Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Als één van de huiseigenaren die zaken doen (deden) met Belvilla wil ik hier toch even reageren.
Even al het juridisch geneuzel hierboven negerend... (een olifant heeft toch de grootste)
Als een gast boekt bij Belvilla (evt. via bookingdotcom of airb&b en nog andere bookingsites) dan sluit deze een overeenkomst af met Belvilla. NIET met de huiseigenaar.
De problemen met de geannuleerde boekingen liggen zeker niet aan de huiseigenaren, maar aan een nieuw boekingsysteem bij Belvilla. Hierdoor worden reeds bestaande boekingen en dus door de huiseigenaar geblokkeerde periodes gewoon genegeerd en plaatst Belvilla hier een boeking overheen. Voor ons, als huiseigenaren is het vervolgens weer een heel gedoe om van deze dubbele boeking af te komen. Het verhaal is nog wel wat ingewikkelder en uitgebreider, maar doet hier niet ter zake.
Zolang maar duidelijk is dat een huiseigenaar absoluut niks aan deze problemen kan doen en zeker niet verantwoordelijk is.
Overigens heb ik, en velen met mij inmiddels de samenwerking met Belvilla beëindigd. En nee, dat heeft geen gevolgen voor reeds bestaande boekingen. Die worden gewoon nagekomen.
Even al het juridisch geneuzel hierboven negerend... (een olifant heeft toch de grootste)
Als een gast boekt bij Belvilla (evt. via bookingdotcom of airb&b en nog andere bookingsites) dan sluit deze een overeenkomst af met Belvilla. NIET met de huiseigenaar.
De problemen met de geannuleerde boekingen liggen zeker niet aan de huiseigenaren, maar aan een nieuw boekingsysteem bij Belvilla. Hierdoor worden reeds bestaande boekingen en dus door de huiseigenaar geblokkeerde periodes gewoon genegeerd en plaatst Belvilla hier een boeking overheen. Voor ons, als huiseigenaren is het vervolgens weer een heel gedoe om van deze dubbele boeking af te komen. Het verhaal is nog wel wat ingewikkelder en uitgebreider, maar doet hier niet ter zake.
Zolang maar duidelijk is dat een huiseigenaar absoluut niks aan deze problemen kan doen en zeker niet verantwoordelijk is.
Overigens heb ik, en velen met mij inmiddels de samenwerking met Belvilla beëindigd. En nee, dat heeft geen gevolgen voor reeds bestaande boekingen. Die worden gewoon nagekomen.
wikop
, mennovu
en Consumenneke
vinden dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Wij hebben helaas ook een slechte ervaring bij Belvilla. Hadden een huisje op Ameland geboekt in januari voor de meivakantie. Dit huisje is 2 weken geleden geannuleerd wegens "operationele redenen". Er werd 1 alternatief op Texel geboden en 1 op Ameland (veel kleiner en beide veel duurder, bijna 1000 en 400 euro prijsverschil). Omdat we de boot al hadden geboekt met autotocht hebben we nu maar het veel duurdere huisje gekozen. Veel keuze hadden wij zo kort voor de meivakantie natuurlijk niet meer. Ze gaven weliswaar 20% korting maar met die korting zijn we alsnog veel meer geld kwijt. Het voelt al met al allesbehalve goed en ik zal ook niet meer bij Belvilla boeken. Er zijn online veel klachten te vinden waarbij mensen hetzelfde is overkomen. Ik heb nog wel een klacht ingediend maar kreeg daar een enorm slecht antwoord op terug dat overduidelijk door Google Translate is gehaald. Ik heb de hoop maar opgegeven op verdere restitutie en ga toch maar van mijn, stuk duurdere vakantie, genieten. Nooit meer Belvilla voor ons.
Laatst gewijzigd door mennovu op 01 mei 2024 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
J. Deltoer
en wikop
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3803
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Verstandig. Er worden bakken met geld aan reclame en marketing besteed, maar klantvriendelijkheid is nul, klantgerichtheid is nul en klantenservice wordt ergens in het buitenland bemand door stagaires die standaard antwoorden door google translate gooien. Nergens bij aangesloten, dus je mag het als klant maar uitzoeken.
