Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2024 18:59
Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Wie weet raad hoe je dit het beste kan aanpakken.
In een tijd waarin ons hart nog steeds zwaar was van verdriet na het verlies van onze geliefde moeder, hadden we gehoopt op een vakantie vol verbondenheid en helende momenten. Maanden geleden hadden we met de familie een groot vakantiehuis geboekt in de Belgische Ardennen via Belvilla. Alles was al aanbetaald en we keken reikhalzend uit naar de broodnodige tijd samen als familie.
Maar slechts enkele weken voor ons vertrek ontvingen we een kille e-mail van Belvilla waarin stond dat onze boeking zonder enige uitleg werd geannuleerd. Verward en overweldigd door emoties, probeerden we opheldering te krijgen, maar Belvilla kon ons slechts 20% korting aanbieden op een nieuwe boeking. Dit terwijl de prijzen vlak voor de meivakantie exorbitant hoog waren en er bijna geen beschikbare accommodaties meer waren in België.
Deze klap kwam extra hard aan, omdat onze familie al zo kwetsbaar was door het recente verlies van onze moeder. In ons verdriet hadden we gehoopt op een moment van samenzijn en rust, maar Belvilla leek geen enkel begrip te tonen voor onze situatie. Ondanks onze smeekbeden om ons volledig te compenseren, bleven ze stoïcijns en ongevoelig voor ons verdriet. We zouden 20% korting krijgen op een volgende boeking. Het probleem voor ons was echter dat er niets meer te vinden was in België. en de huisjes in Nederland in prijs waren verdubbeld. Met 20% korting zouden we nog steeds 80% duurder uit zijn.
Uiteindelijk hebben we met tegenzin gekozen voor een alternatieve accommodatie in Nederland. vervolgens kwamen ze zelfs de aangeboden 20% korting niet na. We hadden geen keus want alles is overal volgeboekt, zeker met zo n grote groep.
De pijn van deze ervaring zal nog lang bij ons blijven. Belvilla's gebrek aan empathie en mededogen in een tijd waarin we het zo hard nodig hadden, is onvergeeflijk.
We willen anderen waarschuwen voor deze harteloze praktijken en hebben op advies van de consumentenbond stappen ondernomen door een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en de ACM.
Dit zal ons echter nu niet helpen wat de procedures duren maanden en de ACM is een papieren tijger. Wie weet raad om Belvilla tijdig haar verantwoording te laten nemen. Het is tijd dat bedrijven zoals Belvilla ter verantwoording worden geroepen en dat recht wordt gedaan aan de consumenten die ze zogenaamd bedienen.
In een tijd waarin ons hart nog steeds zwaar was van verdriet na het verlies van onze geliefde moeder, hadden we gehoopt op een vakantie vol verbondenheid en helende momenten. Maanden geleden hadden we met de familie een groot vakantiehuis geboekt in de Belgische Ardennen via Belvilla. Alles was al aanbetaald en we keken reikhalzend uit naar de broodnodige tijd samen als familie.
Maar slechts enkele weken voor ons vertrek ontvingen we een kille e-mail van Belvilla waarin stond dat onze boeking zonder enige uitleg werd geannuleerd. Verward en overweldigd door emoties, probeerden we opheldering te krijgen, maar Belvilla kon ons slechts 20% korting aanbieden op een nieuwe boeking. Dit terwijl de prijzen vlak voor de meivakantie exorbitant hoog waren en er bijna geen beschikbare accommodaties meer waren in België.
Deze klap kwam extra hard aan, omdat onze familie al zo kwetsbaar was door het recente verlies van onze moeder. In ons verdriet hadden we gehoopt op een moment van samenzijn en rust, maar Belvilla leek geen enkel begrip te tonen voor onze situatie. Ondanks onze smeekbeden om ons volledig te compenseren, bleven ze stoïcijns en ongevoelig voor ons verdriet. We zouden 20% korting krijgen op een volgende boeking. Het probleem voor ons was echter dat er niets meer te vinden was in België. en de huisjes in Nederland in prijs waren verdubbeld. Met 20% korting zouden we nog steeds 80% duurder uit zijn.
