Niet terugbetalen aankoopbedrag

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
leeuwtje1969

Niet terugbetalen aankoopbedrag

Ongelezen bericht door leeuwtje1969 »

Hele slechte ervaring met het bedrijf Notfallrucksack

Ik heb op 30 april 2025 online bij het bedrijf Notfallrucksack een draagbare powerbank met zonnepaneel voor laptops en andere apparaten, noodstroomgenerator, powerbank op zonne-energie besteld. Omdat ik nog op dezelfde dag van een aantal personen hoorde en las (o.a. op TrustPilot) dat dit een heel klantonvriendelijk en onbetrouwbaar bedrijf is dat niet telefonisch en alleen maar via de mail te benaderen is heb ik nog diezelfde dag en zoals Nottfallrucksack in hun eigen Algemene voorwaarden het voorschrijft mijn online bestelling per mail geannuleerd met daarbij het dringend verzoek het door mij betaalde bedrag zsm terug te storten op mijn rekening. Op deze annulering hebben ze tot op hebben nog steeds niet gereageerd.

Op mails reageren ze niet of nauwelijks en als ze per mail al heel sporadisch reageren krijg je de standaard reactie dat ze door drukte proberen om op mails binnen twee dagen te reageren en als ze al reageren dan spreken ze je aan met de verkeerde voornaam en met reacties die helemaal niet kloppen of over heel iets anders gaan.

Tot op heden hebben ze ondanks een aantal dringende verzoeken van mijn kant het door mij aan hun betaalde bedrag nog niet teruggestort en het de door mij geannuleerde order is ook nog niet (per abuis) afgeleverd.

Dit lijkt mij een vorm van en poging tot oplichting. Ik heb inmiddels hierover aangifte bij de politie gedaan voor poging tot oplichting. Deze aangifte is door de politie (crime-contact team-informatieverwerking van de politie) inmiddels in behandeling genomen. Ook heb ik hierover een tweetal meldingen gedaan bij ACM Consuwijzer en ECC Nederland (Europees Consumenten Centrum). EEC Nederland gaat met behulp van hun Duitse collega’s het geldbedrag wat ik tegoed heb van Notfallrucksack bij hun terugvorderen/opeisen.

Wie heeft er nog meer een negatieve ervaring of meerdere negatieve ervaringen met Notfallrucksack en kan mij eventueel en op enig manier verder helpen en adviseren en mij aan een telefoonnummer van hun helpen?

Dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!

https://nl.notfallrucksack.net/?srsltid ... a70cf97bd8

J. Deltoer
Beste antwoord
Gekozen door leeuwtje1969

Re: Niet terugbetalen aankoopbedrag

door J. Deltoer » 27 mei 2025 01:35

Heel goed dat u hier gewaarschuwd hebt voor dat bedrijf Notfallrucksack. Mogelijk dat mensen als Neodutchio en Moneyman hier niet in zouden trappen, maar ik, en wellicht ook anderen op dit forum misschien wel. Zal nu zeker niet gaan gebeuren, waarvoor dank.
kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

leeuwtje1969 schreef:
22 mei 2025 13:16
Dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!
Zou zo'n waarschuwing jou bereikt?

Jij bent namelijk nummer zoveel die voor een bepaald bedrijf wil waarschuwen, maar zelf ook niet eerst vooraf op onderzoek is uitgegaan. Blijkbaar werken al die waarschuwingen niet.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het probleem is en blijft maar dat mensen achteraf een bedrijf gaan controleren in plaats van vooraf. Een bedrijf ergens in in de middle of nowhere in voormalig Oost-Duitsland dat geen telefoonnummer plaatst, waarom zou u er willen bestellen?

Overigens staat er al een waarschuwing op hun site dat ze leveringsproblemen.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Werkelijk alles aan die site schreeuwt gewoon dat je daar nooit iets moet bestellen.
Alles. :lol:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Als ik bij een nieuw bedrijf ga bestellen en deze hebben geen Klarna mogelijkheid of Creditcard, sla ik veelal over.
Klarna heeft mij al paar keer behoed voor halstarrige websites welk hun fout niet wilde herstellen.

Ik zie dat dit bedrijf ook Klarna mogelijkheid heeft. Had je dit niet gezien of nog niet bekend mee.
Over Klarna is ook een en nader te vinden maar ik heb tot nu toe geen negatieve ervaringen.

leeuwtje1969

Beste Teunbosseman, ik ben bekend met Klarna maar tot nu toe heb ik hier geen gebruik van gemaakt. Moet ik misschien als de mogelijkheid er is toch maar eens gaan doen. En ja, ik heb mijn lesje geleerd maar "overleef" het wel hoor. Ik wil alleen maar anderen voor dit onbetrouwbare bedrijf waarschuwen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

leeuwtje1969 schreef:
22 mei 2025 14:56
Ik wil alleen maar anderen voor dit onbetrouwbare bedrijf waarschuwen.
Nogmaals de vraag, zou zo'n waarschuwing zijn weg hebben gevonden naar jou?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

leeuwtje1969 schreef:
22 mei 2025 13:16
Omdat ik nog op dezelfde dag van een aantal personen hoorde en las (o.a. op TrustPilot) dat dit een heel klantonvriendelijk en onbetrouwbaar bedrijf is dat niet telefonisch en alleen maar via de mail te benaderen is
Ik vind het dan juist weer klantonvriendelijk als een bedrijf verwacht dat er gebeld gaat worden (meestal op de meest idiote tijden dat mensen aan het werk zijn, 9-17 ofzo) en geen mailadres heeft waar snel op gereageerd wordt. Zo kan iedereen zelf bepalen wat voor ze werkt, maar ik ga er niet in mee dat een bedrijf daarom niet klantvriendelijk is.

De rest van het verhaal lijkt me meer de reden daarvoor.

leeuwtje1969

Beste kuklos, meestal wel maar nu helaas niet. Na lang zoeken had ik eindelijk het door mij gewenste product bij hun gevonden en in al mijn enthousiasme gelijk besteld. Dat had ik dus achteraf niet moeten doen. Foutje, bedankt.

En ja, ik had dus vooraf kunnen weten dat dit een onbetrouwbaar, klantonvriendelijk en moeilijk bereikbaar en benaderbaar bedrijf is. Dus eigen schuld, dikke bult en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Tevreden met dit antwoordt?

Polvo176

Ongelezen bericht door Polvo176 »

Teunbosseman schreef:
22 mei 2025 14:19
Als ik bij een nieuw bedrijf ga bestellen en deze hebben geen Klarna mogelijkheid of Creditcard, sla ik veelal over.
Klarna heeft mij al paar keer behoed voor halstarrige websites welk hun fout niet wilde herstellen.

Ik zie dat dit bedrijf ook Klarna mogelijkheid heeft. Had je dit niet gezien of nog niet bekend mee.
Over Klarna is ook een en nader te vinden maar ik heb tot nu toe geen negatieve ervaringen.
Bij een eerste aankoop zou klarna niet eens mogelijk moeten zijn, scheelt een bak aan fraude met Klarna.
Klarna gaat mensen in de nek zitten die er part noch deel aan hebben, maar wel de fraude voor hun moeten oplossen.
Persoonlijk zou ik niet eens willen kopen via zo'n club.
Voor kleine bedragen vind ik het risico aanvaardbaar, voor grote bedragen gebruik ik een kredietkaart.
Dat is ook gedekt.

ria3

Ongelezen bericht door ria3 »

bedrag storneren, dan krijg je altijd een reactie en je geld wordt automatisch door de bank/-giro op je rekening teruggestort

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ria3 schreef:
23 mei 2025 10:17
bedrag storneren, dan krijg je altijd een reactie en je geld wordt automatisch door de bank/-giro op je rekening teruggestort
Storneren is alleen mogelijk bij een automatische incasso, niet bij een rekening waarmee je je bestelling hebt betaald

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Polvo176 schreef:
23 mei 2025 10:01
Teunbosseman schreef:
22 mei 2025 14:19

Bij een eerste aankoop zou klarna niet eens mogelijk moeten zijn, scheelt een bak aan fraude met Klarna.
Klarna gaat mensen in de nek zitten die er part noch deel aan hebben, maar wel de fraude voor hun moeten oplossen.
Persoonlijk zou ik niet eens willen kopen via zo'n club.
Voor kleine bedragen vind ik het risico aanvaardbaar, voor grote bedragen gebruik ik een kredietkaart.
Dat is ook gedekt.

Niet mee eens dat Klarna niet mogelijk zou moeten zijn bij een eerste aankoop. Rare uitspraak.
Juist met een eerste aankoop bij een voor mij onbekend bedrijf werkt Klarna hierin zeer goed.

Om een Klarna account te hebben moet je toch best wat stappen door ter controle. DAt er fraude wordt gepleegd zal best maar dat gebeurt ook met nebwebsites.

En een creditcard is ook niet zalig makend. Recent een aankoop uit Tsjechie via creditcard gekocht en kwam kapot aan. Was best omslachtig om via creditcard weer betaling terug te krijgen.

leeuwtje1969

Zojuist heeft Notfallrucksack het aan mij verschuldigde geldbedrag overgemaakt. De aanhouder wint zullen we maar denken. Ik ben vanaf 30 april met hun hierover in gevecht geweest maar heb nooit opgegeven want dat zit niet in mijn aard.

Ik heb hiermee mijn lesje geleerd en zal na dit met en bij hun te hebben meegemaakt en hoe zij ermee omgaan never nooit meer iets bij hun bestellen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Al met al heb je dus in net drie weken je geld terug. Dat valt nog alles mee.

leeuwtje1969

Beste "moneyman", ik heb ze dan ook op diverse manieren dagelijks flink achter hun vodden aangezeten. Ik denk wel dat de hulp van de politie en diverse andere (consumenten)organisaties en mijn doorzettingsvermogen hierbij zeker hebben geholpen.

Eind goed, al goed en ik hoop dat anderen dit niet ook gaat overkomen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De politie gaat niet bellen met een webshop waar een betaling blijft. En al helemaal niet naar een Duitse webshop. Idem voor consumentenorganisaties. Die kunnen enkel tips geven hoe te handelen.
30 april besteld en geannuleerd. 1 mei was een vrije dag in bijna heel Europa, 2 mei was een brugdag, 5 mei was de eerste werkdag pas weer. Zo lang heeft het niet geduurd. Ook rekening houdend met een internationale verkoper.

leeuwtje1969

NeoDutchio, ik weet hoe het gegaan is en wat ikzelf met hulp van anderen er allemaal aan gedaan heb om mijn geld terug te krijgen. Jij niet.

De enkele reacties die ik heb gekregen van Notfallrucksack op mijn vele mails naar Notfallrucksack laten zien dat ze niet professioneel en klantgericht bezig zijn en het ze geen ene moer interreseerd. Ze beantwoorden ook vele mails niet.

Maar goed ik heb mijn centen terug en hoop dat anderen dat ook mogen krijgen want er zijn heel veel gedupeerden van dit bedrijf.

Voor mij is deze zaak nu afgesloten en ik hoop dat zoveel mogelijk andere mensen voor dit bedrijf gewaarschuwd zijn.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heel goed dat u hier gewaarschuwd hebt voor dat bedrijf Notfallrucksack. Mogelijk dat mensen als Neodutchio en Moneyman hier niet in zouden trappen, maar ik, en wellicht ook anderen op dit forum misschien wel. Zal nu zeker niet gaan gebeuren, waarvoor dank.

Plaats reactie