Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening
Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening
ik had een kleine website met domijnnaam bij jmp-online, koste 17 euro per jaar.
Blijkbaar is die nu ineens gestopt en is het klantenbestand overgenomen door internettoday.
Deze sturen nu ineens een factuur, vreemd want ik heb nooit een contract bij dit bedrijf aangegaan, hun spreken over een verlenging, aangezien ik nooit een contract afgesloten heb kan dit dus ook geen verlenging zijn.
Ze vragen nu ineens 300% meer voor hetzelfde, 46 euro voor wat voorheen 17 euro was en het zou wel even per automatische incasso afgeschreven worden.
Opzeggen zou pas kunnen in 2026, merkwaardig want ik heb geen contract met hun.
ik heb ze gevraagd mij het ondertekende contract toe te sturen, want dat is er niet, en ze meteen medegedeeld dat ik geen contract met hun heb en hun ook nooit een opdracht heb gegeven daartoe, nog afgezien van de absurde prijsverhoging in vergelijking bij mijn vorige provider van de website
ik heb ze medegedeeld dat als ze door blijven gaan ik aangifte zal doen wegens oplichting en dat mochten ze het in hun hoofd halen een automatische incasso te doen dat ik bij de bank aan zal gegeven dat dit een poging tot fraude is.
ze beweren allerlei e-mails gestuurd te hebben, maar ja ik heb geen contract met een vaag bedrijf als internettoday, dus die zal wel in de spam folder terecht zijn gekomen naast de borstvergrotingen, iphone, hypotheek, zonnepanelen en andere spam.
is er nog iets meer wat ik tegen deze gasten kan doen ?
Blijkbaar is die nu ineens gestopt en is het klantenbestand overgenomen door internettoday.
Deze sturen nu ineens een factuur, vreemd want ik heb nooit een contract bij dit bedrijf aangegaan, hun spreken over een verlenging, aangezien ik nooit een contract afgesloten heb kan dit dus ook geen verlenging zijn.
Ze vragen nu ineens 300% meer voor hetzelfde, 46 euro voor wat voorheen 17 euro was en het zou wel even per automatische incasso afgeschreven worden.
Opzeggen zou pas kunnen in 2026, merkwaardig want ik heb geen contract met hun.
ik heb ze gevraagd mij het ondertekende contract toe te sturen, want dat is er niet, en ze meteen medegedeeld dat ik geen contract met hun heb en hun ook nooit een opdracht heb gegeven daartoe, nog afgezien van de absurde prijsverhoging in vergelijking bij mijn vorige provider van de website
ik heb ze medegedeeld dat als ze door blijven gaan ik aangifte zal doen wegens oplichting en dat mochten ze het in hun hoofd halen een automatische incasso te doen dat ik bij de bank aan zal gegeven dat dit een poging tot fraude is.
ze beweren allerlei e-mails gestuurd te hebben, maar ja ik heb geen contract met een vaag bedrijf als internettoday, dus die zal wel in de spam folder terecht zijn gekomen naast de borstvergrotingen, iphone, hypotheek, zonnepanelen en andere spam.
is er nog iets meer wat ik tegen deze gasten kan doen ?
Re: Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening
Het is me niet helemaal duidelijk, maar had je nu wel of niet een contract met jmp-online, en zijn die inderdaad overgenomen? Ik vermoed immers dat bij een overname contracten niet per definitie vervallen en je dan dus best een overeenkomst kan hebben met Internettoday.
Als jij een lopend contract hebt, en dat contract is overgenomen, dan zit je daar in beginsel gewoon aan vast.
Je gebruikt hele grote woorden als oplichting en fraude, maar vooralsnog blijkt nergens uit dat zij iets fout hebben gedaan.
Wel zou die prijsverhoging mogelijk een reden voor tussentijdse opzegging zijn, maar dat hangt af van de geldende voorwaarden.
Was die website zakelijk, of handelde je als consument?
Je gebruikt hele grote woorden als oplichting en fraude, maar vooralsnog blijkt nergens uit dat zij iets fout hebben gedaan.
Wel zou die prijsverhoging mogelijk een reden voor tussentijdse opzegging zijn, maar dat hangt af van de geldende voorwaarden.
Was die website zakelijk, of handelde je als consument?
-
- Contacteer:
Hier wat meer info mbt overname van jmp online door interntetoday
https://www.internettoday.nl/today-concepts
https://www.internettoday.nl/jmp-online
Wel raad ik aan om met regelmaat je SPAM folder te bekijken. Ik doe dat ook opdat er nog wel eens een regulier bericht in de SPAM wilt komen.