Uiteindelijk hebben we met tegenzin gekozen voor een alternatieve accommodatie in Nederland. vervolgens kwamen ze zelfs de aangeboden 20% korting niet na. We hadden geen keus want alles is overal volgeboekt, zeker met zo n grote groep.
De pijn van deze ervaring zal nog lang bij ons blijven. Belvilla's gebrek aan empathie en mededogen in een tijd waarin we het zo hard nodig hadden, is onvergeeflijk.
We willen anderen waarschuwen voor deze harteloze praktijken en hebben op advies van de consumentenbond stappen ondernomen door een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en de ACM.
Dit zal ons echter nu niet helpen wat de procedures duren maanden en de ACM is een papieren tijger. Wie weet raad om Belvilla tijdig haar verantwoording te laten nemen. Het is tijd dat bedrijven zoals Belvilla ter verantwoording worden geroepen en dat recht wordt gedaan aan de consumenten die ze zogenaamd bedienen.
Familievraag
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2024 18:59
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Zie hier ook de hoeveelheid klachten over Belvilla!! het is echt ongekend hoe dit bedrijf handelT Kan Trosradar hier niet opduiken? https://nl.trustpilot.com/review/www.be ... =2&stars=1
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
U hebt een vakantiehuis geboekt en die boeking is helaas geannuleerd.
Heel vervelend, maar ik mag toch aannemen dat de volledige prijs is terugbetaald?
Om wat voor reden u boekt en met wie, is voor die organisatie natuurlijk niet van belang.
Heel vervelend, maar ik mag toch aannemen dat de volledige prijs is terugbetaald?
Om wat voor reden u boekt en met wie, is voor die organisatie natuurlijk niet van belang.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Dit is een stukje emotie dat niet van belang is voor de feiten van deze zaak.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05In een tijd waarin ons hart nog steeds zwaar was van verdriet na het verlies van onze geliefde moeder, hadden we gehoopt op een vakantie vol verbondenheid en helende momenten. Maanden geleden hadden we met de familie een groot vakantiehuis geboekt in de Belgische Ardennen via Belvilla. Alles was al aanbetaald en we keken reikhalzend uit naar de broodnodige tijd samen als familie.
Ook hier wee veel emotie, die niet van belang is.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Maar slechts enkele weken voor ons vertrek ontvingen we een kille e-mail van Belvilla waarin stond dat onze boeking zonder enige uitleg werd geannuleerd. Verward en overweldigd door emoties, probeerden we opheldering te krijgen, maar Belvilla kon ons slechts 20% korting aanbieden op een nieuwe boeking. Dit terwijl de prijzen vlak voor de meivakantie exorbitant hoog waren en er bijna geen beschikbare accommodaties meer waren in België.
Wel van belang: Belvilla annuleert de boeking, jullie vragen uitleg, krijgen deze niet, Belvilla biedt 20% korting op een andere nog te boeken vakantie aan.
Ook hier weer, veel irrelevante emotie.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Deze klap kwam extra hard aan, omdat onze familie al zo kwetsbaar was door het recente verlies van onze moeder. In ons verdriet hadden we gehoopt op een moment van samenzijn en rust, maar Belvilla leek geen enkel begrip te tonen voor onze situatie. Ondanks onze smeekbeden om ons volledig te compenseren, bleven ze stoïcijns en ongevoelig voor ons verdriet. We zouden 20% korting krijgen op een volgende boeking. Het probleem voor ons was echter dat er niets meer te vinden was in België. en de huisjes in Nederland in prijs waren verdubbeld. Met 20% korting zouden we nog steeds 80% duurder uit zijn.
Wel van belang: wat staat er in de voorwaarden bij een boeking aangaande betaalde bedrag terugstorten?
Hier is alleen van belang dat ze de beloofde 20% niet hebben gegeven. Hebben jullie ze daarop aangesproken en wat was hun reactie?Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Uiteindelijk hebben we met tegenzin gekozen voor een alternatieve accommodatie in Nederland. vervolgens kwamen ze zelfs de aangeboden 20% korting niet na. We hadden geen keus want alles is overal volgeboekt, zeker met zo n grote groep.
