Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Janiska
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2024 15:17

Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Janiska »

Ik heb een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl in Juni 2022 (Popal Vidar). Deze fiets bleek een (voor hun) bekend accuprobleem te hebben en moest daarom ook terug naar de leverancier voor meerdere maanden voor een sofware-update.
Nadat ik de fiets heb teruggekregen waren er des te meer gebreken, waaronder een vreemd getik/geschuur in de kettingkast, geen range meer op de display en de accu niveaus op de display en op de accu zelf kwamen niet overeen.

Maart 2023 de klachten gemeld en natuurlijk geen hulp. September 2023 valt mijn fiets volledig uit en moet ik hem naar een servicepartner brengen. Daar staat hij nu al meer dan een half jaar! zonder enig vooruitzicht dat hij gemaakt zal worden.

Mij is meermaals voorgehouden dat ze de fiets retour gaan nemen en mij een nieuwe fiets zullen geven. Echter na dat gezegd te hebben vertellen ze mij dat ze het hebben doorgestuurd naar de juiste interne afdeling en dat ik binnen 2 dagen word teruggebeld. Ik ben nog nooit teruggebeld. Volgens mij is de servicepartner ook verteld dat de fiets retour genomen gaat worden, daarnaast krijgen ze niet de goede snoer dus de reparatie ligt al stil sinds het begin.

Dit duurt nu eigenlijk al meer dan een jaar, waarvan meer dan een half jaar de fiets bij een servicepartner staat. Ik ben er redelijk zeker van dat ze proberen de garantie termijn te overschrijden.

Wat kan ik doen? :?:
Emails reageren ze gewoon niet op, als je belt word er gezegd dat je terug wordt gebeld maar dat gebeurd nooit. Ik heb de klacht ook bij thuiswinkel.org neergelegd maar die lijken er ook niets mee te doen. Heb ik nog een kans?

Seinhuis
Berichten: 2392
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt de klacht indienen bij www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcen ... -indienen/ (stap 2). Ook kunt u (gelijk) naar geschillencommissie voor een bindend uitspraak (stap 3).

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.

Ik zou proberen om de overeenkomst te ontbinden. Dit houdt in dat hun de fiets terug krijgen, en u het volledige aankoopbedrag.
www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/

www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen

Janiska
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2024 15:17

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Janiska »

@Seinhuis
Danku voor uw reactie.

Bij Thuiswinkel.org heb ik 3 weken geleden een klacht ingediend en ze zouden contact opnemen met fietsenwinkel.nl maar ook hun lijkt dat niet te zijn gelukt, ze lijken hier ook niet heel veel druk achter te zetten.
Volgens de website moet je 4 weken wachten tot je naar de geschillencommissie gaat, dus ik ben bang dat ik dat helaas volgende week inderdaad moet doen. Het voelt echter vreemd aangezien het vooral een probleem is dat er geen communicatie is, wel steeds beloftes maar geen opvolging. Maar dit zal inderdaad mijn volgende stap zijn.

Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).

Ik hoop dat ik hun aan hun voorstel van vervanging kan houden want als ik nu na bijna 2 jaar de overeenkomst ontbind ben ik dagen aan frustratie en tijd kwijt geraakt en ik zal een bedrag terugkrijgen die onvoldoende zou zijn om een vergelijkbare fiets aan te schaffen.
Al heb ik het gevoel dat dit inderdaad het beste is waar ik op kan hopen :(

Nevyn
Berichten: 1340
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Nevyn »

Janiska schreef:
20 mei 2024 11:07
@Seinhuis
Danku voor uw reactie.

Bij Thuiswinkel.org heb ik 3 weken geleden een klacht ingediend en ze zouden contact opnemen met fietsenwinkel.nl maar ook hun lijkt dat niet te zijn gelukt, ze lijken hier ook niet heel veel druk achter te zetten.
Volgens de website moet je 4 weken wachten tot je naar de geschillencommissie gaat, dus ik ben bang dat ik dat helaas volgende week inderdaad moet doen. Het voelt echter vreemd aangezien het vooral een probleem is dat er geen communicatie is, wel steeds beloftes maar geen opvolging. Maar dit zal inderdaad mijn volgende stap zijn.

Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).

Ik hoop dat ik hun aan hun voorstel van vervanging kan houden want als ik nu na bijna 2 jaar de overeenkomst ontbind ben ik dagen aan frustratie en tijd kwijt geraakt en ik zal een bedrag terugkrijgen die onvoldoende zou zijn om een vergelijkbare fiets aan te schaffen.
Al heb ik het gevoel dat dit inderdaad het beste is waar ik op kan hopen :(
En mocht je het geld terug krijgen, ga dan gewoon naar een fietsenwinkel op de hoek.
Desnoods een goede tweede hands

ZeerPrivé
Berichten: 5862
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nevyn schreef:
20 mei 2024 14:16
En mocht je het geld terug krijgen, ga dan gewoon naar een fietsenwinkel op de hoek.
Desnoods een goede tweede hands
Fietsenwinkel om de hoek? Fietsenwinkel.nl heeft 11 winkels, dus ook om de hoek.
https://www.fietsenwinkel.nl/winkels?_g ... OC4wLjAuMA..

Janiska
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2024 15:17

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Janiska »

ZeerPrivé schreef:
20 mei 2024 14:23
Nevyn schreef:
20 mei 2024 14:16
En mocht je het geld terug krijgen, ga dan gewoon naar een fietsenwinkel op de hoek.
Desnoods een goede tweede hands
Fietsenwinkel om de hoek? Fietsenwinkel.nl heeft 11 winkels, dus ook om de hoek.
https://www.fietsenwinkel.nl/winkels?_g ... OC4wLjAuMA..
10 winkels, Eindhoven is al ruim een half jaar dicht (als het ondertussen niet al een jaar is). Ondertussen heb ik wel geleerd dat je beter bij een winkel met fatsoen kan kopen. Bijna 2 jaar verder en maar een paar maanden kunnen fietsen. En leenfietsen kan je wel vergeten bij fietsenwinkel.nl

Seinhuis
Berichten: 2392
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Janiska schreef:
20 mei 2024 11:07
@Seinhuis


Ik weet niet helemaal hoe een rechtsbijstandverzekering zou kunnen helpen aangezien zij ook gewoon geen contact zullen krijgen, en dit lijkt eigenlijk legaal (?) te zijn (en een zeer goede strategie vanuit een commercieel (achterbaks) standpunt)).
Indien bemiddeling niet helpt (of geen contact) dan kunnen hun naar geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... uiswinkel/) of een rechtzaak starten, waar ze u bij kunnen staan.
Eventueel wordt daarna een deurwaarder ingeschakeld die de uitspraak ten uitvoer gaat brengen.

Nogmaals, u kunt ook zelfstandig naar geschillencommissie.

Plaats reactie