Geen geld terug naar dubbele boeking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Safire

Geen geld terug naar dubbele boeking

Ongelezen bericht door Safire »

Ik heb via triptime per ongeluk dubbel geboekt bij Sunexxpress. Ik heb de klanten service gebeld zij zeggen dat Triptime het geld niet wil overmaken en Triptime zegt dat Sunexpress het niet doet? Nu wil ik weten bij wie ik mijn geld kan verhalen! Ik heb dubbel geboekt, voor de zelfde persoon zelfde vlucht, onterecht is mijn geld ingehouden terwijl ik hierover 10 x heb gebeld met Triptime en Sunexpress. Nu heeft sunexprees de luchthavenbelasting terug betaald. Maar Triptime heeft gewoon het geld onterecht gehouden!

Moneyman

Re: Geen geld terug naar dubbele boeking

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je moet bij degene zijn aan wie je dubbel betaald hebt. En die moet het indien nodig maar regelen met de andere partij. Als ze naar elkaar blijven wijzen en een gesprek niets oplost, is het tijd voor een ingebrekestelling.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

U boekt bij een Nederlandse site die nergens bij aangesloten is, met een koppeling naar een Duitse site, die eigen (en zeker geen Nederlandse) regeltjes voert. Rare constructie,
Vervolgens boekt u 'per ongeluk' twee keer. Per ongeluk wil zeggen dat u het zelf schuld bent, hoe graag we dat ook anders willen zien. Volgens mij heeft u daarom geen recht op geld terug maar bent u overgeleverd aan de goodwill van de partijen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Hoe heb je twee keer geboekt voor dezelfde persoon? Even op de site gekeken en als je per ongeluk 2 ipv 1 passagiers hebt opgegeven moet je voordat je de boeking maakt persoonsgegevens van alle reizigers opgeven. Het lijkt met dat dat toch opvalt tijdens het boeken.

Overigens is de site ook best wel raar (nog even los van de onleesbare lettertypes). Om te proberen AMS-LHR ingevuld en dan komen ze met voorstellen via Istanbul. En geeneens omdat de goedkoopste tickets zijn want minstens 3x zo duur als reguliere, directe KLM of BA tickets naar Londen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

geengast schreef:
23 dec 2024 11:09
Volgens mij heeft u daarom geen recht op geld terug maar bent u overgeleverd aan de goodwill van de partijen.
Dit is een typisch geval van oneigenlijke dwaling. Het is voor de verkoper kenbaar dat de koper niet voor dezelfde persoon twee maal dezelfde boeking wilt doen. Een van de overeenkomsten is te vernietigen. Otto hoefde de TV niet voor € 100 te leveren en TS hoeft niet dubbel te betalen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
23 dec 2024 13:36
geengast schreef:
23 dec 2024 11:09
Volgens mij heeft u daarom geen recht op geld terug maar bent u overgeleverd aan de goodwill van de partijen.
Dit is een typisch geval van oneigenlijke dwaling. Het is voor de verkoper kenbaar dat de koper niet voor dezelfde persoon twee maal dezelfde boeking wilt doen. Een van de overeenkomsten is te vernietigen. Otto hoefde de TV niet voor € 100 te leveren en TS hoeft niet dubbel te betalen.
En dan gaan we maar even voorbij aan de rare dwaling die de consument heeft gemaakt.... Je moet echt je best doen om een dubbele boeking te maken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
23 dec 2024 17:23
En dan gaan we maar even voorbij aan de rare dwaling die de consument heeft gemaakt.... Je moet echt je best doen om een dubbele boeking te maken.
Dat is maar de vraag. Klikken op de knop "boeken", denken (bijvoorbeeld door haperend internet) dat het niet goed werkt, nog een keer klikken, en je hebt twee keer geboekt. Ik verzin maar iets wat prima voor kan komen. We hebben geen idee wat er gebeurd is, dus laten we daar ook niet over oordelen.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Dat laatste is goed mogelijk maar om dan daarna ook twee keer te betalen lijkt me wat te ver gaan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb wel eens dubbel een overboeking gedaan, omdat ik mij niet realiseerde dat het saldo niet geupdate werd.

Plaats reactie