Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
tamme_tekkel
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo,

ik was toe aan een andere ketel na 22 jaar een Nefit te hebben gehad.
heb ik via een installateur een Remeha gekocht.
op vrijdag 18-10-2024 heeft de installateur de ketel aangesloten.
helaas de ketel werkt niet krijgt FC:E0410 ( iets met gas)
restten en diverse malen stekker in-uit. geen resultaat.
volgens installateur komt gas wel aan in de gasklep. vonk komt ook.
de installateur heeft contact gehad met Remeha installateur service.
helaas kunnen deze niet helpen. veel gepraat: met bijvoorbeeld ik ben maar een
mevrouw die iets aan neemt. geen storingsmonteur komt.
wat een service is dit?

!!!!!! Remeha laat klant persoonlijk in de kou staan !!!!!

Remha wat ga je doen hiermee? Veel geld betaald voor een officieel installateur.
nu blijkt dat Remeha niet zo'n goede service verleend, als geschreven wordt op internet.
ik weet ook niet of ik een vriend/bekende ga vertellen, koop een Remeha?
ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen? klant heel weekend laten wachten/in de kou laten staan vind ik
persoonlijk geen goede keuze.

Moneyman
Berichten: 31388
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt niets met Remeha te maken, maar met de installateur waar je ‘m gekocht hebt. Die moet het oplossen voor je. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen.

Alex van Kampen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Er zijn drie codes op het display: twee storingstypen en één
waarschuwingstype:
1. Tijdelijke stop (H)
2. Vergrendeling (E)
3. Code vóór activering van een storing (A)

E.04 .10 Ontsteking brander mislukt na vier pogingen

OORZAAK – Controle/oplossing:
GASTOEVOER
Controleer de gastoevoerdruk
Controleer de elektrische aansluiting van de gas
klep
Controleer de kalibratie van de gasklep
Controleer de werking van de gasklep
PROBLEEM MET DE ELEKTRODE
Controleer de elektrische aansluitingen van de
elektrode
Controleer de staat van de elektrode
OVERIGE OORZAKEN
Controleer de werking van de ventilator
Controleer de staat van de rookgasafvoer (blok
kades)

Is dit allemaal gecontroleerd voor dat u bent gaan bellen?

BL2
Berichten: 5046
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door BL2 »

tamme_tekkel schreef:
19 okt 2024 16:35
.......Remeha wat ga je doen hiermee? Veel geld betaald voor een officieel installateur. Nu blijkt dat Remeha niet zo'n goede service verleend.....
Remaha gaat hier niets mee doen. De installateur mag het oplossen, eventueel met hulp en bijstand van Remeha. Doet de ketel het niet, door wat voor oorzaak dan ook, dit hoeft helemaal niet aan de ketel te liggen, voor de oplossing heb je nou een installateur het plaatsen laten uitvoeren.
Overigens zelf erg te spreken over Remeha.

Thijs124
Berichten: 1449
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vanuit de doos hoeft het niet te werken. De installateur moet dat verzorgen.

kuklos
Berichten: 10205
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door kuklos »

De mensen die reageren hebben gelijk. Jouw probleem moet worden opgelost door de installateur, niet door Remeha.

Speedy123
Berichten: 1877
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Speedy123 »

tamme_tekkel schreef:
19 okt 2024 16:35
ik weet ook niet of ik een vriend/bekende ga vertellen, koop een Remeha?
Ik vind het eerlijk gezegd wel goed van Remeha dat hun CV ketel weigert op te starten als ze een probleem detecteren.
tamme_tekkel schreef:
19 okt 2024 16:35
ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen? klant heel weekend laten wachten/in de kou laten staan vind ik
persoonlijk geen goede keuze.
Zoals diverse forumleden al gemeld hebben, Remeha gaat niets oplossen. U heeft geen overeenkomst voor de installatie met Remeha, u heeft een overeenkomst gesloten met een installatie bedrijf. De installateur van dat bedrijf moet dit oplossen.

Die moet de oorzaak achterhalen en oplossen waarom de ketel weigert op te starten. Daarbij kan het zomaar zijn dat als die de oorzaak eenmaal gevonden heeft, er additionele kosten bijkomen om dit op te lossen. Want het probleem kan ook buiten de ketel zitten.

Rehema heeft u ook niet laten zitten, de installateur die u ingehuurd heeft, heeft u laten zitten.

Ron5300
Berichten: 461
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Ron5300 »

M.i. zit het defect in de cv ketel zelf want er is wel gasdruk maar het gas komt niet in de verbrandingsruimte van de cv ketel waardoor de cv ketel het gas niet kan ontsteken.
De installatie zelf lijkt me wel in orde want als niet het geval zou zijn gaat de cv ketel direct in storing en begint het proces van ontsteken ook niet.
Ook is het zo dat de installateur Remeha heeft gecontacteerd maar kwam bij de technische helpdesk niet veel verder en zeker op een vrijdagmiddag is er geen monteur van Remeha beschikbaar die de cv ketel ter plaatse kan herstellen.
Het is makkelijk gesteld dat de installateur maar moet gaan zorgen dat de cv ketel op de dag van installatie werkend gemaakt wordt maar hoe dan want als de cv ketel defect is houdt het ook voor de installateur op.
Remeha heeft een defecte cv ketel aan de installateur geleverd en daarmee heeft Remeha zelf de verantwoordelijkheid om de cv ketel zo snel als mogelijk te herstellen.

Veldt01
Berichten: 1008
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Remeha geeft online voor elk toestel een reeks basisstappen om dit probleem op te lossen. (ze ook bijv. https://www.storinghulp.com/remeha-tzerra-ace-e-04-10 ). Er kunnen best veel oorzaken voor dit probleem zijn echter de meeste dienen opgelost te worden door een erkend installateur.
Een klant hoeft geen contact op te nemen met Remeha, u heeft een overeenkomst met de Installateur en heeft een werkende installatie gekocht een niet enkel een Remeha ketel, wel is het zo dat de installateur deze problemen binnen redelijke termijn op moet lossen, hoe hij dit verder oplost is tussen hem en Remeha waarbij vrijdagmiddag weliswaar wenselijk is maar in geval van overmacht niet als redelijk kan worden gekwalificeerd (dingen kunnen tegenzitten).
Echter je mag wel verwachten dat het probleem ergens begin deze week is opgelost.

rwolters
Berichten: 1870
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Remeha avanta ace 35c. werkt niet vanuit doos

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
19 okt 2024 18:38
Vanuit de doos hoeft het niet te werken. De installateur moet dat verzorgen.
En aanvullend: bedrijven als Remeha (maar ook de anderen) leveren om diverse redenen niet aan consumentenaar alleen via installatiets. Hun klantenservice is niet gedimensioneerd voor direct contact met eindklanten en bovendien zouden ze dan hele andere wet- en regelgeving moeten gaan volgen. Plus dat dit überhaupt geen producten zijn waarvan je wilt dat een consument daar zelf mee gaat rommelen.

Vraag aan TS: is de installateur wel een officiële Remeha dealer?

Plaats reactie