Emotie, maar geen belangrijk feit in deze casus.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05De pijn van deze ervaring zal nog lang bij ons blijven. Belvilla's gebrek aan empathie en mededogen in een tijd waarin we het zo hard nodig hadden, is onvergeeflijk.
Belvilla zal honderduizenden, wellicht miljoenen klanten hebben. Iedere klant heeft een emotioneel verhaal en daar kunnen ze geen rekening mee houden. Ze kunnen enkel rekening houden met vastgelegde afspraken.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05We willen anderen waarschuwen voor deze harteloze praktijken en hebben op advies van de consumentenbond stappen ondernomen door een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en de ACM.
Kijk de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan na; en spreek Belvilla aan op voorwaarden die ze geschonden hebben en schriftelijke afspraken die ze geschonden hebben; en eis dat ze dit alsnog nakomen. Let wel, doe dit schriftelijk.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Dit zal ons echter nu niet helpen wat de procedures duren maanden en de ACM is een papieren tijger. Wie weet raad om Belvilla tijdig haar verantwoording te laten nemen. Het is tijd dat bedrijven zoals Belvilla ter verantwoording worden geroepen en dat recht wordt gedaan aan de consumenten die ze zogenaamd bedienen.
Neem eventueel een advocaat of rechtsbijstand in de hand.
Harry020
, 16again
, DeZevendeHenk
, bupaul
, witte angora
, juliomariner
en Aygulf
vinden dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Wat moet TrosRadar doen doen? Als je jouw filter weghaalt en je alle reviews meeneemt (zo dus: https://nl.trustpilot.com/review/www.belvilla.nl), dan zijn 77% (44% + 33%) positief. Nemen we ook de 3 sterren reviews mee, dan kom je op 85% positief. Van de 16.315 reviews is dus 12.563 positief (4 en 5 sterren).Familievraag schreef: ↑30 mar 2024 10:03Zie hier ook de hoeveelheid klachten over Belvilla!! het is echt ongekend hoe dit bedrijf handelT Kan Trosradar hier niet opduiken? https://nl.trustpilot.com/review/www.be ... =2&stars=1
Hoeveel boekingen heeft Belvilla in totaal gehad? Elke klacht is er één te veel, maar dit is gezien de hoeveelheid positieve reviews echt geen Beun de Haas.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Dank dat jij de moeite hebt genomen dit jankverhaal uit elkaar te trekken. Wat een gezever.kuklos schreef: ↑30 mar 2024 20:10Dit is een stukje emotie dat niet van belang is voor de feiten van deze zaak.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05In een tijd waarin ons hart nog steeds zwaar was van verdriet na het verlies van onze geliefde moeder, hadden we gehoopt op een vakantie vol verbondenheid en helende momenten. Maanden geleden hadden we met de familie een groot vakantiehuis geboekt in de Belgische Ardennen via Belvilla. Alles was al aanbetaald en we keken reikhalzend uit naar de broodnodige tijd samen als familie.
Ook hier wee veel emotie, die niet van belang is.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Maar slechts enkele weken voor ons vertrek ontvingen we een kille e-mail van Belvilla waarin stond dat onze boeking zonder enige uitleg werd geannuleerd. Verward en overweldigd door emoties, probeerden we opheldering te krijgen, maar Belvilla kon ons slechts 20% korting aanbieden op een nieuwe boeking. Dit terwijl de prijzen vlak voor de meivakantie exorbitant hoog waren en er bijna geen beschikbare accommodaties meer waren in België.
Wel van belang: Belvilla annuleert de boeking, jullie vragen uitleg, krijgen deze niet, Belvilla biedt 20% korting op een andere nog te boeken vakantie aan.
