Pakketreis D-Reizen of niet?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jvda
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2024 16:11

Pakketreis D-Reizen of niet?

Ongelezen bericht door Jvda »

Op mijn rekening van d-Reizen staat pakketreis maar wij kwamen door de vertraging van de vlucht in de problemen. Transfer gemist koffers zoek etcetera. D-Reizen deed niets wij moesten zelf contact opnemen met de vliegmaatschappij het taxi bedrijf die D-Reizen had ingehuurde etc.
Volgens D-Reizen waren zij alleen tussenpersoon voor D-Hollidays en het taxi bedrijf.
Ik vind dit heel vreemd!

Speedy123
Berichten: 1433
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakketreis D-Reizen of niet?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jvda schreef:
23 jun 2024 16:21
Op mijn rekening van d-Reizen staat pakketreis maar wij kwamen door de vertraging van de vlucht in de problemen. Transfer gemist koffers zoek etcetera. D-Reizen deed niets wij moesten zelf contact opnemen met de vliegmaatschappij het taxi bedrijf die D-Reizen had ingehuurde etc.
Volgens D-Reizen waren zij alleen tussenpersoon voor D-Hollidays en het taxi bedrijf.
Ik vind dit heel vreemd!
Uit de ANVR voorwaarden:
LOSSE REISDIENSTEN EN PAKKETREIZEN VAN NIET-ANVRLEVERANCIERS
Indien je via bemiddeling door de ANVR-reisagent een losse reisdienst boekt bij een niet-ANVR dienstverlener (die bijvoorbeeld is gevestigd in het buitenland), zal de ANVR Reisagent
in de boekingsbevestiging duidelijk vermelden dat de ANVR-boekingsvoorwaarden van
toepassing zijn.
Indien je via bemiddeling door de ANVR-reisagent een pakketreis boekt bij een niet-ANVR
reisorganisator, zal de ANVR Reisagent in de boekingsbevestiging duidelijk vermelden dat
de ANVR-reisvoorwaarden en de ANVR-boekingsvoorwaarden niet van toepassing zijn.
In beide gevallen kun je je eventuele klachten over de advisering/bemiddeling door de
reisagent voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen. Je eventuele klachten over de
inhoud en uitvoering van de losse reisdienst dan wel je pakketreis, kun je niet voorleggen
aan de Geschillencommissie Reizen.
Valt je reis wel onder de ANVR voorwaarden dan geldt:
ARTIKEL 6
HULP EN BIJSTAND
6.1. De organisator biedt hulp en bijstand als je in moeilijkheden verkeert. Dat geldt ook
voor onvermijdbare en buitengewone omstandigheden waardoor de reis niet verloopt
overeenkomstig de verwachtingen die je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs
mag hebben.
Deze bijstand bestaat uit adequate informatie over medische diensten,
plaatselijke autoriteiten, consulaire bijstand en ondersteuning bij het gebruik van communicatie en het vinden van alternatieven. De partij die verantwoordelijk is voor de omstandigheden die aanleiding gaven tot deze hulp en bijstand draagt de kosten hiervan.
6.2. Zijn deze moeilijkheden het gevolg van opzet of nalatigheid van jouw kant, dan komen
ook de kosten van de organisator zelf voor jouw rekening. Deze kosten zullen niet hoger
zijn dan de werkelijk door de organisator en de eventueel door hem ingeschakelde derden gemaakte kosten.
6.3. Maakt vervoer deel uit van de reis en kan door overmacht niet voor je terugkeer op de
afgesproken datum worden gezorgd, dan heb je recht op maximaal drie (3) gratis overnachtingen in een, als dat mogelijk is, gelijkwaardige accommodatie. Deze beperking
tot 3 nachten geldt niet voor mindervaliden en hun begeleiders, zwangere vrouwen,
alleenreizende minderjarigen en personen die specifieke medische bijstand behoeven,
onder voorwaarde dat zij de organisator minimaal 48 uur voor aanvang van de reis over
deze bijzondere omstandigheden hebben geïnformeerd.
Je moet dus goed kijken op je boekingsdocumenten. Daar zou op moeten staan of de reis onder de ANVR valt of niet.

Valt je reis onder de ANVR, dan lijkt het me vrij evident dat ze niet aan hun voorwaarden in artikel 6 hebben voldaan. Een klacht indienen bij de ANVR lijkt me dan de aangewezen weg indien u er verder met D-reizen niet uitkomt.

Plaats reactie