Nog steeds valse facturen van Bakker Media Groep BV!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
wilmaschutten

Nog steeds valse facturen van Bakker Media Groep BV!

Ongelezen bericht door wilmaschutten »

Potverdorie, vorig jaar waren we volop bezig om aan te tonen dat Bakker Media Groep B.V. (Safe Collect Incasso en Bouma Zeiger gerechtsdeurwaarder) boeven zijn die valse facturen sturen. Daarin zijn we door de rechter in het gelijk gesteld. Het werd zelfs een item bij Tros/Radar. In dat filmpje gaf opperboef Peter Hendrik de Vries uit Sappemeer aan dat hij toch echt zou stoppen met dit soort zaken. Wat schets mijn verbazing (niet) dat zich toch weer iemand heeft gemeld die slachtoffer is geworden! Hij is benaderd door de dnbgroep.nl of hij mee wil doen aan een serie boekjes (9 stuks) over onder andere anti pesten. Na wat mailverkeer krijgt hij een (spook) factuur van Stad&Streek Reclamemakers B.V. van 508,20 euro. En waarschijnlijk zit hij aan nog veel meer facturen vast. Dus let op mensen! Ze gebruiken steeds meer en andere B.V's, waaronder CooldownKids....

Speedy123

Re: Nog steeds valse facturen van Bakker Media Groep BV!

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Gaat het hier om bedrijven die benaderd worden om vermeldt te worden op https://bedrijfsspeurders.nl/ ?

Als dat zo is, zijn dan al die vermeldde bedrijven slachtoffer van deze praktijken of zit het anders in elkaar?

Viel me op dat er een holding met één werkzaam persoon vermeldt wordt. Aangezien een holding zelf geen commerciële activiteiten ontplooit, lijkt het me dat een holding geen reclame behoefte voor zichzelf heeft?

wilmaschutten

Dat zou heel goed kunnen? Bij mij was dat wel het geval. Ja klopt, je hebt telkens te maken met 1 persoon. Deze is aan het woord geweest toen Radar hem kwam opzoeken. Die opname is helaas niet meer te zien.

wilmaschutten

wilmaschutten schreef:
14 mar 2024 19:42
Potverdorie, vorig jaar waren we volop bezig om aan te tonen dat Bakker Media Groep B.V. (Safe Collect Incasso en Bouma Zeiger gerechtsdeurwaarder) organisaties zijn die valse facturen sturen. Daarin zijn we door de rechter in het gelijk gesteld. Het werd zelfs een item bij Tros/Radar. In dat filmpje gaf opperhoofd Peter Hendrik de Vries uit Sappemeer aan dat hij toch echt zou stoppen met dit soort zaken. Wat schets mijn verbazing (niet) dat zich toch weer iemand heeft gemeld die slachtoffer is geworden! Hij is benaderd door de dnbgroep.nl of hij mee wil doen aan een serie boekjes (9 stuks) over onder andere anti pesten. Na wat mailverkeer krijgt hij een (spook) factuur van Stad&Streek Reclamemakers B.V. van 508,20 euro. En waarschijnlijk zit hij aan nog veel meer facturen vast. Dus let op mensen! Ze gebruiken steeds meer en andere B.V's, waaronder CooldownKids....

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Wake up : Dit soort oplichters stoppen nooit, ze komen steeds onder een andere naam terug.

Dutchmanhope

Ongelezen bericht door Dutchmanhope »

Benadert telefonisch voor het sponsoren van een anti pest poster voor lokale in regio scholen.
Zijn nu zwaar gedupeerd door deze nieuw bv van hem. DNB groep. En kickoffkids. Let op deze man is nog zeer actief.
Nu zijn pijlen op zzp en kleine bedrijven. Deze man is echt ziek. Hij werkt samen met 1 deurwaarde die je meteen onder druk zet. Of beter afperst met enorme bedragen. Deze man moet zsm worden gestopt. Werkt nu samen met vrouwelijk partner. Hieronder een paar van zijn bv. Let op ze gebruiken diverse namen tijdens gesprekken die later niet bestaan.
Ook geeft de DNB groep 40 medewerkers op. Dit is ook onzin. Dat de belasting dienst alleen al deze club laat liggen. En sowieso wat is de rol van deze "deurwaarde"?