Ook hier weer, veel irrelevante emotie.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Deze klap kwam extra hard aan, omdat onze familie al zo kwetsbaar was door het recente verlies van onze moeder. In ons verdriet hadden we gehoopt op een moment van samenzijn en rust, maar Belvilla leek geen enkel begrip te tonen voor onze situatie. Ondanks onze smeekbeden om ons volledig te compenseren, bleven ze stoïcijns en ongevoelig voor ons verdriet. We zouden 20% korting krijgen op een volgende boeking. Het probleem voor ons was echter dat er niets meer te vinden was in België. en de huisjes in Nederland in prijs waren verdubbeld. Met 20% korting zouden we nog steeds 80% duurder uit zijn.
Wel van belang: wat staat er in de voorwaarden bij een boeking aangaande betaalde bedrag terugstorten?
Hier is alleen van belang dat ze de beloofde 20% niet hebben gegeven. Hebben jullie ze daarop aangesproken en wat was hun reactie?Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Uiteindelijk hebben we met tegenzin gekozen voor een alternatieve accommodatie in Nederland. vervolgens kwamen ze zelfs de aangeboden 20% korting niet na. We hadden geen keus want alles is overal volgeboekt, zeker met zo n grote groep.
Emotie, maar geen belangrijk feit in deze casus.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05De pijn van deze ervaring zal nog lang bij ons blijven. Belvilla's gebrek aan empathie en mededogen in een tijd waarin we het zo hard nodig hadden, is onvergeeflijk.
Belvilla zal honderduizenden, wellicht miljoenen klanten hebben. Iedere klant heeft een emotioneel verhaal en daar kunnen ze geen rekening mee houden. Ze kunnen enkel rekening houden met vastgelegde afspraken.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05We willen anderen waarschuwen voor deze harteloze praktijken en hebben op advies van de consumentenbond stappen ondernomen door een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en de ACM.
Kijk de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan na; en spreek Belvilla aan op voorwaarden die ze geschonden hebben en schriftelijke afspraken die ze geschonden hebben; en eis dat ze dit alsnog nakomen. Let wel, doe dit schriftelijk.Familievraag schreef: ↑29 mar 2024 19:05Dit zal ons echter nu niet helpen wat de procedures duren maanden en de ACM is een papieren tijger. Wie weet raad om Belvilla tijdig haar verantwoording te laten nemen. Het is tijd dat bedrijven zoals Belvilla ter verantwoording worden geroepen en dat recht wordt gedaan aan de consumenten die ze zogenaamd bedienen.
Neem eventueel een advocaat of rechtsbijstand in de hand.
juliomariner
, Nevyn
, bupaul
en riddert
vinden dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
De emotie is allemaal niet van belang.
Wel is van belang om te achterhalen of u een overeenkomst had/heeft met Belvilla, of dat Belvilla slechts een bemiddelaar was en u een overeenkomst heeft met de (vaak particuliere) eigenaar van de vakantiewoning.
Wanneer u een overeenkomst heeft met Belvilla dan dient bij annulering van het geboekte onderkomen Belvilla een minimaal gelijkwaardig alternatief aan te bieden tegen dezelfde prijs voor dezelfde periode.
Als u echter een overeenkomst heeft/had met de particuliere verhuurder en Belvilla alleen een bemiddelaar was, dan moet de verhuurder u uw geld terug betalen en houdt het daar helaas op.
Wel is van belang om te achterhalen of u een overeenkomst had/heeft met Belvilla, of dat Belvilla slechts een bemiddelaar was en u een overeenkomst heeft met de (vaak particuliere) eigenaar van de vakantiewoning.
Wanneer u een overeenkomst heeft met Belvilla dan dient bij annulering van het geboekte onderkomen Belvilla een minimaal gelijkwaardig alternatief aan te bieden tegen dezelfde prijs voor dezelfde periode.
