Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod
-
Re: Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod
In principe hoort een woning netjes opgeleverd te worden, maar gebruiksschade moet je wel accepteren. Mijn deuren zien er ook niet super uit, ben nu bezig eentje te schilderen. Juist om die reden. Wbv zal ze pas vervangen als het complex gerenoveerd gaat worden, en zelfs dan misschien nog niet eens.
Mocht je ze willen schilderen, zorg dan dat je er eerst een goede primer op zet. Dat is niet goedkoop, maar echt noodzakelijk om te voorkomen dat de verf er in no-time weer afgaat.
Mocht je ze willen schilderen, zorg dan dat je er eerst een goede primer op zet. Dat is niet goedkoop, maar echt noodzakelijk om te voorkomen dat de verf er in no-time weer afgaat.
-
Re: Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod
Goeie tip!witte angora schreef: ↑13 feb 2025 09:32In principe hoort een woning netjes opgeleverd te worden, maar gebruiksschade moet je wel accepteren. Mijn deuren zien er ook niet super uit, ben nu bezig eentje te schilderen. Juist om die reden. Wbv zal ze pas vervangen als het complex gerenoveerd gaat worden, en zelfs dan misschien nog niet eens.
Maar ik denk dat ik gewoon nieuwe deuren koop (marktplaats doet wonderen) en ze er in zet. Het is echt een hoop gedoe om oude deuren te verven en daarbij krijg je ander kleurverschil. (Nieuwe deuren zijn wit, de oude deuren zijn gelig alsof er gerookt is, en dan aan de andere kant van de slaapkamerdeur is er opvulmiddel gebruikt wat wit is op een gelige deur). De verschillen in profiel is ook aanwezig, zoals dat de witte deuren een iets ruwer profiel heeft dan de gelige deuren die glad zijn. Natuurlijk moet je geen eisen stellen aan een woning, maar het is toch wel gek dat er 2 van de 4 deuren zijn vervangen en bij de wbv niet opkomt dat het geen gezicht is...
-
Sja... mijn keuken ziet er ook niet uit, maar wordt ook niet vervangen omdat het nog bruikbaar is. Links en rechts, en onder en boven, zakken ze in elkaar door vochtproblemen en ongedierte, dus dat wordt dan wel vervangen.
Naja, het is maar een huurwoning zullen we maar zeggen.
-
Ach, ik wil best die deuren vervangen hoor. Dat is niet het probleem. Ik wil alleen weten of dat voor mijn rekening is of die van hen, dan weet ik waar ik aan toe ben. Natuurlijk laat ik dat wel weten aan hen, maar ik heb geen zin in onverwachte kosten bij het verlaten omdat zij per sé een oude deur willen hebben.witte angora schreef: ↑13 feb 2025 11:45Sja... mijn keuken ziet er ook niet uit, maar wordt ook niet vervangen omdat het nog bruikbaar is. Links en rechts, en onder en boven, zakken ze in elkaar door vochtproblemen en ongedierte, dus dat wordt dan wel vervangen.
Voor het verwijderen van nicotine aanslag kan ik een stoomreiniger aanbevelen. Mijn Kärcher heeft al menig geel plafond weer stralend wit gekregen. Wellicht heeft het op deuren hetzelfde effect?
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
-
Als de deur echt schade heeft (dus een groot gat of zoiets) moet de WBV deze vervangen. Oud lijkt me niet direct een reden maar misschien willen ze dan toch beiden tegelijk vervangen.
Zelf nieuwe deuren inzetten zou ik niet doen.
Zoals WA al aangeeft is zelf schilderen niet zo moeilijk als je maar de juiste voorbereidingen (voorbehandeling) treft en het juiste materiaal gebruikt. Voorbehandeling: dood schuren ontvetten, primer, eventueel weer licht opschuren en aflakken. Optie is om in plaats van een primer een 1 potsysteem te gebruiken. Dit is primer/grondverf en aflak in 1 pot. Ga dan niet voor het goedkoopste systeem maar laat u bij een verfwinkel adviseren. Koop ook een goede kwast, niet zo'n ding van 1 of 2 euro want dan blijf je haren uit het geschilderde halen. Als je de kwast na gebruik goed schoonmaakt en droog opbergt heb je jaren plezier van zo'n iets duurdere kwast.
Zelf nieuwe deuren inzetten zou ik niet doen.