Was het trouwens nou Bel Vila of belvillla?

Was het trouwens nou Bel Vila of belvillla?

wikop
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Ook bij u weer emotie. Een bedrijf kan met tienduizenden klanten echt niet per geval bekijken of het "empatisch" moet zijn en uitzonderingen moet toepassen. Bovendien bemiddelt het voor particulieren die hun huis aanbieden en die zouden dan ook weer "empatisch" moeten zijn. Iedereen heeft zijn verhaal en redenen om een huis te huren. Ook aan empatische reacties op dit forum heeft een topicstarter niets, die wil gewoon antwoord op zijn vraag. Laten we het gewoon (en dat kan best vriendelijk) zakelijk houden en er niet een therapeutisch groepsgesprek van maken.Lora51 schreef: ↑24 apr 2024 12:54Familievraag krijgt eerst te maken met een totaal niet empathisch bedrijf. En als dank voor zijn uitgebreide verhaal krijgt hij hier ook nog vele niet empathische reacties over zich heen. Had dat niet anders gekund?
Daarbij komt ook nog als iemand een korte vraag stelt op het forum vaak gevraagd wordt: welk bedrijf is het, wat is er precies gebeurd, etc.
Jammer, hoor.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Empathie is iets anders dan therapie. Een goed antwoord kan ook empatisch zijn en een empatisch antwoord kan ook zakelijk zijn.
wikop
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 jan 2022 19:07
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Wij hebben voor de periode 18 mei tot en met 1 juni 2024 een vakantie geboekt bij Dogsincluded, dochteronderneming van Belvilla. Met boekingsnummer 1S8FYTKL
Dit omdat wij nooit kinderen hebben kunnen krijgen en daarom graag met onze vier honden op vakantie willen gaan.
Dit is een aantal jaren geheel tot onze tevredenheid goed gegaan.
Maar nu dus niet. Op 2 april j.l. moesten we het restant bedrag betalen, dus toen wisten wij nog van niets.
Opeens is vanaf afgelopen woensdag 8 mei de website onbereikbaar, telefoon afgesloten. Wij zitten nu hierdoor in onzekerheid of onze vakantie nog door gaat.
Dit omdat wij nooit kinderen hebben kunnen krijgen en daarom graag met onze vier honden op vakantie willen gaan.
Dit is een aantal jaren geheel tot onze tevredenheid goed gegaan.
Maar nu dus niet. Op 2 april j.l. moesten we het restant bedrag betalen, dus toen wisten wij nog van niets.
Opeens is vanaf afgelopen woensdag 8 mei de website onbereikbaar, telefoon afgesloten. Wij zitten nu hierdoor in onzekerheid of onze vakantie nog door gaat.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Weet u zeker dat Dogsincluded onder Belvilla valt?Anke Disco schreef: ↑11 mei 2024 19:54Wij hebben voor de periode 18 mei tot en met 1 juni 2024 een vakantie geboekt bij Dogsincluded, dochteronderneming van Belvilla. Met boekingsnummer 1S8FYTKL
Dit omdat wij nooit kinderen hebben kunnen krijgen en daarom graag met onze vier honden op vakantie willen gaan.
Dit is een aantal jaren geheel tot onze tevredenheid goed gegaan.
Maar nu dus niet. Op 2 april j.l. moesten we het restant bedrag betalen, dus toen wisten wij nog van niets.
Opeens is vanaf afgelopen woensdag 8 mei de website onbereikbaar, telefoon afgesloten. Wij zitten nu hierdoor in onzekerheid of onze vakantie nog door gaat.
Als ik op Dogsincluded zoek dan kom ik uit bij Travel Innovation B.V., Schiekade 830 te Rotterdam (bedrijvenverzamelgebouw)
Die zijn drie weken geleden failliet gegaan, zie https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... n-b-v.aspx
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Neem eens rechtstreeks contact op met Belvilla. Ik lees dat andere mensen dat ook hebben gedaan en de boeking was gewoon in orde. Dogsincluded was alleen een tussenpersoon.Anke Disco schreef: ↑11 mei 2024 19:54Wij hebben voor de periode 18 mei tot en met 1 juni 2024 een vakantie geboekt bij Dogsincluded, dochteronderneming van Belvilla. Met boekingsnummer 1S8FYTKL
Dit omdat wij nooit kinderen hebben kunnen krijgen en daarom graag met onze vier honden op vakantie willen gaan.
