Verwacht NIETS van Catawiki of Autosqore in Nijkerk

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Arizonakid

Re: Verwacht NIETS van Catawiki of Autosqore in Nijkerk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Consumenneke schreef:
18 apr 2025 21:17
Arizonakid schreef:
18 apr 2025 17:57
Het enige wat je daar moet doen is verkopen, want de biedingen lopen tot aan het absurde op.
Hangt er van af wat je koopt.
Klopt, een enkele keer zie ik iets wat echt een koopje is, maar ik heb daar dingen verkocht voor het driedubbele van de waarde. Maar goed, dat is handel.

VCBritt

Ongelezen bericht door VCBritt »

Vandaag contact gehad met onze advocaat, hij schat onze kansen bijzonder hoog in dus helaas gaan we nu deze weg bewandelen, zowel tegen de verkoper als Catawiki. Van Catawiki hebben we vandaag voor de eerste keer een echte inhoudelijke reactie ontvangen; namelijk dat ze onze claim sluiten (en dus het geld betalen aan de verkoper). Echt, neem dit als een waarschuwing en koop nooit iets via deze website. Wat voelen wij ons ontzettend opgelicht. Gelukkig is naïviteit bij de wet niet verboden en misleiding wel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

VCBritt schreef:
22 apr 2025 20:39
Gelukkig is naïviteit bij de wet niet verboden en misleiding wel.
Ook al is er wat op af te dingen, deze zou van mij op een forumtegeltje mogen :wink:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

VCBritt schreef:
.......Vandaag contact gehad met onze advocaat, hij schat onze kansen bijzonder hoog in ........
Dat is eigenlijk altijd wel, toch veel suc6 bij het juridische traject.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

VCBritt schreef:
Vandaag contact gehad met onze advocaat, hij schat onze kansen bijzonder hoog in...
Zou goed zijn als de zogenaamde experts van Catawiki zich neutraler opstellen en niet als promotor van de verkoper optreden. Ook vervelend is wanneer ze ondeskundig zijn. Ik heb een tijdje geleden een 19e eeuwse kopie van Zicht op Delft gekocht dat volgens de expert een niet te identificeren stadsgezicht was.

Een expert die Vermeer niet herkent????

Daardoor was het trouwens wel een goeie koop. :lol:

VCBritt

Dat is dan wel weer grappig :-)

Autosqore

Ongelezen bericht door Autosqore »

Reactie Autosqore op review Britt

Beste Britt,

Dank voor je feedback, al vinden wij het jammer dat je ervoor hebt gekozen om ons op deze manier in een kwaad daglicht te stellen. Wij staan altijd open voor opbouwende kritiek en transparante communicatie, maar willen hierbij graag het volledige verhaal delen.

Allereerst willen we opmerken dat niet jij, maar jouw partner de koper is geweest van de betreffende Mercedes-Benz 280E uit 1993 via Catawiki. In de advertentie stond duidelijk vermeld dat geïnteresseerden de mogelijkheid hadden om het voertuig vooraf te bezichtigen en uitgebreid te controleren vóór het uitbrengen van een bod. Jullie hebben er bewust voor gekozen om van deze mogelijkheid géén gebruik te maken.

Tijdens de veiling was zichtbaar dat jullie gebrand waren op de aankoop. Er werd fel geboden tegen andere geïnteresseerden, waaronder een bieder uit Italië, en zelfs tegen eigen biedingen verhoogd. Dat is uiteraard een eigen keuze, waar wij als verkoper geen enkele invloed op hebben.

Wat betreft de door jou genoemde gebreken: alle punten waren zichtbaar op de foto's in de advertentie. Zoals te verwachten bij een klassieker van meer dan 30 jaar oud en 275.000 kilometer, vertoont een dergelijk voertuig gebruikssporen. Wij hebben het voertuig eerlijk gepresenteerd: motorisch functionerend, rijdbaar en transparant weergegeven in tekst en beeld. De keuze om niet vooraf te komen kijken, ligt volledig bij jullie. Bovendien was je partner en kinderen zeer opgetogen wanneer ze de "oude" Mercedes in het echt zagen en eindelijk hebben kunnen ophalen. Hij is dan ook goedrijdend meegenomen naar huis.

Catawiki heeft – na beoordeling van jullie klachten – alle claims terecht afgewezen. Wij hebben dan ook volledig conform de regels gehandeld.