Normaliter worden er meerdere berichten gestuurd als ene bedrijf andere overneemt. Ikzelf heb dat gehad toen Tweak werd overgenomen door Odido. Daarvan kwamen ook enkele berichten in SPAM.
Weet niet hoelang je contract liep bij jpm maar als je niet bij internettoday wilt blijven ivm prijs dan zou ik gaan vergelijken met andere aanbiedres. Geen idee of 17 euro een normale prijs is voor diensten tov 46 euro per jaar.
https://www.internettoday.nl/today-concepts
https://www.internettoday.nl/jmp-online
Wel raad ik aan om met regelmaat je SPAM folder te bekijken. Ik doe dat ook opdat er nog wel eens een regulier bericht in de SPAM wilt komen.
Normaliter worden er meerdere berichten gestuurd als ene bedrijf andere overneemt. Ikzelf heb dat gehad toen Tweak werd overgenomen door Odido. Daarvan kwamen ook enkele berichten in SPAM.
Weet niet hoelang je contract liep bij jpm maar als je niet bij internettoday wilt blijven ivm prijs dan zou ik gaan vergelijken met andere aanbiedres. Geen idee of 17 euro een normale prijs is voor diensten tov 46 euro per jaar.
bupaul
vindt dit leuk
Even gekeken bij InternetToday. Op hun site staat duidelijk vermeldt:
De prijs zou dus bijna niet veranderd moeten zijn. Een prijsstijging van 17 naar 46 euro lijkt me gezien deze uitlatingen van InternetToday geen eerlijke handelspraktijk. Nu u daar kennis van genomen hebt, zou ik per meteen opzeggen, al bent u van mening dat u in het geheel geen overeenkomst met InternetToday hebt.
https://www.internettoday.nl/jmp-onlineWat verandert er?
In principe verandert er voor jou vrijwel niets. We respecteren de contracttermijnen zoals je die met JMP Online B.V. hebt afgesproken. Daarnaast blijven de prijzen die je voor de dienstverlening van JMP Online B.V. gewend was hetzelfde.
De prijs zou dus bijna niet veranderd moeten zijn. Een prijsstijging van 17 naar 46 euro lijkt me gezien deze uitlatingen van InternetToday geen eerlijke handelspraktijk. Nu u daar kennis van genomen hebt, zou ik per meteen opzeggen, al bent u van mening dat u in het geheel geen overeenkomst met InternetToday hebt.
Vijf maal vermelden dat U geen contract hebt is niet nodig, 1 keer is meer dan genoeg. Maar is dat ook zo. Hebt U in de afgelopen tijd geen mails gehad van beide bedrijven over het stoppen cq overnemen van activiteiten. De overname was al van 1 juli 2024 dus al een tijd geleden. Misschien zijn deze wel in de spam folder geraakt en hebt U ze niet gezien. Daarbij lees ik ook niet dat U uw contract heeft opgezegd. Dus u maakt nog steeds al ruim 9 maanden gebruik van de diensten van het nieuwe bedrijf. Daar zult U toch voor moeten betalen denk ik.
Misschien had U zelf wel moeten reageren om voor het oude tarief in aanmerking te komen en heeft U dat niet gedaan maar dat is een aanname van mijn kant natuurlijk
En of er van oplichting sprake is kan met deze informatie niet aangetoond worden.
Misschien had U zelf wel moeten reageren om voor het oude tarief in aanmerking te komen en heeft U dat niet gedaan maar dat is een aanname van mijn kant natuurlijk
En of er van oplichting sprake is kan met deze informatie niet aangetoond worden.
bupaul
vindt dit leuk
Als je er al zolang gebruik van hebt gemaakt vrees ik dat je moet betalen,en kijk eens in je spam,ook die van je webmail
uiteraard ben ik consument, voor het geval daar een misverstand over mocht bestaan,
van iemand anders heb ik inmiddels doorgestuurd gekregen dat ze het bij jmp- online gewoon verkocht hebben : Wegens groei in onze andere bedrijfsactiviteiten, lukt het ons niet meer om de service te bieden die we graag willen hanteren. Daarom is er besloten om de activiteiten van De Hostdivisie B.V. te verkopen.
fijn voor hun maar de nieuwe hebben geen contract met mij en ik heb hun ook nergens toestemming voor gegeven.
