Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
TristanNu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2024 15:27

Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door TristanNu »

Goedemiddag,
Vanmiddag dacht ik, wanneer is mijn CV ketel voor het laatst onderhouden?
Nu zag ik dat 13-1-2023 de laatste keer was. Ik begrijp dat het wettelijk niet verplicht is maar onze CV ketel is al 13 jaar oud dus ik houd het graag goed bij.
Nu kreeg ik van het bedrijf te horen dat zij door de nieuwe gasketelwet de abonnementskosten hebben verhoogd van €95 naar €220. Ik kreeg na dit gesprek een beetje een naar gevoel en mijn buik. Klopt dit wel? Zijn hier anderen met dezelfde ervaring?

Bij voorbaat dank, Tristan

Lady1234
Berichten: 27339
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar voor een onderhoudsbeurt hebt u toch geen abonnement nodig.

Maar de verhoging lijkt mij buiten proportie.

Ron5300
Berichten: 317
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Heeft u al een onderhoudsabonnement of wil u er één afsluiten dat maakt u niet duidelijk.
Als u geen onderhoudsabonnement heeft afgesloten en een bedrijf vraagt onderhoud aan de cv ketel uit te voeren dan kunnen de kosten door de bijkomende verplichte metingen hoger zijn dan u verwacht had.

TristanNu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2024 15:27

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door TristanNu »

Bijgevoegd een foto. Dit bedrag is dus opgehoogd naar €220
Bijlagen
IMG_0539.jpeg
(88.38 KiB) 6 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Informatie
De geselecteerde bijlage bestaat niet meer.

Speedy123
Berichten: 1433
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het ligt er maar aan wat voor soort abonnement het is. Soms zitten materiaal kosten al in de prijs. Soms zit zelfs arbeidsloon bij storingen al in de prijs.

Ik heb alleen onderhoud in mijn abonnement zitten. Materialen moet ik los betalen zoals de pakking.

Bij storing moet ik ook arbeidsloon betalen.

Ik betaal dan ook slecht 75 euro per jaar.

Lady1234
Berichten: 27339
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaal alleen als ik ze bestel voor een onderhoudsbeurt. En dat is eens per twee of drie jaar,

Erthanax
Berichten: 9826
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik krijg van mijn installateur een mailtje met een link waarmee ik een afspraak kan inplannen. Als het onderhoud gedaan is, krijg ik een mailtje met de factuur. Een kleine 100 euro.

Een bedrag van 220 euro voor gewoon onderhoud lijkt me wel erg veel. Dat de kosten zijn gestegen door de nieuwe wet, geloof ik wel. Alle monteurs moeten examen doen om een certificaat te halen. Er zijn dus extra opleidingskosten, maar een verdubbeling van het tarief, dat wil er bij mij niet in.

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hogere kosten vanwege gasketelwet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook mijn jaarbedrag zit rond de 100 euro. Vanwege de nieuwe wetgeving moesten de rookgaskanalen op aan andere manier gezekerd worden, daar kwamen ze apart voor - kostenloos.

Die 220 euro vind ik dus ook heel veel, al helemaal als eventuele onderdelen daar nog bij komen.

Plaats reactie