Wij willen daarnaast benadrukken dat wij een juridische procedure meer dan verwelkomen. Wij zijn niet bang voor juridische stappen wanneer wij weten dat wij correct hebben gehandeld. Sterker nog, gezien jouw herhaaldelijke pogingen om ons via diverse fora en platformen te beschadigen met onjuiste en lasterlijke uitlatingen, kan jij een tegenvordering verwachten wegens smaad en laster. Als deze publieke 'soap' wordt voortgezet, dan zullen wij deze uitbreiden naar de rechtszaal.

En zoals je wellicht hebt gezien: wij deinzen er ook niet voor terug om hier op creatieve wijze aandacht aan te geven. Houd onze Instagram en TikTok in de gaten — wordt vervolgd.

Voor iedereen die vragen heeft of transparantie wenst over deze zaak, wij zijn bereikbaar via info@autosqore.nl. Wij geven graag inzage in de feiten waaruit blijkt dat wij correct hebben gehandeld.

Met vriendelijke groet,
Team Autosqore
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2025 08:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet op de man spelen

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

En nu kunnen we de verhalen naast elkaar leggen.
Als TS daadwerkelijk de mogelijkheid tot bezichtiging heeft vermeden en toch bewust hoog heeft geboden, denk ik dat de uitkomst van de rechtspraak TS nog wel eens kan tegenvallen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

VCBritt schreef:
20 apr 2025 12:12
Ik zal zeker een update geven!
Nou ben ik helemáál benieuwd naar het vervolg! :D

De moderatie is er overigens vroeg bij vandaag, notabene op een vrije feestdag...

Consumenneke

witte angora schreef:
26 apr 2025 08:42
De moderatie is er overigens vroeg bij vandaag, notabene op een vrije feestdag...
Als ze met begrippen als smaad gaan gooien en met juridische stappen dreigen, doen ze dat ook naar de eigenaar van dit forum. Dan worden ze bij de publieke omroep wel wakker, want het forumbeheer is verantwoordelijk en aansprakelijk voor goede moderatie. Weliswaar blijkt uit jurisprudentie dat veel gezegd kan worden op zulke fora, maar niet alles is toegestaan.

Kan zo maar zijn dat dit hele topic binnenkort onzichtbaar is. 8)

Moneyman

Als ik kijk naar de lijst met gebreken uit de openingspost, dan ben ik zeer benieuwd hoe de verkoper dat allemaal zichtbaar op de foto zou hebben weergegeven, zoals ze nu stellen…

Een blik op de reviews van dit bedrijf, gecombineerd met de toon van en de subtiele dreiging in hun reactie hier, blijft er voor mij inm ieder geval voor zorgen dat ik Autosqore nog altijd zou overslaan.

VCBritt

Deze reactie zegt wat mij betreft meer dan duizend slechte reviews kunnen zeggen. Ik heb er voor een laatste keer op gereageerd, zie de Google review voor autosqore zelf. Daar kan je ook een aantal foto’s zien. De video die ik ook heb van een niet-startende auto kon ik daar helaas niet uploaden.
De auto wordt nu technisch gekeurd om alle mankementen boven water te krijgen en dan daarna gaan we er mee verder.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Nevyn schreef:
26 apr 2025 08:36
Als TS daadwerkelijk de mogelijkheid tot bezichtiging heeft vermeden en toch bewust hoog heeft geboden, denk ik dat de uitkomst van de rechtspraak TS nog wel eens kan tegenvallen.
Dit gaf Britt zelf aan in haar reactie:
VCBritt schreef:
19 apr 2025 09:17
Omdat de veiling al bezig was (met nog maar minder dan een uur te gaan) hebben we de auto dus niet kunnen zien. Na koop hebben we direct aangegeven dat deze auto in niets leek op hetgeen we dachten te hebben aangekocht.
Verder ben ik het wel met je eens. Een rechterlijke uitspraak is nooit zeker, dus de kans dat je verliest is er altijd.

Consumenneke

Interessant is de rol van de veilingmeester. Is dat een neutrale marktmaker of speelt deze een actieve rol in de verkoop? Daar is vast veel jurisprudentie over, maar wellicht nog niet vertaald naar online veilingen.

Mij valt op de online veilingmeesters dingen beloven die ze niet waar kunnen maken. Lijkt me een probleem voor Catawiki.

Moneyman

Absoluut. Als TS hier een zaak van maakt, moet ze ook zowel Autosqore als Catawiki dagvaarden. De een wegens de nonconformiteit, de ander wegens schending van de zorgplicht als intermediair.