Dit is een aantal jaren geheel tot onze tevredenheid goed gegaan.
Maar nu dus niet. Op 2 april j.l. moesten we het restant bedrag betalen, dus toen wisten wij nog van niets.
Opeens is vanaf afgelopen woensdag 8 mei de website onbereikbaar, telefoon afgesloten. Wij zitten nu hierdoor in onzekerheid of onze vakantie nog door gaat.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Ik heb vandaag een email gestuurd naar de bewindvoerder en in ons geval werd ik doorverwezen naar novosol.be waar onze reservering loopt. Deze is ook in de eerste instantie via dogsincluded geboekt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jul 2024 12:59
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Dramatisch slechte service Belvilla
Dramatisch, Ondanks gemelde verbetering van CEO, nog niets veranderd. Afgelopen week de melding gekregen: 3 weken voor vertrek wordt vanwege operationele redenen ons huis geannuleerd zonder opgave. Ons geld krijgen we pas na 3 a 4 weken terug. Op mail wordt niet gereageerd. De algemene voorwaarde meldt dat Belvilla een alternatief zal aandragen, maar ze laten niets van zich horen. Vanwege de late afmelding zijn we zelf naar alternatieven aan het kijken tegen woekerprijzen en hopen ons geld tijdens onze nieuwe vakantie terug te krijgen…Belvilla bedankt!
Dramatisch, Ondanks gemelde verbetering van CEO, nog niets veranderd. Afgelopen week de melding gekregen: 3 weken voor vertrek wordt vanwege operationele redenen ons huis geannuleerd zonder opgave. Ons geld krijgen we pas na 3 a 4 weken terug. Op mail wordt niet gereageerd. De algemene voorwaarde meldt dat Belvilla een alternatief zal aandragen, maar ze laten niets van zich horen. Vanwege de late afmelding zijn we zelf naar alternatieven aan het kijken tegen woekerprijzen en hopen ons geld tijdens onze nieuwe vakantie terug te krijgen…Belvilla bedankt!
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Heb een huisje geboekt en betaald voor de periode van 16 t/m19 augustus, ook ik kreeg een mail met een annulering, geen idee waarom.
Gebeld met Bellvila en ze boden mij een alternatief, een huisje in dezelfde periode maar moest bijna het dubbelen betalen.
Gebeld met Bellvila en ze boden mij een alternatief, een huisje in dezelfde periode maar moest bijna het dubbelen betalen.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Hallo mede gedupeerden,
Ook wij zijn helaas de dupe van Belvilla. Wij dachten in september voor 3 weken een huisje gehuurd te hebben ivm een verbouwing van onze eigen woning. Een paar dagen na boeking, bevestiging en volledige betaling krijgen we een mail vanuit Belvilla dat het geannuleerd is. Nu zegt Belvilla dat WIJ diegene zijn die geannuleerd hebben. Wij hebben er totaal geen belang bij om te annuleren omdat wij nu geen accommodatie hebben om in te verblijven met onze 2 kinderen en hondje. Het meest bijzondere is dat wij gebeld hebben met het vakantiepark waar het huisje staat en zij geven aan dat de woning niet beschikbaar is. Belvilla interesseert het allemaal niks want op andere websites tonen ze de accommodatie gewoon nog/weer als beschikbaar. Ik vind het bizar dat bedrijven als Belvilla op deze manier kunnen opereren.
