Geen restitutie na annulering van vertraagde bestelling Klimatherm

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
daseth
Contacteer:

Geen restitutie na annulering van vertraagde bestelling Klimatherm

Ongelezen bericht door daseth »

In juni 2022 heb ik een overeenkomst gesloten met het bedrijf Klimatherm BV Nederland voor de installatie van een compleet warmtepompsysteem. Ik kreeg een bod, sprak een installatiedatum af voor 27 augustus en betaalde 5000 euro voorschot voor dit bod. Er is geen warmteverliesonderzoek uitgevoerd, geen andere metingen gedaan behalve een plaatsbezoek door de eigenaar.

Ergens in augustus 2022 heeft Klimatherm mij via hun vertegenwoordiger en eigenaar laten weten dat ze leveringsproblemen hebben en dat de installatie wordt uitgesteld tot september. Ik stemde ermee in om te wachten.

Nadat ze geen installatiedatum hadden opgegeven, beloofden ze in oktober, november, december en januari eindelijk om . We kwamen een definitieve deadline overeen op 16 februari, toen ze beloofden te installeren of terug te betalen. Installatie is niet gebeurd en ook geen restitutie.

Op 20 februari nadat ze niet begonnen met installeren op de laatste termijn (ze hadden 16 februari beloofd) heb ik Klimatherm geïnformeerd dat ik mijn consumentenrecht uitoefen om onze overeenkomst te annuleren, volgens mijn hier beschreven rechten
https://www.acm.nl/levering
Ik heb ze tot het einde van de werkdag de tijd gegeven om de terugbetaling te regelen. Zij hebben geweigerd en hebben aangegeven de warmtepomp te willen leveren. Ik heb geweigerd en aangedrongen op een terugbetaling. Ze hebben geen restitutie verleend.

Op dit punt begon de nachtmerrie. Ze begonnen me te bedreigen met advocaten die me zouden afdwingen. Ik werd in contact gebracht met hun advocatenkantoor en legde de situatie uit. Ik verduidelijkte ook dat ik, zoals geadviseerd door mijn bank, een politiezaak had geopend.

Uiteindelijk antwoordden hun advocaten met de belofte om de terugbetaling binnen maximaal 2 weken te betalen. Ik stemde ermee in om mijn politierapport te verwijderen.

Uiteindelijk gingen de 2 weken voorbij en werd er niet betaald. De eigenaar als vertegenwoordiger van Klimatherm negeerde zijn advocaten en bleef liegen over verschillende problemen die hen verhinderden om terug te betalen. Uiteindelijk heb ik negatieve beoordelingen op hun Google-pagina geplaatst. Dit maakte hem blijkbaar erg kwaad. Zo boos dat hij dreigde naar mijn deur te komen, hoewel er geen interactie meer van Klimatherm werd verwacht, behalve een terugbetaling. Ik heb ook de politiezaak heropend.

Toen ik weigerde mijn berichten op Google te verwijderen, kreeg ik 's nachts ook oproepen van onbekende nummers. Ik heb een aparte politiezaak geopend over intimidatie. Hun conclusie was dat bedreigingen op dit moment niet voldoende zijn om iets te doen.

Ergens in maart heb ik ook geprobeerd mijn geld terug te krijgen via een incassobureau. Ze negeerden al hun berichten om te betalen.

Meer recent begonnen de Google-recensies te bijten volgens berichten van de eigenaar. De eigenaar begon berichten te sturen dat ik zijn bedrijf vermoord met mijn Google-recensies. Weer begon hij allerlei beloftes te doen om te betalen als ik mijn reviews maar zou verwijderen. Ik zei dat ik mijn beoordelingen zou verwijderen als hij de volledige terugbetaling zou betalen

Hij probeerde me er ook van te overtuigen dat hij ging betalen, alleen omdat hij ervoor koos, aangezien mijn bestelling een op maat gemaakt product was dat volgens hem niet in aanmerking kwam voor annulering. In de tussentijd (rond 2 juni 2023) bevestigde hij schriftelijk dat het product doorverkocht was aan een andere klant, in feite in tegenspraak met de claim van het aangepaste artikel. De producten waren ook kant-en-klare producten.