TS hoeft overigens niet bang te zijn voor dat gedreigd met een klacht wegens smaad en laster. Zolang de ervaring vanuit haar perspectief gebaseerd is op de feiten, is een dergelijke aanklacht volkomen kansloos.

Het is negen van de tien keer eerder een dreigement, om de pressie op te voeren. Het is alleen zo ontzettend lachwekkend dat het z’n doel volledig voorbij schiet. En het wijst vooral op een gebrek aan echte argumenten.

Autosqore bewijst zichzelf hier geen dienst. Ze zorgen er door zo te reageren slechts zelf v oor dat de vindbaarheid van hun slechte naam toeneemt.

Autosqore

Ongelezen bericht door Autosqore »

Beste Britt,

Het begint erop te lijken dat het enige waar jullie écht op gebrand zijn, is om ons in een kwaad daglicht te stellen. Vanmorgen ontvingen wij nog jouw verzoek om ons eerdere coulancevoorstel te herzien. Dit voorstel hebben wij destijds puur uit sportiviteit gedaan, ondanks het feit dat jullie er zelf bewust voor hebben gekozen om via een veiling door te bieden — waarbij jouw partner meerdere keren zelfs tegen eigen biedingen heeft verhoogd. De knop om het bod te verhogen is toch echt door jullie zelf ingedrukt. Dat lag volledig in eigen handen; iets waar wij als verkoper geen enkele invloed op hebben.

In de advertentie stond duidelijk vermeld dat geïnteresseerden welkom waren om het voertuig vooraf te komen bekijken én desgewenst een aankoopkeuring uit te laten voeren. Jullie hebben ervoor gekozen om hier géén gebruik van te maken. Het argument dat de veiling al liep, gaat bovendien niet op. Uit het biedverloop blijkt dat jullie er tijdig bij waren en ruimschoots de gelegenheid hadden om contact op te nemen. Als jullie hadden gebeld of langsgekomen waren, hadden jullie het voertuig uitvoerig kunnen inspecteren en laten controleren. Die keuze om dat niet te doen, ligt volledig bij jullie.

Wat betreft het punt dat de auto "niet zou starten": uiteindelijk bleek dit te gaan om niets meer dan een lege accu van hooguit 50 euro. Bij een klassieker van ruim 30 jaar oud is dat bepaald geen bijzonderheid. Toch wordt geprobeerd om ook dit te presenteren als een ernstig gebrek.

Voor de volledigheid: wij beschikken uiteraard over alle relevante bewijsstukken, waaronder het volledige biedingsverloop, de originele advertentie inclusief foto’s, en alle correspondentie. Dit dossier laat precies zien dat wij transparant hebben gehandeld en dat er geen sprake is van enige vorm van misleiding.

Je verwijst in jouw uitlatingen naar een juridische uitspraak die volgens jou van toepassing zou zijn. Wij kunnen je nu alvast meegeven dat deze uitspraak totaal niet vergelijkbaar is met deze casus en juridisch niet één-op-één toepasbaar is. Maar daar zul je in de door jou aangezegde procedure vanzelf achter komen.

Daarnaast willen wij je bedanken voor de extra bewijsstukken die je ons hebt geleverd via jouw berichten op onder andere Radar.nl. In deze reacties bevestig je zelf bepaalde feiten over jullie handelswijze. Uiteraard hebben wij alles zorgvuldig vastgelegd voor gebruik in de gerechtelijke procedure.

Je bent ooit uitgeroepen tot "meest invloedrijke persoon" binnen jouw branche. Na jouw valse en lasterlijke uitlatingen richting ons bedrijf, begrijpen wij inmiddels beter hoe je destijds aan die 'invloed' gekomen moet zijn.

Wij zullen ons verder niet verlagen tot publieke discussies op fora of reviewsites. Voor iedereen die meer wil weten over deze zaak: neem gerust contact met ons op. Wij delen graag alle relevante informatie waaruit blijkt dat jouw uitlatingen niet alleen onjuist zijn, maar ook bewust schade proberen toe te brengen.

Tot slot: wij zien jouw aangekondigde juridische procedure met alle liefde tegemoet. Wij hebben het volste vertrouwen in onze positie en kijken ernaar uit om deze zaak voort te zetten waar die thuishoort — in de rechtszaal.

