Expedia vliegt met Airline onder verscherpt toezicht EASA

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Franciss

Expedia vliegt met Airline onder verscherpt toezicht EASA

Ongelezen bericht door Franciss »

Expedia vliegt als pakketreis met Air Aribia Maroc , deze airline staat onder buitengewoon verscherpt toezicht van de EASA ; vermoeide crew , slecht onderhoud/documentatie.
Kwam ik achter , een uurtje na het boeken , Expedia direct gebeld,is niet geïnteresseerd, geen geld terug of omboeking.
Escalatie supervisor alleen te spreken in zeer slecht verstaanbaar engels en steeds het zelfde riedeltje.
Pas op met Expedia, Ga voor een betrouwbare niet eens duurdere partij. Hun zogenaamde pakketreizen moet je zelf achter problemen aangaan met de airline , dan verwijzen ze naar de vele kleine lettertjes. Expedia , Nooit meer.

bupaul

Re: Expedia vliegt met Airline onder verscherpt toezicht EASA

Ongelezen bericht door bupaul »

Voor je boekt is al duidelijk dat er met
Air Aribia Maroc gevlogen wordt.
Bij het boeken had je dat dus moeten zien. Ik neem tenminste aan dat je ook naar de vluchttijden en data kijkt

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vliegtuigen welke van/naar een Europese luchthavens landen en vertrekken moeten aan internationale normen die zijn vastgesteld door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) voldoen.

Angst is geen reden om uw reis te kunnen annuleren. Dit soort dingen moet u voor het boeken bekijken.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Franciss schreef:
18 apr 2025 08:39
Expedia vliegt als pakketreis met Air Aribia Maroc , deze airline staat onder buitengewoon verscherpt toezicht van de EASA ; vermoeide crew , slecht onderhoud/documentatie.
Kwam ik achter , een uurtje na het boeken , Expedia direct gebeld,is niet geïnteresseerd, geen geld terug of omboeking.
Escalatie supervisor alleen te spreken in zeer slecht verstaanbaar engels en steeds het zelfde riedeltje.
Pas op met Expedia, Ga voor een betrouwbare niet eens duurdere partij. Hun zogenaamde pakketreizen moet je zelf achter problemen aangaan met de airline , dan verwijzen ze naar de vele kleine lettertjes. Expedia , Nooit meer.
Uw advies raakt kant noch wal. Bij praktisch elke pakketreis aanbieder heeft u geen idee met wie u uiteindelijk gaat vliegen tenzij u bijbetaald voor een lijnvlucht van een wat gerenommeerdere partij.

Zo staat bij TUI altijd dat u vliegt met TUI of een zustermaatschappij, en dat kan werkelijk iedereen zijn. Zo vloog ik via Tui naar Kreta met een maatschappij en crew uit Slovenië, die de oude vliegtuigen gekocht had van Vietnam Airlines. Zo gaat dat met chartervluchten. Al vele decennia lang.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

En vallen die met bosjes uit de lucht?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Speedy123 schreef:
18 apr 2025 16:07
Franciss schreef:
18 apr 2025 08:39
Uw advies raakt kant noch wal. Bij praktisch elke pakketreis aanbieder heeft u geen idee met wie u uiteindelijk gaat vliegen tenzij u bijbetaald voor een lijnvlucht van een wat gerenommeerdere partij.

Zo staat bij TUI altijd dat u vliegt met TUI of een zustermaatschappij, en dat kan werkelijk iedereen zijn. Zo vloog ik via Tui naar Kreta met een maatschappij en crew uit Slovenië, die de oude vliegtuigen gekocht had van Vietnam Airlines. Zo gaat dat met chartervluchten. Al vele decennia lang.

Pertinent niet waar.
Toevallig net terug uit Portugal, geboekt bij TUI, want goedkoper dan ik zelf de vlucht en het hotel kon boeken. Direct bij zoeken naar de reis is duidelijk dat Transavia de vlucht uitvoert, en kan je zelfs vluchttijden aanpassen en dergelijke.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook wij vlogen met TUI Transavia.
Er kwam een geheel wit en naamloos vliegtuig voorrijden. Maar de registratie verklapt natuurlijk alles, een toestel van een verhuurbedrijf uit een land uit het voormalige Oostblok.
Maar het toestel vloog prima, en gewoon Transavia personeel aan boord.
Niet te angstig over doen, de laatste jaren vallen juist fabrieksnieuwe toestellen uit de lucht.

Speedy123

Arizonakid schreef:
18 apr 2025 17:52
Pertinent niet waar.
Toevallig net terug uit Portugal, geboekt bij TUI, want goedkoper dan ik zelf de vlucht en het hotel kon boeken. Direct bij zoeken naar de reis is duidelijk dat Transavia de vlucht uitvoert, en kan je zelfs vluchttijden aanpassen en dergelijke.
Transavia is juist de duurdere optie. Soms zijn er geen andere opties en heb je alleen Tui of Transavia.

Net nog geprobeert, komende zomer naar Kreta: "Je vliegt met TUI fly of partner. Vluchttijden kunnen wijzigen."
In de drukke perioden breiden wij onze vliegtuigvloot uit met extra vliegtuigen van vaste partners. Deze vliegtuigen zijn in dienst van TUI en vliegen vanuit Nederland en België.
https://www.tui.nl/vliegtickets/overons/partners/

De partners momenteel zijn AirExplore uit Slovenië, GlobalX uit de VS, SmartLynx uit Estland, Wamos uit Spanje en SunWing uit Canada.

