Sinds 2018 hebben wij zonnepanelen met omvormers van EMEA AP systems. Op deze omvormers hebben wij 20 jaar garantie. Het betreft type YC500.
De fabrikant is een wereldwijde speler. Sinds de zomer van 2025 is 1 van de 6 converters uitgevallen en kan niet worden vervangen omdat ze niet worden gefabriceerd. Onze leverancier is gestopt en ik heb een nieuw maar bij nabellen blijkt dat installateurs met de handen in het haar zitten. De omvormer is niet zomaar door een ander te vervangen.
Wie herkent dit probleem, misschien kunnen gedupeerden zich verenigen!
Garantie op omvormers van Emea AP Systems
-
Elisabeth Simona
Re: Garantie op omvormers van Emea AP Systems
De eerste vraag is wie heeft de 20 jaar garantie aangeboden? Is dat het bedrijf waar u de omvormer heeft gekocht of is het een garantie van de fabrikant van de omvormer?
Als ik deze flyer zo zie, is die 20 jaar garantie (ook) gegeven door EMEA en dus fabrieksgarantie. Heb je al contact met hen zelf opgenomen?
GARANTIE
APsystems producten worden onderworpen aan strenge
kwaliteitseisen, gecontroleerd en ook in bedrijf continue gemonitord,
zodat u de hoogste kwaliteit en meest betrouwbare oplossing
krijgt. De micro-omvormers zijn ontworpen om onder de meest
zware weersomstandigheden te functioneren. Elke module heeft een
volledige vervangings garantie van 10 jaar en kan worden uitgebreid
tot 20 jaar.
APsystems EMEA Cypresbaan 7, 2908 LT, Capelle aan den Ijssel The Netherlands - Tel : +31-10-2582670
@Moneyman
Ik zit dan met de tekst "Onze leverancier is gestopt en ik heb een nieuw maar bij nabellen blijkt dat installateurs met de handen in het haar zitten."
Maar als u gelijk heeft, dan zou TS de garantie gewoon direct bij APsystems EMEA moeten kunnen claimen. Ben benieuwd wat die dan zeggen.
Ik zit dan met de tekst "Onze leverancier is gestopt en ik heb een nieuw maar bij nabellen blijkt dat installateurs met de handen in het haar zitten."
Maar als u gelijk heeft, dan zou TS de garantie gewoon direct bij APsystems EMEA moeten kunnen claimen. Ben benieuwd wat die dan zeggen.
Wat bedoel je met "ik zit met deze tekst"? Dat wat je citeert sluit toch prima aan op wat ik schrijf?
Onderstaande suggereert dat TS de garantie bij haar nieuwe leverancier geclaimd heeft en niet bij Emea AP Systems
"Onze leverancier is gestopt en ik heb een nieuw maar bij nabellen blijkt dat installateurs met de handen in het haar zitten."
Daarom geef ik toch juist aan dat er ook sprake is van fabrieksgarantie, en vraag of ze dat ook al geprobeerd heeft?