Huizenpapa.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RichardB11976
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2024 16:01

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door RichardB11976 »

Ik heb zojuist de feiten en het aanmeldingsproces bestudeerd en doorlopen, alsmede bijbehorende bronnen geraadpleegd. Het lijkt me duidelijk dat het bedrijf de consument voldoende heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht en de voorwaarden van het abonnement.

Allereerst staan in de algemene voorwaarden en FAQ duidelijk uitgelegd wat de consument kan verwachten, inclusief prijzen, herroepingsrecht en andere relevante informatie. Vervolgens wordt tijdens het aanmeldingsproces de informatie meerdere keren herhaald, in een normaal lettertype en duidelijke taal. Je kunt het nog net geen Jip-en-Janneke taal noemen.

Er staat: "Als je het niet opzegt, gaat het daarna automatisch door met ons drie maanden abonnement." Dit maakt overduidelijk dat na de gratis proefperiode van 14 dagen, het betaalde abonnement automatisch ingaat tenzij je opzegt.

Ook staat er: Het Premium Account kost €35 ,-per maand bij het 3 maanden abonnement (90 dagen). Wanneer je geen opzegging doorgeeft, wordt het abonnement automatisch verlengd iedere drie maanden (90 dagen).

Bovenstaand wordt ook herhaald tijdens de bevestiging die ik per email heb ontvangen. In totaal drie keer.

De aangehaalde bronnen van Thuiswinkel.org, recht.nl en het Europese Hof bevestigen dat er na een gratis proefperiode geen nieuw herroepingsrecht geldt wanneer het abonnement wordt verlengd. Het enige herroepingsrecht is die eerste 14 dagen na totstandkoming van de overeenkomst.

Gezien de duidelijke communicatie van de voorwaarden door het bedrijf, lijkt er aan alle wettelijke eisen te zijn voldaan. De consument is voldoende geïnformeerd en had de mogelijkheid om tijdens de proefperiode kosteloos te annuleren.

Bronnen:

https://www.thuiswinkel.org/nieuws/abon ... nktermijn/
https://www.recht.nl/nieuws/ict/228802/ ... ereenkomst

J. Deltoer
Berichten: 3195
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind het verdacht dat u zo stellig dit bedrijf verdedigt waar toch van alles op valt af te dingen en daar zelfs speciaal een account voor hebt aangemaakt. Gevalletje damage control lijkt me.

witte angora
Berichten: 31171
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kom op een login programma, maar waarom zou ik daar een account voor willen? Het is een kennisplatform voor juristen, en ik ben geen jurist. Ook geen wannabe-jurist.

Een Wiskunde Student
Berichten: 245
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 22:28
Ik heb zojuist de feiten en het aanmeldingsproces bestudeerd en doorlopen, alsmede bijbehorende bronnen geraadpleegd. Het lijkt me duidelijk dat het bedrijf de consument voldoende heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht en de voorwaarden van het abonnement.

Allereerst staan in de algemene voorwaarden en FAQ duidelijk uitgelegd wat de consument kan verwachten, inclusief prijzen, herroepingsrecht en andere relevante informatie. Vervolgens wordt tijdens het aanmeldingsproces de informatie meerdere keren herhaald, in een normaal lettertype en duidelijke taal. Je kunt het nog net geen Jip-en-Janneke taal noemen.

Er staat: "Als je het niet opzegt, gaat het daarna automatisch door met ons drie maanden abonnement." Dit maakt overduidelijk dat na de gratis proefperiode van 14 dagen, het betaalde abonnement automatisch ingaat tenzij je opzegt.

Ook staat er: Het Premium Account kost €35 ,-per maand bij het 3 maanden abonnement (90 dagen). Wanneer je geen opzegging doorgeeft, wordt het abonnement automatisch verlengd iedere drie maanden (90 dagen).

Bovenstaand wordt ook herhaald tijdens de bevestiging die ik per email heb ontvangen. In totaal drie keer.

De aangehaalde bronnen van Thuiswinkel.org, recht.nl en het Europese Hof bevestigen dat er na een gratis proefperiode geen nieuw herroepingsrecht geldt wanneer het abonnement wordt verlengd. Het enige herroepingsrecht is die eerste 14 dagen na totstandkoming van de overeenkomst.

Gezien de duidelijke communicatie van de voorwaarden door het bedrijf, lijkt er aan alle wettelijke eisen te zijn voldaan. De consument is voldoende geïnformeerd en had de mogelijkheid om tijdens de proefperiode kosteloos te annuleren.

Bronnen:

https://www.thuiswinkel.org/nieuws/abon ... nktermijn/
https://www.recht.nl/nieuws/ict/228802/ ... ereenkomst
Wat je niet beantwoord en ook niet duidelijk op de site staat is dat het gratis abonnement automatisch omgezet wordt naar een premium abonnement.