Als u echter een overeenkomst heeft/had met de particuliere verhuurder en Belvilla alleen een bemiddelaar was, dan moet de verhuurder u uw geld terug betalen en houdt het daar helaas op.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 apr 2024 16:42
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Ook onze familie is gedupeerd door Belvilla. 1e villa betaald en een maand van tevoren geannuleerd door eigenaar. Vervolgens nieuwe villa geboekt en die is vervolgens een dag van tevoren geannuleerd. De voorwaarde voor de consument is meteen het volle huurbedrag over te maken maar een eigenaar komt ermee weg door een dag van tevoren de boeking te cancelen. Uiteraard komt hier emotie bij aan te pas. Op Trustpilot 21 soortgelijke meldingen gevonden van gedupeerden in het paasweekend waarvan de villa last minuten is geannuleerd. Ik raad iedereen aan niet bij Belvilla te boeken.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Het is belangrijk om voorwaarden van te voren goed te lezen. Als daar in staat dat de eigenaar ten alle tijden kosteloos kan annuleren, dan is de vraag: Waarom daar toch boeken?Mieke Snijders schreef: ↑22 apr 2024 18:24Ook onze familie is gedupeerd door Belvilla. 1e villa betaald en een maand van tevoren geannuleerd door eigenaar. Vervolgens nieuwe villa geboekt en die is vervolgens een dag van tevoren geannuleerd. De voorwaarde voor de consument is meteen het volle huurbedrag over te maken maar een eigenaar komt ermee weg door een dag van tevoren de boeking te cancelen. Uiteraard komt hier emotie bij aan te pas. Op Trustpilot 21 soortgelijke meldingen gevonden van gedupeerden in het paasweekend waarvan de villa last minuten is geannuleerd. Ik raad iedereen aan niet bij Belvilla te boeken.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
In het algemeen geldt dat een overeenkomst beide partijen bindt en Belvilla niet zomaar de overeenkomst kan annuleren.
Bij het aanmelden moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden van Belvilla. Er is geen link opgenomen en ik kan de voorwaarden ook niet eenvoudig vinden op de website.
Bij het aanmelden moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden van Belvilla. Er is geen link opgenomen en ik kan de voorwaarden ook niet eenvoudig vinden op de website.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
https://www.belvilla.nl/nl/service/alfatrion schreef: ↑23 apr 2024 14:50In het algemeen geldt dat een overeenkomst beide partijen bindt en Belvilla niet zomaar de overeenkomst kan annuleren.
Bij het aanmelden moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden van Belvilla. Er is geen link opgenomen en ik kan de voorwaarden ook niet eenvoudig vinden op de website.
Je doet dus zaken met een bedrijf in Zwitserland.Contracting party:
Belvilla AG
Dufourstrasse 49, 8008
Zürich Switzerland
Het gaat om bepaling 8.1 in de voorwaarden:
Als een derde partij niet levert, dus de eigenaar van de desbetreffende Villa weigert de Villa te leveren, dan vind BelVilla dat ze niet aansprakelijk zijn.8. Liability/Limitation of liability
8.1. If your stay is not in accordance with the travel agreement, you may be entitled to compensation for
damages, unless the damages is attributable to the following causes:
- culpable acts or failure on your part or on the part of a person travelling with you;
- unforeseeable or unavoidable failure to perform by third parties;
- unavoidable, exceptional circumstances.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 apr 2024 16:42
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Daar komt Belvilla goed mee weg. Schandalig toch?. De klant kan niet annuleren en moet meteen betalen. Er waren zelfs mensen die een villa in Spanje hadden geboekt en die werden ook geconfronteerd met annelering door de eigenaar een dag voor vertrek. Vliegtickets waren al geboekt. Een zeer onbetrouwbare organisatie om een huis te boeken. Zou verboden moeten worden. Inmiddels stromen bij Trustpilot de klachten binnen. 11% is erg veel!!!!!!
mennovu
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Zij doen zaken gericht op de Nederlandse markt.
- De algemene voorwaarden moeten eenvoudig te raadplegen zijn.
- De algemene voorwaarden moeten in het Nederlands zijn.
- De Nederlandse regels voor algemene voorwaarden zijn van toepassing.
- De rest van de Nederlandse regels zijn vanwege het bovenstaande ook van toepassing.
Dat zal afhangen van de vraag of ze tussenpersoon zijn of dat je bij hen boekt. In het eerste geval is Belvilla inderdaad niet aansprakelijk.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Tot zover de theorie. Nu de praktijk.alfatrion schreef: ↑23 apr 2024 17:01Zij doen zaken gericht op de Nederlandse markt.