Verder werken ze ook met andere maatschappijen:
Met welke Partner Airlines werken we samen?

Transavia, KLM, KM Malta Airlines, Emirates, Qatar Airways, Aero Mexico, Icelandair, British Airways, United Airlines, Aer Lingus, Thai Airways, Royal Jordanian, Turkish Airlines, Delta Air Lines, EVA Air, Indian Airlines, Kenya Airways, Vueling Airways, Lufthansa, Air Europa, Eurowings, Austrian Airlines, TAP Air Portugal, Brussels Airlines, ICE, SAS Scandinavian Airlines, Air Canada, Condor en Air Canada.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik vlieg 2 X per jaar met Corendon naar Kreta af Maastricht met gratis parkeren aan het vliegveld.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Thijs124 schreef:
19 apr 2025 14:53
Ik vlieg 2 X per jaar met Corendon naar Kreta af Maastricht met gratis parkeren aan het vliegveld.
Oké en fijn, maar wat heeft dat met het topic te maken. Ik vlieg principieel niet Corendon, alleen al door de onmogelijke vliegtijden in combinatiemet de prijzen, maar het is niet echt een slechte maatschappij.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
Waarom pak je dat vliegtuig nog als je de auto gratis parkeert aan het vliegveld in Kreta? :mrgreen:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
19 apr 2025 18:07
Thijs124 schreef:
Waarom pak je dat vliegtuig nog als je de auto gratis parkeert aan het vliegveld in Kreta? :mrgreen:
Ik vlieg eigenlijk nooit met Corendon. Meestal pak ik de trein en soms gewoon de auto. Ik hoef niet zo ver, ik hoef niet zo lang, ik hoef niet zo duur en ik hoef niet zo leuk

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vlieg vrijwel altijd met Ryanair, vooral omdat Weeze het makkelijkste vliegveld in de buurt is. Deze zomer vlieg ik daarmee naar Kroatië. Naar Engeland ga ik met de trein en boot.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zette het hier erbij om te benadrukken dat Tui niet de enigste is die op Kreta vliegt. Het vorig jaar trouwens met een door Corendon gecharterde Franstalige Canadese maatschappij gevlogen. Die schijnt inmiddels failliet of gestopt te zijn. Canada Jetlines.

Speedy123

Thijs124 schreef:
19 apr 2025 18:55
Ik zette het hier erbij om te benadrukken dat Tui niet de enigste is die op Kreta vliegt. Het vorig jaar trouwens met een door Corendon gecharterde Franstalige Canadese maatschappij gevlogen. Die schijnt inmiddels failliet of gestopt te zijn. Canada Jetlines.
Het is altijd al zo geweest, als je bij een pakketreis instapt zie je wel met wie je vliegt. Alleen als je een reguliere lijnvlucht expliciet hebt geboekt, zoals KLM of Transavia, dan vlieg je met hun. Maar die zijn wel een stuk duurder als er ook een charter gaat.

Er is niks mis met de charters. Zeker bij korte Europese vluchten heb je toch geen service nodig en zoals iemand al zei, ze vallen ook niet met bosjes uit de lucht. Dus niks om je druk over te maken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
19 apr 2025 18:21
Ik vlieg vrijwel altijd met Ryanair, vooral omdat Weeze het makkelijkste vliegveld in de buurt is. Deze zomer vlieg ik daarmee naar Kroatië. Naar Engeland ga ik met de trein en boot.
Ik ga altijd naar Vlieland met de trein en de boot. Makkelijk vanaf Harlingen Haven.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ook daar kun je met een vliegtuig heen.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Speedy123 schreef:
19 apr 2025 14:36
Arizonakid schreef:
18 apr 2025 17:52
Pertinent niet waar.
Transavia is juist de duurdere optie. Soms zijn er geen andere opties en heb je alleen Tui of Transavia.

Net nog geprobeert, komende zomer naar Kreta: "Je vliegt met TUI fly of partner. Vluchttijden kunnen wijzigen."
In de drukke perioden breiden wij onze vliegtuigvloot uit met extra vliegtuigen van vaste partners. Deze vliegtuigen zijn in dienst van TUI en vliegen vanuit Nederland en België.
https://www.tui.nl/vliegtickets/overons/partners/

De partners momenteel zijn AirExplore uit Slovenië, GlobalX uit de VS, SmartLynx uit Estland, Wamos uit Spanje en SunWing uit Canada.

Verder werken ze ook met andere maatschappijen:
Met welke Partner Airlines werken we samen?

Transavia, KLM, KM Malta Airlines, Emirates, Qatar Airways, Aero Mexico, Icelandair, British Airways, United Airlines, Aer Lingus, Thai Airways, Royal Jordanian, Turkish Airlines, Delta Air Lines, EVA Air, Indian Airlines, Kenya Airways, Vueling Airways, Lufthansa, Air Europa, Eurowings, Austrian Airlines, TAP Air Portugal, Brussels Airlines, ICE, SAS Scandinavian Airlines, Air Canada, Condor en Air Canada.

Maar dan maak je dus zelf de keuze om met een goedkope en soms wat vage carrier te vliegen, het wordt van te voren verteld.
Als ik zo’n reis zou boeken en ik zag die aankondiging met de namen van die carriers er bij, zou ik dus niet boeken.

Plaats reactie