Ik zit met het volgende probleem rondom garantie:
Iets minder dan 2 jaar geleden heb ik een Seiko horloge gekocht voor mijn 21ste verjaardag. Tijdens deze verkoop heb ik een garantiebewijs van Seiko gekregen. Echter heb ik deze verloren tijdens het verliezen van mijn portemonnee.
In deze 2 jaar heb ik al verschillende gebreken aan het horloge gehad(in chronologische volgorde): de kalender liep verkeerd, de metalen horlogeband los gegaan 5x en tot slot sluit de sluiting niet correct. Al met al ben ik het horloge 3 maanden kwijt geweest aan de eerste gebreken. Het laatste gebrek, het niet correct sluiten van de sluiting, is mij in de winkel afgedaan als speling in het slotje. Echter is dit volgens mij niet het geval.
Het probleem zit hem dus in mijn ogen ondeugdelijk product en het gebrek aan het garantie bewijs van Seiko. Mijn vragen zijn als volgt:
1. Is in Nederland de kassabon even geldig als garantiebewijs?
2. Als de verkoper niet akkoord gaat met reparatie, kan ik in mijn geval het product ondeugdelijk verklaren?
Bij voorbaat dank (de garantie loop tot 17-02-2016, dus hoe sneller antwoord hoe beter

Met vriendelijke groet,
David