Kickoffkids
De gooische media meiden
Ondernemersinderegio
Kickoffkids
Noud&roel
DNB Groep B.V.
Schrik Holding B.V.
Binnenhof Projecten B.V. Hoofdvestiging
Grafische Unie B.V. Hoofdvestiging
ST&MA B.V. Hoofdvestiging

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, zijn het nou oplichters of zijn het "zelfstandigen / ZZPers" welke niet echt zelfstandig zijn en in een relatief simpel telefonisch verhaaltje trappen ?

Dutchmanhope

Ongelezen bericht door Dutchmanhope »

Hier filmpje https://www.youtube.com/watch?v=0-v7oEwENl4&t=305s

Schrik holding bv is zeg maar een soort dekmantel zodat Peter Hendrik nu niet meer voorkomt.
Alles is vrij eenvoudig te vinden. Ook door een ZZP/zelfstandige die in een "relatief' simpel telefoontje trapt ;-) . Zijn woonadres. Met wie hij samen werkt. Kost niet veel meer dan wat tijd insteken. Zo kan je via Kamer van de welbekende koopman vrij snel de infrastructuur van zijn "imperium" ontrafelen. En ja BL2 de man denkt dat hij heel slim is. je kan ook duidelijk in het patroon zien dat het een narcistische man is. Dus reageren kan hij niet laten.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2025 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 is al langdurig lid. En die stelt eigenlijk een best terechte vraag.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dutchmanhope schreef:
14 apr 2025 20:57
Valt op dat op elke platform wel reacties zoals van BL2 staan.
Valt op dat BL2 aan victim blaming doet en vraagtekens plaatst bij ondernemers/zelfstandigen die gescamd worden. Uit eerdere rechtszaken is af te leiden dat ook grote bedrijven en instellingen doelwit zijn van deze scammers, onder andere door sponsorships van kleurboekjes te verkopen. Dat laatste is een bekende oplichtingsvariant van deze acquisitiefraudeurs met een juridische historie van meer dan dertig jaar.
Nijogeth schreef:
15 apr 2025 13:09
BL2 is al langdurig lid. En die stelt eigenlijk een best terechte vraag.
Wie op een forum als dat van Radar aan victim blaming doet, zou verbannen moeten worden. Het is ook geen vraag van BL2, maar een verdachtmaking aan het adres van slachtoffers. Inmiddels heb ik deze 'vraag' bovendien beantwoord, want die slachtoffers zijn niet alleen naïeve zelfstandigen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, het is geen victim blaming. Het is een terechte vraag. Het gaat namelijk stuk voor stuk om zelfstandigen die telefonisch ja zeggen op iets dubieus. 95% van de mensen gooit na 2 zinnen de hoorn erop en denkt bij zichzelf 'ik ben toch geen idioot, dat ik daar intrap' en 5% trapt erin.

Wat mij betreft maken we de medemens wat meer weerbaar zodat ze ook gewoon nee durven zeggen. Niet ja zeggen en de dag erna spijt hebben en dan gaan klagen/rechten. Wil je niet, zeg dan nee. En dat gaat voor heel veel zaken op en misschien moeten we daar op de basisschool al mee beginnen, want veel ouders doen niet echt hun best meer om kinderen duidelijkheid aan te leren. Te vaak krijgt een kind uiteindelijk zijn zin, zolang ze maar door bleven zeuren. Ik ben nog opgevoed met 'nee is nee' en als ik door bleef zeuren kreeg ik daar wel spijt van.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Afbeelding

(sorry, kon het niet laten, al snap ik wat je bedoelt) :wink:

Plaats reactie