Ook wij zijn helaas de dupe van Belvilla. Wij dachten in september voor 3 weken een huisje gehuurd te hebben ivm een verbouwing van onze eigen woning. Een paar dagen na boeking, bevestiging en volledige betaling krijgen we een mail vanuit Belvilla dat het geannuleerd is. Nu zegt Belvilla dat WIJ diegene zijn die geannuleerd hebben. Wij hebben er totaal geen belang bij om te annuleren omdat wij nu geen accommodatie hebben om in te verblijven met onze 2 kinderen en hondje. Het meest bijzondere is dat wij gebeld hebben met het vakantiepark waar het huisje staat en zij geven aan dat de woning niet beschikbaar is. Belvilla interesseert het allemaal niks want op andere websites tonen ze de accommodatie gewoon nog/weer als beschikbaar. Ik vind het bizar dat bedrijven als Belvilla op deze manier kunnen opereren.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Hallo medegedureerden,
Ook wij zijn door Belvilla slecht behandeld.
Wij hebben een vakantiehuis voor 21 personen geboekt in de Ardennen via Belvilla.
Alles betaald en 3 weken voor vertrek wordt de reis geannuleerd.
Met zo'n grote groep kom je natuurlijk niet binnen 3 weken ergens anders terecht. Belvilla had danook zelf geen serieuze alternatieven.
Volgens Belvilla is het jammer maar helaas. Ze gaan wel kijken of we kosteloos mogen annuleren en dus het betaalde bedrag terug krijgen.....Wat??? Alsof wij zelf hebben geannuleerd.
We hebben uiteindelijk toch in Nederland een ander groot huis kunnen vinden via een andere aanbieder. Wel minder faciliteiten en natuurlijk veel duurder, maar met zoveel mensen heb je niet echt keus.
We hebben Belvilla verzocht op compensatie van de extra kosten. Enige wat Belvilla aanbied is 10% korting op een volgende boeking.... Als of we ooit nog bij Belvilla gaan boeken. Ook het mailen van de CEO heeft totaal geen zin. Elke reactie blijft uit.
Is er iemand die door Belvilla is gedupeerd en die wel een compensatie van extra kosten heeft gehad?
Ook wij zijn door Belvilla slecht behandeld.
Wij hebben een vakantiehuis voor 21 personen geboekt in de Ardennen via Belvilla.
Alles betaald en 3 weken voor vertrek wordt de reis geannuleerd.
Met zo'n grote groep kom je natuurlijk niet binnen 3 weken ergens anders terecht. Belvilla had danook zelf geen serieuze alternatieven.
Volgens Belvilla is het jammer maar helaas. Ze gaan wel kijken of we kosteloos mogen annuleren en dus het betaalde bedrag terug krijgen.....Wat??? Alsof wij zelf hebben geannuleerd.
We hebben uiteindelijk toch in Nederland een ander groot huis kunnen vinden via een andere aanbieder. Wel minder faciliteiten en natuurlijk veel duurder, maar met zoveel mensen heb je niet echt keus.
We hebben Belvilla verzocht op compensatie van de extra kosten. Enige wat Belvilla aanbied is 10% korting op een volgende boeking.... Als of we ooit nog bij Belvilla gaan boeken. Ook het mailen van de CEO heeft totaal geen zin. Elke reactie blijft uit.
Is er iemand die door Belvilla is gedupeerd en die wel een compensatie van extra kosten heeft gehad?
wikop
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Je hebt in beginsel recht op het volledige schadebedrag. Het hangt af van de voorwaarden en de omstandigheden waarin zij annuleren. Je hebt sowieso recht op het volledige aankoopbedrag terug.
wikop
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Belvilla,
29-05 Leuke vakantie gevonden meteen aanbetaling gedaan, kreeg ook een bevestigingsmail kreeg ook een mail dat de boeking definitief was. 30-05 mail vakantie geannuleerd. Geen reden geen alternatief en geen verdere informatie. Gebeld. beste man kon geen reden geven. moest veel navragen en de wachttijden liepen op. of ik mijn geld terug kreeg kon hij geen antwoord op geven ik moest maar met Traum bellen in Duitsland en daar het verzoek indienen of ik mijn GELD TERUG KREEG. gebeld met Traum maar deze waren al gesloten. meteen teruggebeld maar de beste man was niet bereikbaar. doorverbonden naar een lijn waar de beste man die ik daar kreeg niets met Belvilla/Traum te maken had. Nogmaals gebeld weer doorverbonden 10minuten blijven hangen maar de lijn bleef stil. weer gebeld werd weer doorverbonden maar hetzelfde verhaal. weer gebeld. Ja maar de service afdeling is er maar tot 15:00 en het was ondertussen 15:20. dan maar via de chat de dag erna. Excuses voor de overlast maar tussen 10 a 15 dagen word het terugbetaald. Na 15 dagen nog niets terug gehad. weer in de chat. weer excuses voor de overlast. krijg weer een bevestiging dat het nu tussen 10 tot 15 dagen wordt terug betaald vanaf nu. zitten we dus bijna op 30 a 35 dagen.
