Misleidende reclame Center Parcs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ankenaafs

Misleidende reclame Center Parcs

Ongelezen bericht door ankenaafs »

Center Parcs stuurt ons, als vast klant, exclusieve aanbiedingen voor de zomervakantie.
Echter als ik, via een exclusieve link, de vakantie wil boeken, dan blijkt de vakantie exact dezelfde prijs te hebben, als wanneer je via de reguliere site boekt.
Dit is me al eerder opgevallen bij Center Parcs. We hebben er nu maar eens achteraan gebeld hoe dit kan. Medewerkers van de klantenservice zijn het met ons eens dat dit gek is, maar de hogere mensen melden gewoon dat we de pech hebben dat we tegelijk met de vroegboekkorting boeken, waardoor het bedrag hetzelfde is. Maar het maakt niet uit wanneer je boekt. Er is altijd wel een korting waardoor de exclusieve korting nergens op slaat.

NeoDutchio

Re: Misleidende reclame Center Parcs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is er precies misleidend aan? U krijgt een persoonlijke actie. Nergens in de wet staat vermeld dat die prijs lager moet zijn dan wat anderen betalen. Dat u ook via een andere actiecode dezelfde prijs op dit moment kan krijgen maakt het geen misleiding. Het zou wel zo zijn als er uitspraken in uw aanbod stonden die aangeven dat u minder betaald dan de niet vaste klanten.
Sowieso is algemeen bekend dat je bij CP prijzen moet vergelijken op de .nl, .de, .be en .fr site. En dat samen met de vele kortingscodes die de ronde doen. En zodra je vergelijkt terwijl je ingelogd bent heb je grote kans dat je de volgende dag gebeld word en kunnen ze nog wat van de prijs afdoen. Zo ben je altijd goedkoper uit dan je persoonlijke aanbieding.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
12 jan 2025 10:07
Wat is er precies misleidend aan?
Het woord “ exclusief” is natuurlijk misleidend als er niets exclusiefs aan die korting is. Het woord “ exclusief is alleen correct als je een korting krijgt die een ander niet krijgt. En dat wordt niet anders als je op dezelfde korting verschillende naampjes gaat plakken.

Ik schat in dat de RCC hier zonder twijfel een tik op de vingers zou geven. Niet dat je daar nou iets aan hebt, maar da’s een ander verhaal.

Gelukkig zijn er genoeg andere aanbieders die wél daadwerkelijk korting geven aan vaste, terugkerende klanten.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
12 jan 2025 11:08
NeoDutchio schreef:
12 jan 2025 10:07
Wat is er precies misleidend aan?
Het woord “ exclusief” is natuurlijk misleidend als er niets exclusiefs aan die korting is. Het woord “ exclusief is alleen correct als je een korting krijgt die een ander niet krijgt. En dat wordt niet anders als je op dezelfde korting verschillende naampjes gaat plakken.
Als het woord "exclusief" gebruikt word wel. In alle aanbiedingen die ik als Friends krijg staat nergens het woord "Exclusief". Wel krijg je als Friends exclusieve extra's zoals early check in, korting in de winkel, activiteiten vouchers en een kado bij aankomst.
Het aanbod is veel groter dan enkel een huisje.

Moneyman

Dan ben ik benieuwd naar de tekst die TS heeft ontvangen. Hij spreekt meermaals expliciet over de term “ exclusief”, dus ik neem aan dat hij dat niet verzint - en al helemaal niet omdat dat de kern van zijn klacht betreft.

Misschien kan TS de letterlijke tekst kopiëren en hier plaatsen?

Want als er niet staat de de korting exclusief voor vaste klanten is, maar dat er wel andere zaken exclusief zijn (zoals NeoDutchio betoogt), dan is er niets misleidends aan.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
12 jan 2025 22:55
Dan ben ik benieuwd naar de tekst die TS heeft ontvangen. Hij spreekt meermaals expliciet over de term “ exclusief”, dus ik neem aan dat hij dat niet verzint - en al helemaal niet omdat dat de kern van zijn klacht betreft.

Want als er niet staat de de korting exclusief voor vaste klanten is, maar dat er wel andere zaken exclusief zijn (zoals NeoDutchio betoogt), dan is er niets misleidends aan.
Ik gok dat het laatste het geval is. De kans dat CP verschillende teksten voor hun mailing maakt is vrij klein. De kans dat iemand de tekst niet goed leest is groter.

NeoDutchio

Met nogmaals de nadruk dat Friends extra voordelen krijgen die andere kortingscodes niet krijgen. Er zit dus wel degelijk een verschil tussen Friends korting en elke andere korting. Dat de prijs hetzelfde is is slechts 1 punt. 3 uur eerder je huis in mogen, gratis activiteiten en korting op aankopen maken ook deel uit van het aanbod die een ander niet krijgt.

Moneyman

rwolters schreef:
13 jan 2025 02:49
Moneyman schreef:
12 jan 2025 22:55

Ik gok dat het laatste het geval is. De kans dat CP verschillende teksten voor hun mailing maakt is vrij klein. De kans dat iemand de tekst niet goed leest is groter.
Zou goed kunnen. Waarschijnlijk horen we dan niets meer van TS :wink:

ankenaafs

Ongelezen bericht door ankenaafs »

We zijn inmiddels met de klantenservice in gesprek over deze "misleidende" reclame. Het is nu doorgezet naar hogerhand. We wachten het af.

Moneyman

Als je dan toch hier bent, kan je misschien ook even reageren op de gegeven reacties en gestelde vragen.

Plaats reactie