Japanse markt helemaal niet Japans?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Papegaaiduiker

Re: Japanse markt helemaal niet Japans?

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

witte angora schreef:
04 feb 2025 09:32
Is je excellijst vol, Jules? Maak een tweede... :wink:
Extra sheet eringooien en hij kan weer door.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik voel me zwaar opgelicht en vind dat degene die dit hebben georganiseerd op het matje geroepen moeten worden. Want er was niks japans aan de japanse markt! Vorig jaar (denk ik) waren mensen zwaar opgelicht met die wonka expierince dit is de nl versie.
U schrijft in de ik vorm en u denkt dat anderen vorig jaar met die Wonka experierince zwaar opgelicht zijn.

De Japanse markt in Nijmegen met een toegangsprijs van 9,99 euro trok blijkbaar een groot publiek want u schrijft zelf al dat er veel te veel bezoekers waren maar wat u dan verwacht?. een Japanse markt zonder noemenswaardig publiek zodat u in alle rust alles kon bekijken dan heeft u domweg pech gehad.

Dat u teleurgesteld bent wil nog niet zeggen dat alle bezoekers dat zijn maar opgelicht bent zeker niet want zo'n Japanse markt kan zonder een groot aantal betalende bezoekers georganiseerd worden.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
04 feb 2025 15:45
....maar opgelicht bent zeker niet want zo'n Japanse markt kan zonder een groot aantal betalende bezoekers georganiseerd worden.
Wat zeg je nou eigenlijk?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Met excuus
want zo'n Japanse markt kan zonder een groot aantal betalende bezoekers georganiseerd worden.
Moet zijn, want zo'n Japanse markt kan niet zonder een groot aantal betalende bezoekers georganiseerd worden.
Zo duidelijker?

Consumenneke

Dat is altijd een risico met events. Je organiseert wat en dan hoop je dat er genoeg mensen komen opdagen. In het ergste geval heb je veel bezoekers en weinig (relevante) standhouders en cateraars. Dan gaan je bezoekers mopperen.

Terecht naar mijn mening.

Eén tientje entree valt wel mee te leven, maar als je familie en vrienden meeneemt voor de JFE (Japan Friend Experience) dan voel je je bekocht...

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waarom noemen we tegenwoordig evenementen "events"?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zeker ook nog op locations?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als iemand een tientje toegang moet betalen voor een “Japanse markt” waar bitter weinig Japans aan is, kan ik me goed voorstellen dat die ernstig teleurgesteld is. Oplichting is het niet, misschien nog niet eens wanprestatie, maar goed waardeloos is het wel.
Ik ben ook wel eens naar een “verzamelaars- en antiekbeurs” geweest, waar ik 5 euro moest betalen om langs een verzameling kramen te mogen lopen. De verzamelaars stelden ten toon en verkochten niet, het zg. antiek was ranzige ouwe troep zonder kwaliteit of waarde. Nee, daar werd ik niet vrolijk van.

Bromsax
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bromsax »

Erthanax schreef:
04 feb 2025 20:14
Als iemand een tientje toegang moet betalen voor een “Japanse markt” waar bitter weinig Japans aan is, kan ik me goed voorstellen dat die ernstig teleurgesteld is. Oplichting is het niet, misschien nog niet eens wanprestatie, maar goed waardeloos is het wel.
Ik ben ook wel eens naar een “verzamelaars- en antiekbeurs” geweest, waar ik 5 euro moest betalen om langs een verzameling kramen te mogen lopen. De verzamelaars stelden ten toon en verkochten niet, het zg. antiek was ranzige ouwe troep zonder kwaliteit of waarde. Nee, daar werd ik niet vrolijk van.
En dan voel je je hooguit bekocht maar vast niet opgelicht. :roll:

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jadequeen40 schreef:
03 feb 2025 19:11
Daar vroeg ik ook niet om. Ik was op zoek naar anderen die er ook waren geweest. De reacties logen er niet om en velen voelden zich zwaar opgelicht. En daarom hebben ze de fb pagina gewoon weggehaald. Wetende dat ze de boel zwaar hadden opgelicht. Als mensen niet kunnen helpen of erbij waren. Waarom dan hier commentaar leveren?
Als u zwaar opgelicht bent (lijkt er volgens mij toch meer op dat u zwaar teleurgesteld bent ...) moet u aangifte bij de politie doen. Op dit forum mede teleurgestelden zoeken heeft geen enkele zin.

Consumenneke

Erthanax schreef:
04 feb 2025 20:14
Zo'n reactie met begrip is veel aardiger dan de bitse juridische variant die stelt dat er geen sprake kan zijn van oplichting.

Voor de juristen: de rechter heeft vele jaren geleden al vastgesteld dat begrippen als 'oplichting' op een forum als dat van Radar niet al te letterlijk genomen hoeven worden. Het is een uitdrukking van frustratie en verontwaardiging, geen stempel op gedrag.

Het is wel goed dat zo'n opwelling opgevangen wordt door mensen die rustig uitleggen wat het verschil is en hoe je met zo'n negatieve ervaring kan omgaan.

Plaats reactie