Op de achtergrond begon dit zijn tol te eisen van mijn gezin. De stress, zowel voor mij als voor mijn vrouw, begon voor ons beiden slapeloze nachten te veroorzaken. We zoeken nu allebei professionele hulp om hiermee om te gaan.

Onlangs (laatste week van juni 2023) heeft het bedrijf 2 betalingen gedaan van totaal 1000 euro. Maar kon geen plan voor een volledige terugbetaling verstrekken. Ik sta nu voor de gang naar de rechter. Wat uiteindelijk de enige oplossing lijkt om kans te maken op de volledige terugbetaling aan mij. Best vervelend om dit voor 3000 euro te moeten doen.

Ook zei de eigenaar, nadat hij op 5 juli een uiterste termijn had gekregen om volledig te betalen, dat hij mij zou aanklagen vanwege de schade veroorzaakt door mijn Google-recensies. Dit bezorgt mij nog meer stress voor mijn familie, voor de simpele poging om gewoon mijn geld terug te krijgen.

Natuurlijk heb ik bewijs voor dit alles, aangezien de gesprekken grotendeels schriftelijk zijn verlopen.

Lady1234

Re: Geen restitutie na annulering van vertraagde bestelling Klimatherm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nare zaak, maar wat is nu uw vraag?

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Waarom het altijd op juridisch gekrakeel laten komen.
Het dringt blijkbaar nog steeds niet door bij een aantal botte koppen dat hoe harder er wordt gedreigd met I sue you er ook steeds harder tegengas wordt gegeven.
Waardoor degenen die dit echt nodig hebben nog langer in de ellende blijven zitten.(dat laatste mag men zelf invullen).

16again

Ongelezen bericht door 16again »

daseth schreef:
11 jul 2023 20:10
Ook zei de eigenaar........dat hij mij zou aanklagen vanwege de schade veroorzaakt door mijn Google-recensies. Dit bezorgt mij nog meer stress voor mijn familie, voor de simpele poging om gewoon mijn geld terug te krijgen.
Als die recensies gewoon op waarheid berusten, dan is er niets voor je om je zorgen te maken. Bedrijf kan jou nu eenmaal niet verplichten om 5-ster recensie te plaatsen

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat. Laat hun proberen om het geld terug te krijgen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel goed, ook zonder directe vraag, om dit grote probleem met dit bedrijf alhier te melden.
Na een jaar wachten op uitvoering van de opdracht mag je toch verwachten dat het bedrijf zonder enig tegengas het geld terugstorten.

Mede omdat ze nu eindelijk een klein bedrag terugstorten, zal het bedrijf wel in financieel zwaar weer verkeren, cq er is gewoon geen geld......

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Seinhuis schreef:
12 jul 2023 10:20
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat. Laat hun proberen om het geld terug te krijgen.
Lees jij de OP eigenlijk voordat je je standaard riedeltje plaatst?

daseth
Contacteer:

Op dit punt deed ik het volgende: Ik heb het geprobeerd met een Incasso-bedrijf. Ze negeerden alle Incasso-berichten tot de vriendelijke herstelperiode voorbij was. Dit gebeurde vóór de betaling van 2000 euro van hen. Ik probeerde betalingen op afbetaling voor te stellen. Ze negeren deze suggestie. Ik probeerde ze een overeenkomst te laten ondertekenen die ze konden betalen. Ik heb het document opgesteld, aanpassingen gedaan volgens hun verzoeken, de claim voor Incasso-kosten verwijderd. Toen tekenden ze niet. Ze hebben ook verschillende beloften gedaan om te betalen. Alle gebroken beloften. In een van de laatste berichten voordat ik hun nummer blokkeerde, stuurden ze een foto van Joe Pesci als maffia-huurmoordenaar. Gewoon zo, uit het niets.

daseth
Contacteer:

Hier is een screenshot van dat gesprek.
Bijlagen
IMG-20230712-WA0007.jpg
(37.45 KiB) 1282 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door daseth op 12 jul 2023 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

daseth
Contacteer:

Tot nu toe hoopte ik het op te lossen zonder juridische stappen. Alleen door de gerechtsdeurwaarder te vragen naar de rechter te stappen, zou ik geld verliezen. De rechtbank zal me niet alle kosten van die teruggeven.Ik hoopte geen geld te verliezen, alleen omdat ik een terugbetaling probeer te krijgen.