Mocht jmp-onine ineens drie keer zoveel gaan vragen voor hetzelfde dan had ik ook direct opgezegd.
tot nu toe hebben ze me ook geen getekend contract toegestuurd (kan ook niet want die bestaat niet) of enige andere reactie meer gegeven.
mijn contract met jmp-online loopt nog tot en met 25-05-2025 van dit jaar dus, dat internettoday voor hun klanten iets veranderd hebben in januari is voor mij niet belangrijk dat ze zeggen iets voor mij gedaan te hebben zonder mijn toestemming en dan snel een drie keer zo hoge rekening sturen ruikt in mijn ogen naar oplichting helemaal omdat hun contract ingaat vanaf 11-04-2025 en mijn contract bij jmp-online loopt tot 25-05-2025.
en ja ik heb verschillende keren aangegeven in dezelfde mail dat ik helemaal geen contract met hun heb, zodat ze echt zeker weten dat ik...geen contract met hun aangegaan heb
sommige van dit soort bedrijfjes zijn soms een beetje hardhorend.
van iemand anders heb ik inmiddels doorgestuurd gekregen dat ze het bij jmp- online gewoon verkocht hebben : Wegens groei in onze andere bedrijfsactiviteiten, lukt het ons niet meer om de service te bieden die we graag willen hanteren. Daarom is er besloten om de activiteiten van De Hostdivisie B.V. te verkopen.
fijn voor hun maar de nieuwe hebben geen contract met mij en ik heb hun ook nergens toestemming voor gegeven.
Mocht jmp-onine ineens drie keer zoveel gaan vragen voor hetzelfde dan had ik ook direct opgezegd.
tot nu toe hebben ze me ook geen getekend contract toegestuurd (kan ook niet want die bestaat niet) of enige andere reactie meer gegeven.
mijn contract met jmp-online loopt nog tot en met 25-05-2025 van dit jaar dus, dat internettoday voor hun klanten iets veranderd hebben in januari is voor mij niet belangrijk dat ze zeggen iets voor mij gedaan te hebben zonder mijn toestemming en dan snel een drie keer zo hoge rekening sturen ruikt in mijn ogen naar oplichting helemaal omdat hun contract ingaat vanaf 11-04-2025 en mijn contract bij jmp-online loopt tot 25-05-2025.
en ja ik heb verschillende keren aangegeven in dezelfde mail dat ik helemaal geen contract met hun heb, zodat ze echt zeker weten dat ik...geen contract met hun aangegaan heb

Natuurlijk mag een bedrijf verkocht worden. Natuurlijk mogen de bestaande contracten voortgezet worden met dezelfde incasso machtiging. Dit moet wel met dezelfde voorwaarden en tarieven verwezenlijkt worden. Indien dit niet klopt kan natuurlijk onmiddellijk het contract opgezegd worden.
Maar heel duidelijk een overname of verkoop beëindigd geen lopende contracten.
Dat is hier niet aan de orde, het gaat hier om een stilzwijgende verlenging van een contract waarbij de prijs 3x hoger wordt.Thijs124 schreef: ↑15 apr 2025 14:26Natuurlijk mag een bedrijf verkocht worden. Natuurlijk mogen de bestaande contracten voortgezet worden met dezelfde incasso machtiging. Dit moet wel met dezelfde voorwaarden en tarieven verwezenlijkt worden. Indien dit niet klopt kan natuurlijk onmiddellijk het contract opgezegd worden.
Je hebt wel een contract met ze, want het oude contract loopt gewoon door.
Het enige waar je een punt hebt is de prijsverhoging.
En ja, je wordt geacht gewoon met enige regelmaat je spambox te controleren. Puur omdat die spamfilters ook fouten maken.
bupaul
vindt dit leuk
Maar dan het contract ruim anderhalve maand eerder in laten gaan en de kosten verdriedubbelen ruikt mij naar oplichting.
En dan als ik zeg dat ik wil opzeggen krijg ik als reactie dat kan pas volgend jaar, dat klopt ook van geen kanten
Overigens had jmp online ook geen incasso machtiging van mij.
Maar goed aangezien mijn contract bij jmp-online nog ruim een maand liep heb ik ze een opzegging gestuurd
En dan als ik zeg dat ik wil opzeggen krijg ik als reactie dat kan pas volgend jaar, dat klopt ook van geen kanten
Maar goed aangezien mijn contract bij jmp-online nog ruim een maand liep heb ik ze een opzegging gestuurd
Speedy123
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
En heb je niets in je spam ontvangen mbt berichten van overname JPM en voortzetting door Internettoday ?Mark-2025 schreef: ↑15 apr 2025 14:33Maar dan het contract ruim anderhalve maand eerder in laten gaan en de kosten verdriedubbelen ruikt mij naar oplichting.
