WOZ waarde d.d. 1 Jan. 2024 is bij WOZ waarde loket veel hoger dan bij de Gemeente. Hoe kan dat?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Francesco26

WOZ waarde d.d. 1 Jan. 2024 is bij WOZ waarde loket veel hoger dan bij de Gemeente. Hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Iemand vroeg mij wanneer WOZ waarde 1 januari 2025 bekend wordt. Ik zei dat kun je zien bij het WOZ waarde loket.
Bij het checken zagen we per 1 januari 2024, dus van vorig jaar een heel hoog bedrag staan.
We checkten de aanslag van vorig en daar stond een bedrag dat € 48.000,-- lager stond.

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
En hebben meer mensen dat?

Moneyman

Re: WOZ waarde d.d. 1 Jan. 2024 is bij WOZ waarde loket veel hoger dan bij de Gemeente. Hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dus de waarde van je woning is gestegen in de afgelopen paar jaar. Dat kan toch geen verrassing zijn?

Francesco26

Re: WOZ waarde d.d. 1 Jan. 2024 is bij WOZ waarde loket veel hoger dan bij de Gemeente. Hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Moneyman schreef:
26 jan 2026 22:58
Dus de waarde van je woning is gestegen in de afgelopen paar jaar. Dat kan toch geen verrassing zijn?
Het gaat om het jaar daarvoor. Dus peildatum 1 januari 2024.
Het is echt heel vreemd.

En die persoon is huurder in een appartementencomplex. Geen eigenaar. Maar de gemeentelijke kosten zoals afval, riool enz. worden wel afgeleid van de WOZ waarde.

Ik wilde het eerst ook niet geloven maar het is echt waar. Heel vreemd.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Wozwaardeloket:
Gemeente stelt wozwaarde vast
Voor vragen moet je bij gemeente zijn.

Wat zegt de gemeente?

Plaats reactie