daseth
Contacteer:

Iemand vroeg wat mijn vraag is. Dat zou zijn: heeft iemand anders zo'n ervaring met dit bedrijf? Mijn berichten zijn ook een waarschuwing voor iedereen die zaken met hen wil doen. Zo ja, dan zou ik iedereen die hun methoden kent, aanmoedigen om een recensie op hun Google-pagina te plaatsen. Ze zijn erg gevoelig voor hun Google-pagina. Dezelfde pagina met beoordelingen van mensen in Verenigde Staten. Of Griekenland. Dus valse beoordelingen bedoeld om potentiële klanten te misleiden.

Hier is nog een voorbeeld: toen ik hen liet weten dat ik een politiezaak voor online fraude heb geopend en heb gevraagd of ze de politie verkiezen om op hun deur te kloppen in plaats van de terugbetaling te betalen, was hun antwoord: Misschien kom ik aan je deur.

Hier is ook een screenshot met het bericht van hun advocaten in februari.

Zie de screenshotHier is ook een screenshot met het bericht van hun advocaten in februari.
Bijlagen
IMG-20230712-WA0004.jpg
(54.84 KiB) 1291 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG-20230712-WA0005.jpg
(52.49 KiB) 1291 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

jochemd

Ongelezen bericht door jochemd »

daseth schreef:
11 jul 2023 20:10
Toen ik weigerde mijn berichten op Google te verwijderen, kreeg ik 's nachts ook oproepen van onbekende nummers. Ik heb een aparte politiezaak geopend over intimidatie. Hun conclusie was dat bedreigingen op dit moment niet voldoende zijn om iets te doen.
De politie zal pas aan de slag gaan bij bedreiging, niet bij overlast. Voor overlast kan je wel bij je telefoonmaatschappij terecht. Je kan hun vragen om je te vertellen wat de NAW gegevens van de beller zijn. Gebruik daarvoor de voorbeeldbrief van de ACM en stuur die naar je eigen telefoonmaatschappij (die moet het vervolgens maar uitzoeken met de telefoonmaatschappij van de beller). Als je het formulier van jouw telefoonmaatschappij gebruikt ga je er meestal mee akkoord dat ze de beller waarschuwen in plaats van de NAW gegevens aan jou vertellen.

Morgan le Fay

Een Engelstalig juridisch iets??
Welk recht wordt er toegepast en dan bedoel ik welk land.

daseth
Contacteer:

Ik ben Roemeens. De eigenaar is Grieks. Zowel ik als hun bedrijf zijn geregistreerd in Nederland. Ik vermoed dat de taal die in onze communicatie wordt gebruikt, niet relevant is.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus de boete voor Klimatherm is Euro 150,00 per dag bij niet betalen ? Hoe kom je aan dit bedrag ?

daseth
Contacteer:

BL2 schreef:
12 jul 2023 14:10
Dus de boete voor Klimatherm is Euro 150,00 per dag bij niet betalen ? Hoe kom je aan dit bedrag ?
Nadat ze niet hadden terugbetaald vóór de door hun advocaten beloofde datum, probeerde ik hen te dwingen nog steeds te betalen door hen te vertellen dat ik ermee instem dat ze mijn geld als een lening op 3% per dag kunnen houden. Duur? Ja.

Maar het enige dat ik vroeg was een terugbetaling. Dit alles was nadat ze me hadden bedreigd met hun advocaten en probeerden me te intimideren om op hen te wachten tot een onbekende datum voor installatie.

Hier is hun reactie bij de annulering.
Voor alle duidelijkheid, mijn annulering kwam na meerdere vertragingen. Ze beloofden aanvankelijk te installeren in augustus 2022, daarna september 2022, waarna we een laatste termijn overeenkwamen om op 16 februari 2023 te beginnen.

Toen die termijn ook was verstreken en ze zo agressief begonnen te worden om me in de overeenkomst te houden, voelde ik me al bedrogen. Zeggen dat ze mijn geld na de deadline alleen tegen een hoge rente kunnen houden, voelde als een manier om hen onder druk te zetten om op de afgesproken deadline te betalen.

