Uggs na 1 keer dragen kapot?
-
Uggs na 1 keer dragen kapot?
Op 30 januari heb ik uggs voor mijn zoon ontvangen. Na 1 keer dragen (15 minuten) is de voorkant van de zool al kapot gegaan. Ik zit nog in mijn wettelijke garantie, maar zij geven aan het niet retour te willen nemen. Ook heb ik aangegeven dat het geen deugdelijke product is, maar ze geven geen gehoor. Wat kan ik het beste doen?
-
Re: Uggs na 1 keer dragen kapot?
Heb je ze online of in de winkel gekocht? Dat maakt verschil inzake je mogelijkheden.
Wel bijzonder trouwens dat ze al zo gauw kapot gaan.
Wel bijzonder trouwens dat ze al zo gauw kapot gaan.
-
Het product is ondeugdelijk dus zij dienen het op hun kosten terug te nemen. Mochten zij dat niet doen, niet betalen, betaling terugdraaien (creditcard, paypal) of naar de rechter stappen.
Waren dit echte Uggs of nepuggs via een dropshipper? In het laatste geval: sterkte.
Waren dit echte Uggs of nepuggs via een dropshipper? In het laatste geval: sterkte.
bupaul
vindt dit leuk
Waren het Chinese? In welke winkel gekocht?
Lowieze
vindt dit leuk
-
Inderdaad, de echte of van die uit China of vanuit Engeland. Gekocht bij een gewone verkoper geldt er garantie.
-
Ik heb ze online gekocht en het waren de echte uggs. Bij de online webshop van het merk gekocht
De grote vraag is dan, bij welke webshop heeft u de Uggs gekocht?priyanjali schreef: ↑12 feb 2025 11:01Ik heb ze online gekocht en het waren de echte uggs. Bij de online webshop van het merk gekocht
-
Bij uggs.com
Weet je dat zeker? Als ik knip en plak dan kom ik op ugg.com uit, de Amerikaanse website.
Morgan le Fay
vindt dit leuk
-
Klopt het is inderdaad ugg.com excuses. Zonder de S
-
Even opgezocht en de vraag is gelijk beantwoord, USA site met een duidelijke verwijzing al bij aanklikken.
Valt niet onder het EU consumentenrecht
Succes
Succes
Wat is er exact kapot en wat geven ze precies als reden dan voor het niet willen repareren of terugnemen?
Als ik naar ugg.com ga, krijg ik het bericht dat men niet aan Nederland levert. Ik kan op een knop klikken die me naar een ander bedrijf leidt namelijk Deckers Europe LTD. 130 Shaftesbury Avenue, London, W1D 5EU, United Kingdom. Die verkopen wel aan Nederlanders dus waarschijnlijk heeft u daar de schoenen aangeschaft.
Het lijkt me hier om echte Ugg's te gaan. Aangeschaft in een niet-EU land die zich wel richt op verkopen aan Nederlandse klanten.
De discussie hier zal zijn, is het wel of geen eigen schuld geweest dat de Ugg's kapot gingen. Volgens de Nederlandse wet ligt het eerste jaar de bewijslast bij de verkoper, dus zou u recht hebben op garantie tenzij de verkoepr aantoont dat het product wel degelijk was.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -defect-is
Volgens mij zitten ze in Londen https://www.ugg.com/eu/nl/nl/terms-of-sale.htmlMorgan le Fay schreef: ↑12 feb 2025 11:45Even opgezocht en de vraag is gelijk beantwoord, USA site met een duidelijke verwijzing al bij aanklikken.
Succes
en ze hebben gewoon een garantiebeleid https://www.ugg.com/eu/nl/nl/klantenser ... -Oww2V6c-w
-
Misschien is er via de creditcardmaatschappij nog wat te regelen mbt terugbetalen?Lowieze schreef: ↑12 feb 2025 11:59Volgens mij zitten ze in Londen https://www.ugg.com/eu/nl/nl/terms-of-sale.htmlMorgan le Fay schreef: ↑12 feb 2025 11:45Even opgezocht en de vraag is gelijk beantwoord, USA site met een duidelijke verwijzing al bij aanklikken.
Succes
en ze hebben gewoon een garantiebeleid https://www.ugg.com/eu/nl/nl/klantenser ... -Oww2V6c-w
-
Ik heb het via klarna betaald en daar ook aangegeven dat er een discussie is. Maar ik moet het oplossen via de verkoper. Wellicht als ik aangeef dat de bewijslast bij hun ligt , ze iets anders zeggen. Ik ga het proberen. Dank!
Ik vraag me eigenlijk af hoe die kapot is. Lijm losgelaten, stiksels los of gewoon schade door lomp doen?
-
De voorkant van de neus is kapot en ze geven aan dat het door onopzettelijke schuld schade is. Tevens willen ze het niet terug nemen omdat er schade is. En noemen ook onvoorzichtig gebruik.
-
Vreemd...
Maar bij wat doorklikken kom ik op de Nederlandse site, en daar staat onder garantievoorwaarden:Woon je in Nederland?
Deze site vervoert producten alleen naar Verenigde Staten.
Ga naar www.ugg.com/eu/nl/nl voor lokale valuta en verzending.
Artikelen die niet onder onze garantie vallen:
Over ruilen en retourneren:· Producten ouder dan 1 jaar vanaf de aankoopdatum
· Algemene slijtage
· Overmatige slijtage of misbruik / misbruik veroorzaakt door externe schade
· Waterschade op niet-waterdichte producten
· Artikelen dat versteld of veranderd zijn
· Ongeschikte pasvorm
Je zal dus moeten aantonen dat de schoenen non-conform zijn, want met garantie en retourneren ga je het denk ik niet redden.Bestellingen moeten binnen 30 dagen na de ontvangstdatum geretourneerd worden en artikelen moeten ongedragen en in hun originele verpakking geretourneerd worden. Omruilingen zijn alleen mogelijk voor een andere kleur / maat van dezelfde stijl.
Het is precies andersom, Uggs moet aantonen dat de schoenen conform waren. Het eerste jaar ligt de bewijslast bij de verkoper.witte angora schreef: ↑12 feb 2025 12:31Vreemd...
Maar bij wat doorklikken kom ik op de Nederlandse site, en daar staat onder garantievoorwaarden:Woon je in Nederland?
Deze site vervoert producten alleen naar Verenigde Staten.
Ga naar www.ugg.com/eu/nl/nl voor lokale valuta en verzending.
Artikelen die niet onder onze garantie vallen:
Over ruilen en retourneren:· Producten ouder dan 1 jaar vanaf de aankoopdatum
· Algemene slijtage
· Overmatige slijtage of misbruik / misbruik veroorzaakt door externe schade
· Waterschade op niet-waterdichte producten
· Artikelen dat versteld of veranderd zijn
· Ongeschikte pasvorm
Je zal dus moeten aantonen dat de schoenen non-conform zijn, want met garantie en retourneren ga je het denk ik niet redden.Bestellingen moeten binnen 30 dagen na de ontvangstdatum geretourneerd worden en artikelen moeten ongedragen en in hun originele verpakking geretourneerd worden. Omruilingen zijn alleen mogelijk voor een andere kleur / maat van dezelfde stijl.
Dorfje
vindt dit leuk