Treffender zou ik het niet kunnen zeggen

Is dit dan de eerste gebruikte auto ooit die je in je leven gekocht hebt? Ik heb in het verleden honderden geadverteerde auto's op leeftijd bekeken. En werkelijk geen een beschrijving kwam overeen met de werkelijkheid.VCBritt schreef: ↑27 apr 2025 08:42Het feit dat Autosquore zelfs de mogelijkheid van een aankoopkeuring geeft, wijst m.i. in die richting. Denk niet dat er veel keurmeesters aanwezig zijn om in een uur tijd meerdere klanten voor dezelfde auto te helpen. Het lijkt er op dat er voor de veiling voldoende gelegenheid was om de auto te bekijken en te (laten) keuren.
Dat klopt en dat was ook onze naïviteit. Wij hadden daar geen tijd meer voor en hebben toen dus domweg geloofd in de claims van Catawiki waarin zij zeggen kopersbescherming te bieden en alle objecten te controleren - dit topic was dan dus ook bedoelt als een waarschuwing: dat is niet waar.
Precies boxen op of in de hoedenplank, draden onder de matten door naar vorenwitte angora schreef: ↑27 apr 2025 09:06Ach, die 'experts' van Catawiki... zo heel enthousiast ben ik niet over hun expertise. Ook niet over 'experts' en 'taxateurs' van andere veilingmeesters trouwens.
Wat de hoedenplank betreft, dat was zo'n 30 jaar geleden trouwens standaard. Mensen bouwden zelf een radio/cassettespeler in, paar goede boxen er in, en bij verkoop werd alles er weer uitgehaald, want dat kon nog wel eens twee tientjes extra opleveren als ze dat los verkochten... Dat kan ik eerlijk gezegd niet als gebrek zien.
Maar de manier van zaken doen die u graag wil, is naar een garage toe gaan, de staat bekijken en naar aanleiding hiervan uw prijs overeenkomen.VCBritt schreef: ↑27 apr 2025 10:37Ik heb er nog even over nagedacht… als Anass gewoon in zijn advertentie had geschreven
- de multisnaar loopt verkeerd, dus let daar even op; potentieel gevaarlijk
- de sloten gaan niet open of op slot, niet met sleutel of vergrendeling
- De bekleding is kapot, ook het houtwerk binnen hangt los en de hele boel is nogal slordig dichtgekit
- de speakers zijn met geweld verwijderd en er steken draden door de achterbank
-ohja en de accu moet vervangen worden
- en al hetgeen er nu nog uit de technische keuring komt…
Dan hadden we de auto nog steeds willen kopen, maar gewoon voor wat minder geld. Dat is eerlijk zaken doen in mijn ogen, dit niet.
Collin Crowdfund net als alle andere Crowdfunders, moet je enkel in investeren met hooguit een paar honderd euro per investering. En zelfs dan is het zeer verstandig om cijfers te snappen en de juridische stukken en structuur door te lezen.witte angora schreef: ↑27 apr 2025 11:33Ik beleg sinds kort wel eens iets via Collin, crowfunding. Je moet goed lezen wat er staat: de taxatie van onderliggend onroerend goed wordt vanachter een bureau gedaan. Er gaat dus niemand fysiek heen. Dan weet je dus dat zo'n taxatie wel iets zegt, maar toch ook weer niet zo heel veel. En dat speelt mee in mijn besluit wel of niet een investering te doen.
Neehee, koop nooit ongezien een auto of een ander duur object dat je niet eerst hebt kunnen zien.
Het punt is natuurlijk dat, ook als TS geen invulling heeft gegeven aan de onderzoekspicht, de gedane aanprijzingen nog steeds gewoon juist moeten zijn en de advertentie correct moet zijn. Als dat niet het geval is, is dat zowel Autosqore als Catawiki aan te rekenen.witte angora schreef: ↑27 apr 2025 08:28Als TS dat inderdaad allemaal gemist heeft, en pas tijdens de veiling voor het eerst die auto zag, sja... dat kun je zowel Catawiki als Autosqore natuurlijk niet kwalijk nemen.
Onjuist, natuurlijk. Het conflict gaat immers juist over de aanschaf, en de aanwijzingen die daarover onder andere door Catawiki over zijn gedaan.
Volledig eens. Tenzij de prijs dusdanig is dat je je er hoe dan ook geen buil aan kunt vallen. Maar dat is zelden het geval.
Hoewel dit volledig offtopic is: je eerste zin is niet waar. Je kunt hier prima (veel) grotere bedragen investeren. Maar uiteraard wel met inachtneming van je tweede zin, die ik volledig onderschrijf.
Verstandig. Laat je ons tzt de uitkomst (of je besluit als je niet verder gaat) nog wel weten? Succes!
Ik zeg moet, niet kan. Je kan meer investeren, maar aangezien de meeste mensen die hier zullen lezen op zijn best hobby beleggers zullen zijn moeten die echt niet meer dan een paar honderd euro investeren per investering.