Zoals WA al aangeeft is zelf schilderen niet zo moeilijk als je maar de juiste voorbereidingen (voorbehandeling) treft en het juiste materiaal gebruikt. Voorbehandeling: dood schuren ontvetten, primer, eventueel weer licht opschuren en aflakken. Optie is om in plaats van een primer een 1 potsysteem te gebruiken. Dit is primer/grondverf en aflak in 1 pot. Ga dan niet voor het goedkoopste systeem maar laat u bij een verfwinkel adviseren. Koop ook een goede kwast, niet zo'n ding van 1 of 2 euro want dan blijf je haren uit het geschilderde halen. Als je de kwast na gebruik goed schoonmaakt en droog opbergt heb je jaren plezier van zo'n iets duurdere kwast.
U stapelt probleem op probleem, wees blij dat u eindelijk een woning heeft maar terzijde.
Op elke huurwoning valt wel iets aan te merken maar dat hoort er gewoon bij zolang het er optisch niet mooi uitziet maar niet defect is een lik verf erover en klaar weer.
Nieuwe deuren gaan kopen is van de zotte want ten eerste zijn de bestaande deuren niet van u maar van de verhuurder en ten tweede heeft u de kennis nodig om de nieuwe deuren te plaatsen want die zijn universeel toepasbaar maar passen vrijwel nooit in de reeds bestaande deursponning.
Op elke huurwoning valt wel iets aan te merken maar dat hoort er gewoon bij zolang het er optisch niet mooi uitziet maar niet defect is een lik verf erover en klaar weer.
Nieuwe deuren gaan kopen is van de zotte want ten eerste zijn de bestaande deuren niet van u maar van de verhuurder en ten tweede heeft u de kennis nodig om de nieuwe deuren te plaatsen want die zijn universeel toepasbaar maar passen vrijwel nooit in de reeds bestaande deursponning.
-
Dat laatste sluit ik me helemaal bij aan want standaard maten in een ouder huis? meestal niet.Ron5300 schreef: ↑13 feb 2025 16:28U stapelt probleem op probleem, wees blij dat u eindelijk een woning heeft maar terzijde.
-
Je zit in ieder geval met de scharnierpunten, dat is waar. Die hoeven maar een of twee millimeter te verschillen, en dan ga je al nat.
-
Allereerst is het onzin dat ik ondankbaar ben. Ik vraag gewoon wat mijn rechten en plichten hierin zijn, zodat ik niet zomaar een juridische procedure/kosten aan mijn broek heb hangen. Ten tweede, dat is wel vreemd dat de nieuwe universele deuren wel in het deurkozijn passen. Ik wil ze best vervangen op mijn kosten als de wbv akkoord is, maar ik vind het vreemd dat ze wel akkoord gaan met een deur waar een gat in is geboord en dichtgesmeerd. Ik denk dat de wbv daar wel blij mee zou zijn omdat ik de deuren niet mee zou nemen bij het verlaten van de woning. Het is een soortRon5300 schreef: ↑13 feb 2025 16:28U stapelt probleem op probleem, wees blij dat u eindelijk een woning heeft maar terzijde.
'Woningverbetering '. Maargoed, verven zou ook kunnen als het niet anders mag.
Ik schrijf niet dat u ondankbaar bent dat maakt u er van.
Ik wens u veel succes maar toch nog een tip, heeft u al eens aan een inboedelverzekering gedacht?
Ik wens u veel succes maar toch nog een tip, heeft u al eens aan een inboedelverzekering gedacht?
-
Het zinnetje "wees blij dat..." geeft een bepaalde toon van ondankbaarheid aan, maargoed, zo ervaar ik het.
Bedankt voor de tip, de verzekering is afgesloten, sterker nog, de wbv heeft het zelfs verplicht gesteld.
Dat vind ik prima, dat de wbv erachter aan zit om een inboedel te hebben. Ik weet ook de ellende van iemand zonder verzekering met een woning met brand door de kaarsjes in de kerstboom. Geen verzekering en geen geld. Na een jaar heeft de wbv zelf alles maar opgeknapt voor een volgende huurder. De oorspronkelijke bewoners zijn echt dakloos geworden.
-
Dat snap ik ook wel, het is een risico dat iemand duur kan komen te staan.Thijs124 schreef: ↑13 feb 2025 17:59Dat vind ik prima, dat de wbv erachter aan zit om een inboedel te hebben. Ik weet ook de ellende van iemand zonder verzekering met een woning met brand door de kaarsjes in de kerstboom. Geen verzekering en geen geld. Na een jaar heeft de wbv zelf alles maar opgeknapt voor een volgende huurder. De oorspronkelijke bewoners zijn echt dakloos geworden.