Gedupeerd door Adobe licentie bij licensia.nl

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
HHT767

Gedupeerd door Adobe licentie bij licensia.nl

Ongelezen bericht door HHT767 »

beste,

Ik ben helaas gedupeerd door een website genaamd licensia.nl

Via marktplaats zag ik een advertentie voor hun aanbieding van een Adobe Creative Cloud licentie, KVK leek in orde.

Na bestelling geplaatst te hebben kreeg ik na 5 wachten nog geen reactie. Uiteindelijk leek er wat te zijn veranderd in mijn adobe account.

De licentie wat er aan mijn Adobe gekoppeld werd was een illegale licentie die niet bedoelt was voor commerciele en/of particulieren.

Ik heb Adobe ingelicht hierover omdat ze me via de livechat vermelde dat gebruik van illegale licenties kan leiden tot hoge boete's van Adobe.

Ik zou iedereen aanraden ver weg te blijven van Licensia.nl hun website en licenties.

Andere gedupeerden?

Erthanax

Re: Gedupeerd door Adobe licentie bij licensia.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

De KvKinschrijving lijkt inderdaad in orde; het gaat om een eenmanszaak en met hetzelfde vestigingsadres als op de website staat. Maar op Google Maps zie ik het gaat om een bedrijfsverzamelgebouw en het is “geen bezoekadres”. U kunt er een ingebrekestelling naar toe sturen, maar daar verwacht ik weinig van.

Heeft u ook de algemene voorwaarden gelezen? Het begin daarvan is voor mij een heel grote rode vlag.

Ik vrees dat u het moet zien als leergeld. Koop nooit softwaresleutels of -licenties bij vage bedrijven, maar alleen via officiële kanalen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Hoeveel goedkoper was de licentie dan als je hem via Adobe had aangeschaft?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

HHT767 schreef:
08 nov 2024 07:58
De licentie wat er aan mijn Adobe gekoppeld werd was een illegale licentie die niet bedoelt was voor commerciële en/of particulieren.
Verrassend ;-) precies de reden dat ik niet bij dergelijke vage shops koop. Veel te groot risico. Iets wat bij Adobe zelf 70 euro per maand kost, zou je hier 12 maanden voor 129 euro hebben? Dat alleen is al een grote red flag.

onder dit KvK-nummer vallen allerhande bedrijfjes. Of er veel te halen is, is nog maar de vraag.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, enzovoort.

Plaats reactie