29-05 Leuke vakantie gevonden meteen aanbetaling gedaan, kreeg ook een bevestigingsmail kreeg ook een mail dat de boeking definitief was. 30-05 mail vakantie geannuleerd. Geen reden geen alternatief en geen verdere informatie. Gebeld. beste man kon geen reden geven. moest veel navragen en de wachttijden liepen op. of ik mijn geld terug kreeg kon hij geen antwoord op geven ik moest maar met Traum bellen in Duitsland en daar het verzoek indienen of ik mijn GELD TERUG KREEG. gebeld met Traum maar deze waren al gesloten. meteen teruggebeld maar de beste man was niet bereikbaar. doorverbonden naar een lijn waar de beste man die ik daar kreeg niets met Belvilla/Traum te maken had. Nogmaals gebeld weer doorverbonden 10minuten blijven hangen maar de lijn bleef stil. weer gebeld werd weer doorverbonden maar hetzelfde verhaal. weer gebeld. Ja maar de service afdeling is er maar tot 15:00 en het was ondertussen 15:20. dan maar via de chat de dag erna. Excuses voor de overlast maar tussen 10 a 15 dagen word het terugbetaald. Na 15 dagen nog niets terug gehad. weer in de chat. weer excuses voor de overlast. krijg weer een bevestiging dat het nu tussen 10 tot 15 dagen wordt terug betaald vanaf nu. zitten we dus bijna op 30 a 35 dagen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2025 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: We gebruiken geen woorden als opgelicht of corrupt
Reden: We gebruiken geen woorden als opgelicht of corrupt
-
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Ja, schade wordt vast begroot door het verschil te nemen tussen de hypothetische situatie, waarin iets zich niet of juist wel heeft voorgedaan, en de werkelijke situatie, waarin dit ander ging.
-
- Berichten: 3803
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
En natuurlijk dat de schuld toewijsbaar is aan de aanbieder, in dit geval Belvilla.
De vraag is alleen hoe Nieko en andere slachtoffers dit op een eenvoudige manier kunnen verhalen en incasseren bij dit bedrijf.
Er moeten gewoon consequenties zijn aan het annuleren vanuit aanbiederszijde. Die zijn er ook als je als klant annuleert.
-
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Als het boekingssyteem de annuleringen veroorzaakt, dan lijkt het me dat de verantwoordelijkheid voor de schadepost zeker bij Belvilla ligtRonel2 schreef: ↑26 apr 2024 18:12Als één van de huiseigenaren die zaken doen (deden) met Belvilla wil ik hier toch even reageren.
Even al het juridisch geneuzel hierboven negerend... (een olifant heeft toch de grootste)
Als een gast boekt bij Belvilla (evt. via bookingdotcom of airb&b en nog andere bookingsites) dan sluit deze een overeenkomst af met Belvilla. NIET met de huiseigenaar.
De problemen met de geannuleerde boekingen liggen zeker niet aan de huiseigenaren, maar aan een nieuw boekingsysteem bij Belvilla. Hierdoor worden reeds bestaande boekingen en dus door de huiseigenaar geblokkeerde periodes gewoon genegeerd en plaatst Belvilla hier een boeking overheen. Voor ons, als huiseigenaren is het vervolgens weer een heel gedoe om van deze dubbele boeking af te komen. Het verhaal is nog wel wat ingewikkelder en uitgebreider, maar doet hier niet ter zake.