Als de website duidelijk had willen zijn naar haar klanten toe dan had de aanmeld tekst moeten luiden :

U gaat een premium-abonnement aan voor 35 euro per maand waarvan de eerste 14 dagen gratis voor u zijn

Er is echt geen enkele mogelijkheid dat de nu gesloten overeenkomsten stand houden als ze in rechte worden aangevochten

Moneyman
Berichten: 30420
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 jun 2024 23:41
Ik vind het verdacht dat u zo stellig dit bedrijf verdedigt waar toch van alles op valt af te dingen en daar zelfs speciaal een account voor hebt aangemaakt. Gevalletje damage control lijkt me.
Dat is overduidelijk, inderdaad. Het betoog heeft een niveau van hooguit een rondje googelen en rammelt aan alle kanten.

Moneyman
Berichten: 30420
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

RichardB11976 schreef:
17 jun 2024 22:28
De aangehaalde bronnen van Thuiswinkel.org, recht.nl en het Europese Hof bevestigen dat er na een gratis proefperiode geen nieuw herroepingsrecht geldt wanneer het abonnement wordt verlengd. Het enige herroepingsrecht is die eerste 14 dagen na totstandkoming van de overeenkomst.
Je mist volkomen het punt. Het gaat er niet om of er een nieuwe herroepingstermijn is gestart, het gaat erom dat er niet aan de wettelijke eisen is voldaan als het gaat om de herroepingstermijn bij digitale content. Overigens is de termijn in dit geval dus geen 14 dagen, maar (maximaal) 12 maanden.

Erthanax
Berichten: 9815
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het lijkt inderdaad verdacht veel op een poging tot damage control. Een account aanmaken om in zeer stellige bewoordingen een niet-steekhoudende verdediging van een in mijn ogen kwestieuze website te publiceren. Waarom zou iemand die geen belang heeft dat anders doen voor een dergelijke, volstrekt onbeduidende website?

Ik vind het daarbij wel vermakelijk dat er verwezen wordt naar een artikel op recht.nl, waarvoor een account nodig is. Sterker nog, bovenaan de pagina staat:
recht.nl schreef:Verder lezen? Probeer recht.nl nu 4 weken gratis.
stopt automatisch
Is dat niet ironisch? Elders staat ook nog:
recht.nl schreef:**Uw proefabonnement stopt automatisch: u zit nergens aan vast.
Besluit u uiteindelijk een abonnement te nemen, dan kost dat € 145,- ex btw op jaarbasis.
Een prima bron dus, die laat zien hoe het wel moet.

Zeg huizenpapa / RichardB, hoe zit het ook weer met het vermelden van een kernbeding?

RichardB11976
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2024 16:01

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door RichardB11976 »

Dames, heren,

Ik haak enkel aan om een gezonde discussie te voeren. Ik snap dat dit een consumentenforum is maar wordt het niet een stuk interessanter als de situatie van beide kanten bekeken wordt?

Ik heb geen banden met bovenstaande website. Ik vind dat je als consument moet lezen en opletten. Ik ben er zelf ook een keer ingetuind. (Dit was dan een datingsite) en dan let je de volgende keer beter op.

Moneyman
Berichten: 30420
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

RichardB11976 schreef:
18 jun 2024 09:11
Ik haak enkel aan om een gezonde discussie te voeren.
Een gezonde discussie begint met goede argumenten.
RichardB11976 schreef:
18 jun 2024 09:11
Ik snap dat dit een consumentenforum is maar wordt het niet een stuk interessanter als de situatie van beide kanten bekeken wordt?
Absoluut. Maar "van beide kanten bekijken" is iets anders dan "rechtpraten wat krom is".
RichardB11976 schreef:
18 jun 2024 09:11
Ik vind dat je als consument moet lezen en opletten.
Dat vind ik ook. Maar dat maakt natuurlijk niet dat een site waar informatie misleidend is, ineens OK is.

witte angora
Berichten: 31171
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

RichardB11976 schreef:
18 jun 2024 09:11
Ik ben er zelf ook een keer ingetuind. (Dit was dan een datingsite) en dan let je de volgende keer beter op.
Nou, geweldig dan. En dan kom je nu met een link naar een juristenforum waar de gewone sterveling niets mee kan.

Erthanax
Berichten: 9815
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het treurige is dat het aanbod voor huurwoningen ook nog eens bijzonder karig is. In Den Haag vindt papa 137 resultaten, maar dat is inclusief kamers, waaronder een van 10 m2. Ik heb de indruk dat het grotendeels om kamers gaat, maar daarop kan ik niet selecteren. Het is geen huizenpapa maar hokkenpapa.