Als mij zou overkomen zou ik deze maand opzeggen ( neem aan 1 maand opzegtermijn ) waarbij dan mei de laatste maand is zoals in je originele contract staat.
Ja heb ik geprobeerd, vandaag opzegging verstuurd, dus ruim een maand van tevoren, ze weigeren.
ze willen enkel per mei-2026 opzeggen iets wat wettelijk dus niet kan
ze willen enkel per mei-2026 opzeggen iets wat wettelijk dus niet kan
-
Gaat het misschien hier om de domeinnaam of meerdere te verlengen? Dan zit je gauw aan dat bedrag hoor?
En storneren zou ik niet doen voor zo'n klein bedrag. Geeft alleen maar ellende met incassobureaus enz
ik heb ze deze reactie gestuurd :
Jullie maken een grote fout, mijn contract met jpm online loopt nog tot en met 25-05-2025 dus nog meer dan een maand, bovendien verhogen jullie de kosten waardoor ik per direct kan opzeggen, dat jullie proberen een maand en 25 dagen van mijn contract met jpm-online af te halen is jullie probleem.
Ik heb dus :
1: Meer dan een maand voor aflopen van mijn contract opgezegd
2: mag ik bij verhoging direct opzeggen mochten jullie al denken dat ik een contract met jullie heb.
Dus zoals aangegeven heb ik aan mijn wettelijke voorwaarden voldaan en ben jullie niks verschuldigd en kunnen jullie gewoon op 25-05-2025 gewoon de site offline halen want er bestaat geen contract met jullie voor het geval jullie denken dat het er al was.
Ik heb geen mails van jullie gezien voor zover deze al verstuurd zijn zijn deze niet op mij van toepassing aangezien ik een contract heb gehad met jmp-online en niet met jullie
Dus bij deze nogmaals het verzoek te bevestigen dat mijn contract wat ik bij jmp-online aangegaan heb afloopt op 25-05-2025 zoals het wettelijk ook hoort.
Jullie maken een grote fout, mijn contract met jpm online loopt nog tot en met 25-05-2025 dus nog meer dan een maand, bovendien verhogen jullie de kosten waardoor ik per direct kan opzeggen, dat jullie proberen een maand en 25 dagen van mijn contract met jpm-online af te halen is jullie probleem.
Ik heb dus :
1: Meer dan een maand voor aflopen van mijn contract opgezegd
2: mag ik bij verhoging direct opzeggen mochten jullie al denken dat ik een contract met jullie heb.
Dus zoals aangegeven heb ik aan mijn wettelijke voorwaarden voldaan en ben jullie niks verschuldigd en kunnen jullie gewoon op 25-05-2025 gewoon de site offline halen want er bestaat geen contract met jullie voor het geval jullie denken dat het er al was.
Ik heb geen mails van jullie gezien voor zover deze al verstuurd zijn zijn deze niet op mij van toepassing aangezien ik een contract heb gehad met jmp-online en niet met jullie
Dus bij deze nogmaals het verzoek te bevestigen dat mijn contract wat ik bij jmp-online aangegaan heb afloopt op 25-05-2025 zoals het wettelijk ook hoort.
-
@mark-2025 naar mijn mening maak je de fout te zeggen dat je geen contract hebt. Maar daar hebben anderen je al op gewezen.
Justmeagain
en Dirkie
vinden dit leuk
-
- Contacteer:
Ok duidelijk maar nogmaals -> En heb je niets in je spam ontvangen mbt berichten van overname JPM en voortzetting door Internettoday ?
En voor het opzeggen zou ik wat minder hoog van de toren blaten. Gewoon een opzegging van je huidige contract welke tm eind mei loopt en je niet wenst voort te zetten bij internettoday ivm prijsstijging van 300%
Ook als consument kun je het gewoon zakelijk houden. Bereik je vaak meer mee dan op jouw manier.
Succes en houdt ons aub op de hoogte.
Voor de zoveelste keer: je hebt WEL een contract met ze. Als zij je vorige provider hebben overgenomen hebben ze ook dat contract overgenomen.Mark-2025 schreef: ↑15 apr 2025 16:09Dus zoals aangegeven heb ik aan mijn wettelijke voorwaarden voldaan en ben jullie niks verschuldigd en kunnen jullie gewoon op 25-05-2025 gewoon de site offline halen want er bestaat geen contract met jullie voor het geval jullie denken dat het er al was.