- De algemene voorwaarden moeten eenvoudig te raadplegen zijn.
- De algemene voorwaarden moeten in het Nederlands zijn.
- De Nederlandse regels voor algemene voorwaarden zijn van toepassing.
- De rest van de Nederlandse regels zijn vanwege het bovenstaande ook van toepassing.
Dat zal afhangen van de vraag of ze tussenpersoon zijn of dat je bij hen boekt. In het eerste geval is Belvilla inderdaad niet aansprakelijk.
De algemene voorwaarden bij BelVilla zijn in het Engels. Ze zeggen duidelijk dat je zaken doet met een Zwitsers bedrijf, Je betaald dan ook op een Zwitserse bankrekening.
Bij BelVilla blijkt dat klanten die geboekt hebben rustig een annulering ontvangen, zelfs tot de dag van vertrek aan toe. Ze geven als reden dat de eigenaar zijn villa teruggetrokken heeft. Ze zijn niet bereid een schadevergoeding te betalen.
Nu komt het probleem van TS en velen anderen, wat nu verder te doen? BelVilla is niet meer aangesloten bij branche organisaties zoals ANVR, SGR en Calamiteitenfonds waar je je klacht kan neerleggen.
Dus moet men zich gaan wenden tot de rechter, BelVilla dagen om de geleden schade vergoed te krijgen. Maar wie moet je dan dagen? Waar ga je iemand dagen? Wat zijn de kosten van die procedure?
Dat is het praktische probleem waar men tegenaan loopt. En meteen de reden dat BelVilla er gewoon mee wegkomt.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Je werpt hoge drempels op die er in werkelijkheid helemaal niet zijn. Er is geen enkel beletsel om Belvilla gewoon te dagvaarden en je recht af te dwingen. Net zoals je dat met een in Nederland gevestigd bedrijf zou doen.Speedy123 schreef: ↑24 apr 2024 11:08Tot zover de theorie. Nu de praktijk.
[...]
Dus moet men zich gaan wenden tot de rechter, BelVilla dagen om de geleden schade vergoed te krijgen. Maar wie moet je dan dagen? Waar ga je iemand dagen? Wat zijn de kosten van die procedure?
Dat is het praktische probleem waar men tegenaan loopt. En meteen de reden dat BelVilla er gewoon mee wegkomt.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Voor jou als deurwaarder of Alfatron als jurist zijn die drempels erg laag of wellicht niet bestaand. Voor gewone mensen ligt het toch echt heel anders, zeker als ze geen rechtsbijstand verzekering hebben. Vandaar TS en anderen hier hun verhaal doen.Moneyman schreef: ↑24 apr 2024 11:13Je werpt hoge drempels op die er in werkelijkheid helemaal niet zijn. Er is geen enkel beletsel om Belvilla gewoon te dagvaarden en je recht af te dwingen. Net zoals je dat met een in Nederland gevestigd bedrijf zou doen.Speedy123 schreef: ↑24 apr 2024 11:08Tot zover de theorie. Nu de praktijk.
[...]
Dus moet men zich gaan wenden tot de rechter, BelVilla dagen om de geleden schade vergoed te krijgen. Maar wie moet je dan dagen? Waar ga je iemand dagen? Wat zijn de kosten van die procedure?
Dat is het praktische probleem waar men tegenaan loopt. En meteen de reden dat BelVilla er gewoon mee wegkomt.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
De gemiddelde consument heeft om zijn recht te halen sowieso hulp nodig van een juridische hulpverlener. Dat is bij Belvilla niet anders dan bij een willekeurig Nederlandse reisbemiddelaar.
Het helpt de klagers in dit soort topics in ieder geval niet door allerlei bezwaren te opperen die er volgens jou in de praktijk zouden zijn, terwijl ze in diezelfde praktijk simpelweg niet bestaan.
Het helpt de klagers in dit soort topics in ieder geval niet door allerlei bezwaren te opperen die er volgens jou in de praktijk zouden zijn, terwijl ze in diezelfde praktijk simpelweg niet bestaan.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Moneyman schreef: ↑24 apr 2024 11:54De gemiddelde consument heeft om zijn recht te halen sowieso hulp nodig van een juridische hulpverlener. Dat is bij Belvilla niet anders dan bij een willekeurig Nederlandse reisbemiddelaar.