Met vriendelijke groet,
Team Autosqore

VCBritt

Hoi Anass,

Nu vertel je weer het halve verhaal. Ik ben er niet op gebrand wie dan ook te in een kwaad daglicht te stellen. Gisterochtend ontving ik een mail met daarin jouw reactie op een review waarvan ik toen alleen de eerste paar zinnen kon lezen, die begonnen vriendelijk, dus ik heb jou een even zo vriendelijk mail teruggestuurd dat ik de tekst niet kon lezen en met de vraag wat je wilde voorstellen. Later in de middag kon ik ineens wel je hele reactie lezen, en las ik dat hele warrige en wederom intimiderende verhaal wat je gepost had onder mijn review.

In plaats van gewoon te reageren op mijn mail, reageer je erop via deze weg waarmee jij degene bent die dit voortzet en niet ik. Ik heb in mijn hele leven nog nooit in een conflict gezeten (wat we van jou niet kunnen zeggen gezien jouw reviews op Google) met wie dan ook, dat is ook de reden dat ik je gewoon vriendelijk direct na aankoop heb gebeld, toen jij niets wilde weten van enige vergoeding van de schade, maar in plaats daarvan dingen ging roepen als “wij komen elkaar nog wel tegen Britt.” Daar heb je gelijk in gekregen helaas, maar dat is niet de manier waarop ik graag met anderen omga. Ik had al geschreven dat ik hier niet meer zou reageren, maar gezien jij mijn mail op deze plek beantwoord ipv een mail terug te sturen, laat je me weinig andere keuze. Dus nogmaals, de enige die jouw bedrijf beschadigd ben jij zelf, niet alleen door je onware teksten en foto’s, maar ook door op deze plek correspondentie met mij te voeren ipv gewoon te reageren op mijn doodnormale e-mail. Ik neem tenminste aan dat je snapt dat dit topic naar boven blijft komen zolang erop gereageerd wordt en dat is wat je nu zelf veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door VCBritt op 27 apr 2025 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
26 apr 2025 12:53
Dit gaf Britt zelf aan in haar reactie:
VCBritt schreef:
19 apr 2025 09:17
Omdat de veiling al bezig was (met nog maar minder dan een uur te gaan) hebben we de auto dus niet kunnen zien. Na koop hebben we direct aangegeven dat deze auto in niets leek op hetgeen we dachten te hebben aangekocht.
Ben er natuurlijk niet bij geweest. Maar de veilingen die ik ken, daar heb je vaak van tevoren open dagen om de dingen waar je eventueel in geïnteresseerd bent te bekijken. Zeer interessant, want het kan zomaar zijn dat iets dat een topstuk lijkt te zijn, in werkelijkheid bagger is. Of andersom natuurlijk.

Het feit dat Autosquore zelfs de mogelijkheid van een aankoopkeuring geeft, wijst m.i. in die richting. Denk niet dat er veel keurmeesters aanwezig zijn om in een uur tijd meerdere klanten voor dezelfde auto te helpen. Het lijkt er op dat er voor de veiling voldoende gelegenheid was om de auto te bekijken en te (laten) keuren.

Als TS dat inderdaad allemaal gemist heeft, en pas tijdens de veiling voor het eerst die auto zag, sja... dat kun je zowel Catawiki als Autosqore natuurlijk niet kwalijk nemen.

Denk dat ik even wat bier en chips haal voor vanavond. Ben benieuwd naar het vervolg. :D

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De reactie van Anass van Autosquare doet mij denken aan Pontius Pilatus.

VCBritt

Het feit dat Autosquore zelfs de mogelijkheid van een aankoopkeuring geeft, wijst m.i. in die richting. Denk niet dat er veel keurmeesters aanwezig zijn om in een uur tijd meerdere klanten voor dezelfde auto te helpen. Het lijkt er op dat er voor de veiling voldoende gelegenheid was om de auto te bekijken en te (laten) keuren.

Dat klopt en dat was ook onze naïviteit. Wij hadden daar geen tijd meer voor en hebben toen dus domweg geloofd in de claims van Catawiki waarin zij zeggen kopersbescherming te bieden en alle objecten te controleren - dit topic was dan dus ook bedoeld als een waarschuwing: dat is niet waar. De mogelijkheid voor bezichtiging staat indd aangeboden, maar achteraf was er geen sprake van mogelijkheid tot een gesprek want de verkoper was toen natuurlijk dolblij dat hij van de auto af was, vond t allemaal wel prima zo en stond voor helemaal niets open. Dus voor alle mensen die net zo naïef zijn als wij: geloof niets van de claims van Catawiki en laat je niet misleiden door de kletspraatjes van autosqore.
Laatst gewijzigd door VCBritt op 27 apr 2025 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie