Huizenpapa.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Wennie75
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2024 15:14

Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Wennie75 »

Zijn er mensen bekend met de huizensite huizenpapa.nl? En wat is jullie ervaring? Ongevraagd is mijn dochter een abonnement aangegaan. 14 dagen gratis, daarna een automatische verlenging van 90 dagen a 105 euro. Hiervan een factuur ontvangen, helaas. Ik heb direct een opzegging gedaan via de email. Maar de website is zo enorm vaag. Niks te vinden op trustpilot, facebook....Rekeningnummer is van een bank ik Denemarken. En ze zijn een dochteronderneming van Easysearch international limited gevestigd in Hongkong. Vager krijg ik het niet

Moneyman
Berichten: 30384
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

"Huizenpapa"... alleen al die naam zou voldoende reden moeten zijn om door te scrollen :wink:

Nevyn
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik vraag me altijd af hoe je ongevraagd een abonnement kunt aangaan

ZeerPrivé
Berichten: 5719
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik denk eerder dat je dochter onoplettend een abonnement is aangegaan. De werkwijze en de kosten staan namelijk wel vermeld https://huizenpapa.nl/abonnement/

Registreer voor volledige toegang
0,-
14 dagen
-14 dagen volledige toegang
-Zoekopdrachten aanmaken
-Verhuurders contacteren
-Dagelijks gecontroleerde aanbiedingen
-Kan op elk moment geannuleerd worden
-Dagelijkse updates van nieuwe verhuuraanbiedingen online

Wat kost dat dan?

Goede vraag!
Het Premium Account kost €35 ,-per maand bij het 3 maanden abonnement (90 dagen). Wanneer je geen opzegging doorgeeft, wordt het abonnement automatisch verlengd iedere drie maanden (90 dagen). De betaling vindt achteraf plaats per factuur en de factuur wordt binnen 7 dagen na de verlenging gestuurd., maar jij mag het eerst 14 dagen gratis proberen. Als je het niet opzegt, gaat het daarna automatisch door met ons drie maanden abonnement.

xxxxx

Ze heeft verzuimd om binnen die 14 dagen haar account te beëindigen.

witte angora
Berichten: 31099
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af hoe het kan dat mensen nog steeds massaal in dit soort dingen trappen. De vraag waarom ik in de spambox platgebombardeerd wordt met allerlei spam is hiermee tegelijkertijd beantwoord. Juist omdat mensen er in blijven trappen blijft het lucratief voor die gasten...

peter17111962
Berichten: 609
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door peter17111962 »

--- Zijn er mensen bekend met de huizensite huizenpapa.nl?---

Nee, maar nu wel.

U krijgt nu waarschijnlijk wel korting omdat U reclame voor hun hebt gemaakt.

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
15 jun 2024 17:10
...... De vraag waarom ik in de spambox platgebombardeerd wordt met allerlei spam is hiermee tegelijkertijd beantwoord. ....
Dan doe toch wat goed fout in je digitale leven. Krijg nog geen 10 spamberichten per jaar op mijn vier mailadressen per jaar samen......

Moneyman
Berichten: 30384
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
17 jun 2024 08:37
witte angora schreef:
15 jun 2024 17:10
...... De vraag waarom ik in de spambox platgebombardeerd wordt met allerlei spam is hiermee tegelijkertijd beantwoord. ....
Dan doe toch wat goed fout in je digitale leven. Krijg nog geen 10 spamberichten per jaar op mijn vier mailadressen per jaar samen......
Volgens mij ziet de opmerking van WA op de reden van verzenden van spam, niet op de reden voor het ontvangen ervan.

Zijn punt is immers duidelijk: spam loont alleen omdat er nog steeds mensen intrappen.

witte angora
Berichten: 31099
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Punt is ook dat ik nergens op klik of wat dan ook. Maar als je gegevens ergens bij een datalek buit zijn gemaakt komt de volgende golf er wel weer aan.

Van 'krudivat' krijg ik nu nog maar eens in de 14 dagen wat. Net wel iets van 'DHL' in de box dat er een pakketje klaar ligt voor bezorging. Vreemd genoeg kwam mijn laatste pakket toch echt via de KPN, en heb ik verder niets, maar dan ook niets besteld. Een paar van Fedex, Sainsbury wil tot 5 keer toe met alle plezier de Ninja Air Fryer leveren die ik toch echt vorige week al bij Appie gekocht heb... heb enkel naar de reviews gekeken, en kennelijk ga je dan al... Ik wijs standaard alle cookies af, maar er hoeft maar één bedrijf te zijn dat toch je gegevens door levert aan een 'leverancier', en dan ga je al.

ZeerPrivé
Berichten: 5719
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik wijs standaard alle cookies af, maar er hoeft maar één bedrijf te zijn dat toch je gegevens door levert aan een 'leverancier', en dan ga je al.
Wat een onzin. Spam en cookies wel/niet accepteren hebben niets met elkaar te maken.

Een Wiskunde Student
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Ik vind de website best misleidend

Er staat dat je een account kan afsluiten van 0 euro voor 14 dagen
Er staat ook dat je een premium account kan afsluiten voor 35 euro per maand

Echter nergens staat geschreven dat na 14 dagen je "standaard" account automatisch wordt ge-upgrade naar een premium account en dat je deze betalingsverplichting bent aangegaan.

Volgens mij kan je op deze basis aangeven dat je niks verplicht bent om te betalen.

Speedy123
Berichten: 1381
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
17 jun 2024 10:52
Ik vind de website best misleidend

Er staat dat je een account kan afsluiten van 0 euro voor 14 dagen
Er staat ook dat je een premium account kan afsluiten voor 35 euro per maand

Echter nergens staat geschreven dat na 14 dagen je "standaard" account automatisch wordt ge-upgrade naar een premium account en dat je deze betalingsverplichting bent aangegaan.

Volgens mij kan je op deze basis aangeven dat je niks verplicht bent om te betalen.
Ik zou zeggen, lees artikel 8 van hun algemene voorwaarden eens door. Of de FAQ.

Een Wiskunde Student
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Speedy123 schreef:
17 jun 2024 13:42
Een Wiskunde Student schreef:
17 jun 2024 10:52
Ik vind de website best misleidend

Er staat dat je een account kan afsluiten van 0 euro voor 14 dagen
Er staat ook dat je een premium account kan afsluiten voor 35 euro per maand

Echter nergens staat geschreven dat na 14 dagen je "standaard" account automatisch wordt ge-upgrade naar een premium account en dat je deze betalingsverplichting bent aangegaan.

Volgens mij kan je op deze basis aangeven dat je niks verplicht bent om te betalen.
Ik zou zeggen, lees artikel 8 van hun algemene voorwaarden eens door. Of de FAQ.
Het is onvoldoende dat de betalingsverplichting is weggemoffeld in de AV (of FAQ).

Dit hoort gewoon op het voorblad te staan, dat na 14 dagen je abonnement een upgrade krijgt en dat je 35 euro per maand moet gaan betalen,

Carryyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2024 13:54

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Carryyy »

Na dezelfde mail te hebben ontvangen zoals vele van jullie, heb ik de volgende mail terug opgestelde naar huizenpapa.nl.

Geachte team van Huizenpapa,

Enige tijd geleden heb ik een account aangemaakt bij jullie waarbij ik 14 dagen gratis toegang zou krijgen tot jullie diensten. Na deze 14 dagen ontvangt men een factuur voor 3 maanden in plaats van een maandelijkse abonnementsvorm. Dit staat niet duidelijk vermeld op de website. Uw algemene voorwaarden zijn geldig als de inhoud juist is en als u de algemene voorwaarden op een correcte wijze gebruikt. Wanneer dit niet het geval is, loopt u het risico dat uw algemene voorwaarde niet geldig zijn.

In het geval van jullie algemene voorwaarde worden er artikelen beschreven die op de zogenaamde ‘’grijze en zwarte lijst’’ staan volgens Het Juridisch Loket. In dit geval kan de algemene voorwaarde juridisch gezien ongeldig worden verklaard.

Om die reden wil ik mij beroepen op artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek, betreffende het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht gaat in vanaf de levering van een product of dienst. Gezien Huizenpapa een andere levering biedt in geval van betaling, namelijk het verlenen van toegang tot de databank met bijbehorende kosten in plaats van het verlenen van toegang tot de databank zonder kosten, verandert dit de ingangsdatum van het herroepingsrecht en dus mijn recht om deze ontbinding aan te gaan.

Daarnaast wil ik mij beroepen op artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht, betreffende oplichting en bedrog. Huizenpapa heeft zijn website op een manier ingericht die niet in overeenstemming is met zowel artikel 6:230o als artikel 326. In artikel 326 staat dat het strafbaar is om iemand te misleiden met als doel daar zelf beter van te worden. De hierboven genoemde straf van 4 jaar gevangenisstraf of een geldboete kunt u ook terugvinden in dit artikel. Deze geldboete kan oplopen tot € 78.000. Deze misleiding is van toepassing op uw website.

Ik verzoek dan ook dat ik mij beroep op mijn herroepingsrecht en daarmee de annulering en terugtrekking van mijn account. In het geval dat hier niet mee akkoord wordt gegaan, zal ik mij wederom beroepen op artikel 326.
Mocht u hierna de factuur en mijn persoonlijke account niet ontbinden van de dienst die jullie leveren, dan zal ik genoodzaakt zijn verdere juridische stappen te ondernemen.

Ik hoop iedereen hiermee te kunnen helpen die hetzelfde probleem heeft!!

ZeerPrivé
Berichten: 5719
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Na dezelfde mail te hebben ontvangen zoals vele van jullie
Velen van jullie? Is maar 1 persoon hoor.

RichardB11976
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2024 16:01

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door RichardB11976 »

Het is duidelijk dat er sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst tussen u en de dienstverlener. De website van de dienstverlener bevat alle vereiste informatie die wettelijk verplicht is om consumenten te informeren over de voorwaarden van de overeenkomst.

Daarnaast is het belangrijk te benadrukken dat het hier gaat om een digitale dienst. Volgens de geldende wet- en regelgeving hebben aanbieders van digitale diensten het recht om klanten expliciet te vragen af te zien van hun herroepingsrecht. In dit geval is aan deze voorwaarde voldaan; u heeft expliciet ingestemd met het afzien van uw herroepingsrecht voordat u toegang kreeg tot de dienst en u kreeg onmiddelijk toegang tot de dienst.

Derhalve bent u juridisch verplicht de factuur te voldoen. Het niet nakomen van deze verplichting kan leiden tot verdere juridische stappen vanuit de dienstverlener, waaronder incassoprocedures en bijkomende kosten.

De volgende keer beter opletten.

Nijogeth
Berichten: 10157
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, hoor. Huizenpapa vergeet al groot op de lidmaatschapspagina te zetten dat er kosten aan verbonden kunnen zijn, dat staat namelijk ongeveer 50 regels onder de aanmeldknop.

Op de homepage staat helemaal niets. En als je verder gaat en jouw gegevens moet invullen staat het ook weer verstopt in de kleine letters. En de button geeft letterlijk aan 0 euro. Niets anders. In niets is direct duidelijk dat het om een dienst gaat die betaald moet worden.

De eigenaar van de website weet heel goed waar die mee bezig is. Mensen laten betalen voor exact hetzelfde wat men gratis kan op Funda en daar is het uitgebreider.

Moneyman
Berichten: 30384
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 16:10
Het is duidelijk dat er sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst tussen u en de dienstverlener. De website van de dienstverlener bevat alle vereiste informatie die wettelijk verplicht is om consumenten te informeren over de voorwaarden van de overeenkomst.
Onzin. Deze site voldoet absoluut niet aan de geldende eisen. Ik zou me eens inlezen in "ambtshalve toetsing", voordat je nog meer van dit soort stellige, maar onjuiste statements maakt.
RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 16:10
Daarnaast is het belangrijk te benadrukken dat het hier gaat om een digitale dienst. Volgens de geldende wet- en regelgeving hebben aanbieders van digitale diensten het recht om klanten expliciet te vragen af te zien van hun herroepingsrecht. In dit geval is aan deze voorwaarde voldaan; u heeft expliciet ingestemd met het afzien van uw herroepingsrecht voordat u toegang kreeg tot de dienst en u kreeg onmiddelijk toegang tot de dienst.
Onzin. OM het herroepingsrecht bij digitale content te laten vervallen, moeten de dienst volledig uitgevoerd worden binnen die 14 dagen én moet de klant expliciet verklaren hiervan op de hoogte te zijn en van dat herroepingsrecht af te zien. Dat gebeurt duidelijk niet op deze site.
RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 16:10
Derhalve bent u juridisch verplicht de factuur te voldoen. Het niet nakomen van deze verplichting kan leiden tot verdere juridische stappen vanuit de dienstverlener, waaronder incassoprocedures en bijkomende kosten.
Onzin. Er komt op deze site geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand (en al zou dat zo zijn, dan is die herroepbaar) en er is dus evenmin sprake van een betalingsverplichting.
RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 16:10
De volgende keer beter opletten.
Nou, zeg dat. Jij dan...

ZeerPrivé
Berichten: 5719
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kan of zal best hoor dat het juridisch niet klopt, maar als je ergens 0,0 euro ziet staan voor 14 dagen dan ga je toch verder kijken wat er NA die 14 dagen gebeurd?

StevieNL81
Berichten: 914
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het is ook typisch dat ze ACHTERAF factureren. Zo kunnen ze in hun ogen altijd aanspraak maken op de 105 euro immers....je hád er gebruik van kunnen maken. Dat je nu nav een incasso per direct wilt opzeggen doet daar in hun ogen dan niets aan af.

Plaats reactie