Vandaag (11-04-2025) een brief ontvangen van mijnzakelijkportaal.nl. De brief doet voorkomen alsof het een factuur is die betaald moet worden. Maar in de brief staat geschreven: 'Als je gebruik wilt maken van onze diensten dan...'
Op het eerste oog een agressieve manier van 'reclame' want je kan denken dat je moet betalen voor iets. Als je dan na online onderzoek erachter komt dat de website bestaat, maar nep is volgens een aantal reviews denk ik dat het handig is om hiervoor te waarschuwen.
Wij hebben een recentelijk adreswijziging doorgevoerd in de KvK, dus uiteraard zijn ook deze gegevens beschikbaar voor dit soort partijen:
Dus vooral voor startende ondernemers: LET OP! trap hier niet in! Je hoeft niks te betalen en sterker nog er worden uiteindelijk ook niks aangeboden want het is allemaal nep!
Mijnzakelijkportaal.nl is misleidend
Re: Mijnzakelijkportaal.nl is misleidend
Waarvan akte.
-
Ik vind die zin die je quote anders ondubbelzinnig en erg duidelijk. Sleutelwoord ALS is genoeg om te weten dat het geen rekening is? Aangezien je verder niets schrijft over de inhoud zie ik nog niet waar de misleiding is.
Ik zeg overigens niet dat het niet zo is, maar ik haal het niet uit jouw tekst.
Ik zeg overigens niet dat het niet zo is, maar ik haal het niet uit jouw tekst.
-
Je vergeet even dat een partij waar je NIETS mee te maken hebt een factuur stuurt die tot misverstanden kan leiden.Methusalah schreef: ↑11 apr 2025 16:33Ik vind die zin die je quote anders ondubbelzinnig en erg duidelijk.
Dit heeft alle schijn van de zeer bekende acquisitiefraude. OP heeft waarschijnlijk wel goed opgelet en niet zomaar getekend, maar dit soort gedoe is duidelijk. Factuur sturen, hopen dat iemand betaalt en het dan juridisch afdekken met één zinnetje.Methusalah schreef: ↑11 apr 2025 16:33Ik vind die zin die je quote anders ondubbelzinnig en erg duidelijk. Sleutelwoord ALS is genoeg om te weten dat het geen rekening is? Aangezien je verder niets schrijft over de inhoud zie ik nog niet waar de misleiding is.
Maar als dit zakelijk is, dan ga je toch pas facturen betalen op basis van een offerte en opdrachtbevestiging?
Dat zou je denken, maar nee. zelfs bij middelgrote en grote organisaties trappen er nog duizenden in.
Het is niet voor niets dat het vak AO/IC op alle RA/RC/RO/RE opleidingen verplicht is. En ook bij veel andere financiële opleidingen.