-------- Forwarded message ---------
From: <[email protected]>
Date: Mon, Feb 20, 2023, 1:45 PM
Subject: Re: request for a refund
To:

Greetings,

An order was placed by Klimatherm B.V for the Heat Pumps system from Midea.
Although certain events on a global scale have interrupted the delivery schedule have caused delays, this was something we could not control.
An official letter was sent explaining the delay situation and the root cause of it.

The estimated date of arrival was postponed due to foul weather from the point of loading. The system has been loaded and already on route to the Netherlands.
Your invoice is in our system and feel free to go to the police. It is a civil matter that can settled in court and Klimatherm will claim liability damages as well.

Your system will be delivered next Tuesday to your home. Have someone be there to collect it.
Once we install, the remaining balance will be paid as stated on the invoice.
If you do not wish for the installation , then we will deduct the installation fee and credit that amount.
If that is not paid ,then it will go to our legal dept.

Thank you

Finance Dept.

Klimatherm B.V

301 Rivium Boulevard

2909LK Capelle aan den IJssel

Netherlands

+31107995234 office

+31621314963 mobile

www.klimathermgroep.nl

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

De vraag is of u juridisch de koopovereenkomst tussen u en Klimatherm al ontbonden heeft. Zo niet, dan dat alsnog zo snel mogelijk doen. Gezien de acties die door u al ondernomen zijn met een incassobureau vermoed ik van wel, maar toch .....

U kunt zelf een dagvaarding uitschrijven, dat vindt u op internet, maar dat moet wel zorgvuldig gebeuren. Daarmee kunt u naar een deurwaarder stappen. Dat kost u in eerste instantie geld. Komt de zaak uiteindelijk voor de (civiele) rechter dan kunt u de door u gemaakte kosten ook opvragen, mogelijk dat de rechter Klimatherm ook veroordeeld in het vergoeden van de door u gemaakte kosten.

Ik zou even wachten of Alfatrion en/of Moneyman hier nog reageren. Zij zijn in dit soort kwesties meer deskundig als ik en kunnen u wellicht met nog meer tips van dienst zijn.

Dit is de legale manier die veel tijd kost. Het adres van Klimatherm staat echter gewoon op internet als u dit op Google intypt. U kunt er ook voor kiezen, samen met wat stevige Harrie's, dit adres eens te bezoeken en op een duidelijke en stevige manier uw rechten doen gelden. Een beetje bang maken daar is Klimatherm niet vies van. Andersom moet dat misschien ook maar eens gebeuren. Pas echter op dat u geen strafbare feiten pleegt, want dan staat u 1-0 achter. Maar stiekum een opname maken, als bewijs voor de rechter, kunt u natuurlijk altijd proberen.

daseth
Contacteer:

Dit is echt geen pad dat ik zou nemen. De enige oplossing die bij me opkwam, was op hun kantoor verschijnen en de politie ter plekke bellen. Niet zeker of ze mogelijk iets kunnen doen.

Ja, ik heb de overeenkomst op een wettige en duidelijke manier geannuleerd, verwijzend naar mijn wettelijke recht om dit te doen voor het niet leveren van diensten en producten.

Dit was de reden waarom hun advocaten duidelijk concludeerden dat ik mijn geld terug zou moeten krijgen.

De enige druk die werkte was om het recensie te maken. De 2K die ze betaalden was een gevolg van de slechte recensies. Maar de eigenaar verwachtte dat ik het verhaal zou verwijderen, hoewel ik zei dat ik dat alleen zou doen als ze volledig zouden betalen.

De man werd gek toen ik hem een deadline gaf.

Morgan le Fay

Tja en zo blijven wachttijden voor het plaatsen van............. alleen maar oplopen en dat allemaal dankzij een paar die er een hobby van maken om de letter van de wet toe te passen zonder de gevolgen te willen erkennen.
Of het nu de politiek is of het bedrijfsleven het wordt steeds gezelliger in dit land doordat de grootsmoelen een steeds grotere smoel krijgen. Of ze iets constructiefs als alternatief kunnen aanbieden daar twijfel ik steeds meer aan.
(sarcasm)

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik de reacties van de eigenaar bij bepaalde slechte kritieken op Google Reviews lees, bedroevend

Plaats reactie