar garantie op het onderdeel Sanitair afgeven, dan zouden ze een stuk meer claims ontvangen en dus ook hun product een stuk duurder maken om die claims uit te kunnen betalen.

Of iets behoort gedekt te zijn, dat is maar de vraag. Mensen willen ook dat de premie ook betaalbaar blijft.

Plaats reactie