Ter vergelijking: op de respectabele website pararius.nl staan in Den Haag 429 resultaten, waarvan 414 woningen, 9 studios en 7 kamers. Groot voordeel zijn de goede en ruime selectiemigelijkheden, met als klap op de vuurpijl direct en kosteloos contact met de aanbieder.

Nijogeth
Berichten: 10185
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
17 jun 2024 21:08
Kan of zal best hoor dat het juridisch niet klopt, maar als je ergens 0,0 euro ziet staan voor 14 dagen dan ga je toch verder kijken wat er NA die 14 dagen gebeurd?
Als ik je voor 2 weken een gratis proefabonnement voor de krant aan ga bieden, dan ga je ook niet direct verwachten dat je er daarna voor moet betalen. Men maakt hier de grote fout de nodige informatie niet neer te zetten waar ie moet staan. Die aanmeldknop had die info moeten bevatten en niet alleen '14 dagen voor 0 euro' heel opvallend neerzetten en de rest in het klein 50 regels daaronder.

ZeerPrivé
Berichten: 5749
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
18 jun 2024 14:48
ZeerPrivé schreef:
17 jun 2024 21:08
Kan of zal best hoor dat het juridisch niet klopt, maar als je ergens 0,0 euro ziet staan voor 14 dagen dan ga je toch verder kijken wat er NA die 14 dagen gebeurd?
Als ik je voor 2 weken een gratis proefabonnement voor de krant aan ga bieden, dan ga je ook niet direct verwachten dat je er daarna voor moet betalen. Men maakt hier de grote fout de nodige informatie niet neer te zetten waar ie moet staan. Die aanmeldknop had die info moeten bevatten en niet alleen '14 dagen voor 0 euro' heel opvallend neerzetten en de rest in het klein 50 regels daaronder.
Als ik online een proefabo afsluit, kijk ik zeker ook naar de rest van de informatie.

Speedy123
Berichten: 1425
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Erthanax schreef:
18 jun 2024 12:44
Het treurige is dat het aanbod voor huurwoningen ook nog eens bijzonder karig is. In Den Haag vindt papa 137 resultaten, maar dat is inclusief kamers, waaronder een van 10 m2. Ik heb de indruk dat het grotendeels om kamers gaat, maar daarop kan ik niet selecteren. Het is geen huizenpapa maar hokkenpapa.

Ter vergelijking: op de respectabele website pararius.nl staan in Den Haag 429 resultaten, waarvan 414 woningen, 9 studios en 7 kamers. Groot voordeel zijn de goede en ruime selectiemigelijkheden, met als klap op de vuurpijl direct en kosteloos contact met de aanbieder.
Dat klopt. Sterker nog, de meeste betrouwbare beheerders van huurwoningen werken met eigen sites waar je kosteloos of tegen een zeer schappelijke vergoeding lid van kan worden. Funda is zelfs gewoon gratis.

Maar het is een trend dat mensen eventjes makkelijk Googlen, direct op de eerste, vaak gesponseerde, resultaten klikken en dan zonder blikken of blozen al hun gegevens invullen vaak zelfs inclusief hun bankrekening gegevens. Niet verder kijken dan hun neus lang is en dan achteraf gaan klagen dat ze het allemaal zo onduidelijk was.

Dus hebben wij hier regelmatig topics over mensen die gebruik hebben gemaakt van een betaalde toeslag aanvraag service, gebruik hebben gemaakt van een abonnement opzeg service, van een huizen huur service et cetera.

Speedy123
Berichten: 1425
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

StevieNL81 schreef:
17 jun 2024 21:34
Het is ook typisch dat ze ACHTERAF factureren. Zo kunnen ze in hun ogen altijd aanspraak maken op de 105 euro immers....je hád er gebruik van kunnen maken. Dat je nu nav een incasso per direct wilt opzeggen doet daar in hun ogen dan niets aan af.
Deze begrijp ik even niet. Als u de site gratis uitprobeert maar na enkele dagen erachter komt dat u het huizenaanbod tegen vindt vallen, dan kunt u toch gewoon kosteloos opzeggen?

Dan zal toch geen factuur volgen want u zat nog in de gratis proefperiode?

Nijogeth
Berichten: 10185
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Men zal ook niet laten weten dat de proefperiode voorbij is, dus je krijgt na 3 maanden ineens een factuur over de laatste 3 maanden. Anders had je eerder in kunnen grijpen.

ZeerPrivé
Berichten: 5749
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huizenpapa.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
18 jun 2024 18:13
Men zal ook niet laten weten dat de proefperiode voorbij is, dus je krijgt na 3 maanden ineens een factuur over de laatste 3 maanden. Anders had je eerder in kunnen grijpen.
Waarom moeten ze dat laten weten? Dat weet je toch hoe lang zo'n proefperiode duurt? Kan je toch zelf even noteren.

Plaats reactie