Het enige waar je een punt hebt is aanpassing contractduur en prijsverhoging.
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij wat Teunbosseman al zei over de wijze waarop je communiceert.
Ja ik hou niet van dit soort gasten die in mijn ogen mensen proberen op te lichten door contract data in te korten en driedubbele kosten te vragen, ik heb geen e-mails van ze gezien en die zullen zonder twijfel in de spam box tussen de vele honderden gewonnen iphones, zonnepanelen en andere spam rommel terecht zijn gekomen.
dit is het laatste wat ik ze gestuurd heb, feitelijk bevestigen ze dat ik op wil zeggen en dat ze het weigeren :
Aangezien mijn contract nog meer dan een maand loopt heb ik wettelijk gezien op tijd opgezegd, dat internettoday er allerlei schimmige werkwijze op nahoudt is niet mijn probleem.
Daarnaast verhogen jullie NU mijn abonnement dus daarmede kan ik direct wettelijk gezien opzeggen en in laten gaan per 24-05-2025
Tijdig opgezegd is tijdig opgezegd, mijn contract loopt nog tot 25-05-2025 dus meer dan 30 dagen voor een evt autorenew
Dus ik heb opgezegd ik vraag u dus daarom wederom netjes te bevestigen (maar dat heb je bij deze eigenlijk al gedaan) dat ik mijn contract opgezegd heb.
Dus nogmaals ik verzoek u te bevestigen dat ik mijn contract opgezegd heb, hetgeen afloopt op 25-05-2025
M.ark
Van: InternetToday.nl - Administratie <[email protected]>
Verzonden: dinsdag 15 april 2025 15:10
Goedendag,
Dit is hoe Internettoday werkt. In uw account staat de autorenew op 30 dagen dus 30 dagen voor verloopdatum worden de diensten verlengd.
U heeft hier diverse emails over ontvangen. Ook over de overname bent u diverse keren geinformeerd, per email en post.
Daarnaast zijn de prijzen per afgelopen januari verhoogd en dit heeft in diverse nieuwsbrieven gestaan en op onze website.
En als u direct na de overname weg had willen gaan dan had dat gekund maar niet wanneer de diensten zijn verlengd.
Met een overname zijn wij niet verplicht om het contract opnieuw met u aan te gaan. De contracten zijn met de overname nl overgenomen.
Ik hoop dat u het zo begrijpt.
dit is het laatste wat ik ze gestuurd heb, feitelijk bevestigen ze dat ik op wil zeggen en dat ze het weigeren :
Aangezien mijn contract nog meer dan een maand loopt heb ik wettelijk gezien op tijd opgezegd, dat internettoday er allerlei schimmige werkwijze op nahoudt is niet mijn probleem.
Daarnaast verhogen jullie NU mijn abonnement dus daarmede kan ik direct wettelijk gezien opzeggen en in laten gaan per 24-05-2025
Tijdig opgezegd is tijdig opgezegd, mijn contract loopt nog tot 25-05-2025 dus meer dan 30 dagen voor een evt autorenew
Dus ik heb opgezegd ik vraag u dus daarom wederom netjes te bevestigen (maar dat heb je bij deze eigenlijk al gedaan) dat ik mijn contract opgezegd heb.
Dus nogmaals ik verzoek u te bevestigen dat ik mijn contract opgezegd heb, hetgeen afloopt op 25-05-2025
M.ark
Van: InternetToday.nl - Administratie <[email protected]>
Verzonden: dinsdag 15 april 2025 15:10
Goedendag,
Dit is hoe Internettoday werkt. In uw account staat de autorenew op 30 dagen dus 30 dagen voor verloopdatum worden de diensten verlengd.
U heeft hier diverse emails over ontvangen. Ook over de overname bent u diverse keren geinformeerd, per email en post.
Daarnaast zijn de prijzen per afgelopen januari verhoogd en dit heeft in diverse nieuwsbrieven gestaan en op onze website.
En als u direct na de overname weg had willen gaan dan had dat gekund maar niet wanneer de diensten zijn verlengd.
Met een overname zijn wij niet verplicht om het contract opnieuw met u aan te gaan. De contracten zijn met de overname nl overgenomen.
Ik hoop dat u het zo begrijpt.
AppieUitDelft
vindt dit leuk