Het helpt de klagers in dit soort topics in ieder geval niet door allerlei bezwaren te opperen die er volgens jou in de praktijk zouden zijn, terwijl ze in diezelfde praktijk simpelweg niet bestaan.
Dit probleem is gewoon bestaand.Nu komt het probleem van TS en velen anderen, wat nu verder te doen? BelVilla is niet meer aangesloten bij branche organisaties zoals ANVR, SGR en Calamiteitenfonds waar je je klacht kan neerleggen.
Dit probleem is ook gewoon bestaand.Wat zijn de kosten van die procedure?
Uiteindelijk zal een klant, indien er geen rechtsbijstandverzekering is, zelf de kosten van een juridische procedure moeten voorschieten. Uit ervaring weet ik dat zoiets al snel iets van twee tot drie duizend euro kan gaan kosten. Dan kan je, als je wint, je juridische kosten deels vergoed krijgen en er wellicht een schadevergoeding eruit slepen. Maar procedures kunnen ook lang duren, kan zo maar een hoop tijd kosten. En daarmee veel stress opleveren.
De drempel is er wel degelijk voor klanten om daaraan te gaan beginnen. Dus zien we het in de praktijk niet zo vaak, de meeste klanten blazen op Internet wat stoom af en nemen hun verlies.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Familievraag krijgt eerst te maken met een totaal niet empathisch bedrijf. En als dank voor zijn uitgebreide verhaal krijgt hij hier ook nog vele niet empathische reacties over zich heen. Had dat niet anders gekund?
Daarbij komt ook nog als iemand een korte vraag stelt op het forum vaak gevraagd wordt: welk bedrijf is het, wat is er precies gebeurd, etc.
Jammer, hoor.
Daarbij komt ook nog als iemand een korte vraag stelt op het forum vaak gevraagd wordt: welk bedrijf is het, wat is er precies gebeurd, etc.
Jammer, hoor.
Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie
Speedy123 schreef: ↑24 apr 2024 12:07Moneyman schreef: ↑24 apr 2024 11:54De gemiddelde consument heeft om zijn recht te halen sowieso hulp nodig van een juridische hulpverlener. Dat is bij Belvilla niet anders dan bij een willekeurig Nederlandse reisbemiddelaar.
Het helpt de klagers in dit soort topics in ieder geval niet door allerlei bezwaren te opperen die er volgens jou in de praktijk zouden zijn, terwijl ze in diezelfde praktijk simpelweg niet bestaan.Dit probleem is gewoon bestaand.Nu komt het probleem van TS en velen anderen, wat nu verder te doen? BelVilla is niet meer aangesloten bij branche organisaties zoals ANVR, SGR en Calamiteitenfonds waar je je klacht kan neerleggen.
Dit probleem is ook gewoon bestaand.Wat zijn de kosten van die procedure?
Uiteindelijk zal een klant, indien er geen rechtsbijstandverzekering is, zelf de kosten van een juridische procedure moeten voorschieten. Uit ervaring weet ik dat zoiets al snel iets van twee tot drie duizend euro kan gaan kosten. Dan kan je, als je wint, je juridische kosten deels vergoed krijgen en er wellicht een schadevergoeding eruit slepen. Maar procedures kunnen ook lang duren, kan zo maar een hoop tijd kosten. En daarmee veel stress opleveren.
De drempel is er wel degelijk voor klanten om daaraan te gaan beginnen. Dus zien we het in de praktijk niet zo vaak, de meeste klanten blazen op Internet wat stoom af en nemen hun verlies.
Maar wat heeft dit alles met specifiek Belvilla te maken en het feit dat het een zwitsers bedrijf is met voorwaarden in het engels. Bij een volkomen Nederlands bedrijf met normale voorwaarden, maar niet aangesloten bij een ANVR, SGR of Calamiteitenfonds is dat toch niet anders?
Ivo.w
vindt dit leuk