Seetickets maakt doorverkooptickets onvindbaar
Seetickets maakt doorverkooptickets onvindbaar
Door een miscommunicatie met mijn ouders hadden we per ongeluk dubbele tickets gekocht voor Golden Earring. Geen probleem zou je denken, we verkopen ze wel door. De concerten waren allemaal meteen uitverkocht, dus er is vraag genoeg. Maar helaas, dat lukt niet.
Het lijkt erop dat Seetickets er alles aan doet om doorverkoop te ontmoedigen:
- Doorverkopen kan alleen via het eigen platform van Seetickets. De gebruikelijke kanalen zoals Ticketswap zijn niet beschikbaar.
- Doorverkopen kan uitsluitend in de week voorafgaand aan het concert. Dus bijna een jaar later dan de aanschaf van de tickets. Tegen die tijd is iedereen de concerten alweer vergeten en wordt er niet meer geadverteerd.
- De doorverkooppagina komt uiteindelijk online, maar is onvindbaar voor ticketzoekers. Op alle webpagina's over het concert staat alleen UITVERKOCHT met koeienletters. Nergens iets te vinden over doorverkoop. Om bij de doorverkoop te komen moet je echt goed zoeken op de webpagina en meermaals doorklikken (op niet-logische plekken op de pagina).
Dat niemand de doorverkoop weet te vinden blijkt wel uit het feit dat er op Ticketswap duizenden tickets worden gezocht. Tegelijkertijd worden er op de doorverkoop van Seetickets ook duizenden tickets aangeboden, ver onder de normale prijs (dus grijp je kans!). Maar er wordt bijna niks verkocht, dus iedereen blijft er mee zitten.
Waarom mag dit? En waarom doet Seetickets dit? Zo blijven er veel plaatsen leeg, terwijl veel mensen er naartoe willen. Er zijn ook nog eens veel mensen gedupeerd. De eventlocatie zal er ook niet blij mee zijn.
Einstand: 400 euro weggegooid.
Het lijkt erop dat Seetickets er alles aan doet om doorverkoop te ontmoedigen:
- Doorverkopen kan alleen via het eigen platform van Seetickets. De gebruikelijke kanalen zoals Ticketswap zijn niet beschikbaar.
- Doorverkopen kan uitsluitend in de week voorafgaand aan het concert. Dus bijna een jaar later dan de aanschaf van de tickets. Tegen die tijd is iedereen de concerten alweer vergeten en wordt er niet meer geadverteerd.
- De doorverkooppagina komt uiteindelijk online, maar is onvindbaar voor ticketzoekers. Op alle webpagina's over het concert staat alleen UITVERKOCHT met koeienletters. Nergens iets te vinden over doorverkoop. Om bij de doorverkoop te komen moet je echt goed zoeken op de webpagina en meermaals doorklikken (op niet-logische plekken op de pagina).
Dat niemand de doorverkoop weet te vinden blijkt wel uit het feit dat er op Ticketswap duizenden tickets worden gezocht. Tegelijkertijd worden er op de doorverkoop van Seetickets ook duizenden tickets aangeboden, ver onder de normale prijs (dus grijp je kans!). Maar er wordt bijna niks verkocht, dus iedereen blijft er mee zitten.
Waarom mag dit? En waarom doet Seetickets dit? Zo blijven er veel plaatsen leeg, terwijl veel mensen er naartoe willen. Er zijn ook nog eens veel mensen gedupeerd. De eventlocatie zal er ook niet blij mee zijn.
Einstand: 400 euro weggegooid.
Re: Seetickets maakt doorverkooptickets onvindbaar
Neem een bevriend stel mee, dan is het in ieder geval geen weggegooid geld. En het is leuker om iemand een leuke avond te bezorgen in plaats van niets met de overtollige kaartjes te doen.
Fijne avond alvast.
Fijne avond alvast.
wikop
vindt dit leuk
-
Morgan le Fay
Ik zou even geduld hebben
"Doorverkopen kan uitsluitend in de week voorafgaand aan het concert."
Doordat er in het verleden flink misbruik is gemaakt met de doorverkoop van tickets is dit soort oplossingen in het leven geroepen.
"Doorverkopen kan uitsluitend in de week voorafgaand aan het concert."
Doordat er in het verleden flink misbruik is gemaakt met de doorverkoop van tickets is dit soort oplossingen in het leven geroepen.
wikop
vindt dit leuk
Dat is inderdaad terecht. Maar dat is geen verklaring voor het feit dat alle informatie hierover blijkbaar heel lastig te vinden is.Morgan le Fay schreef: ↑22 jan 2026 10:09Doordat er in het verleden flink misbruik is gemaakt met de doorverkoop van tickets is dit soort oplossingen in het leven geroepen.
Volgens mij treden de Golden Earring niet meer op sinds het overlijden van George Kooymans. Ze zijn ermee gestopt.
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... echt-klaar.
Op 26 jan - 30 jan 2026 is er een allerlaatste optreden in Ahoy, "Out with a bang baby" in het decor van de vrienden van Amstel Live.
Resale gaat via: https://resell.seetickets.com/golden-earring-2026/
Heb nog even gekeken, er zijn geen twee kaarten verkrijgbaar naast elkaar. Als u uw kaartjes erop zet, heeft u ze binnen een paar minuten verkocht.
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... echt-klaar.
Op 26 jan - 30 jan 2026 is er een allerlaatste optreden in Ahoy, "Out with a bang baby" in het decor van de vrienden van Amstel Live.
Resale gaat via: https://resell.seetickets.com/golden-earring-2026/
Heb nog even gekeken, er zijn geen twee kaarten verkrijgbaar naast elkaar. Als u uw kaartjes erop zet, heeft u ze binnen een paar minuten verkocht.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 22 jan 2026 11:03, 4 keer totaal gewijzigd.
J. Deltoer
en wikop
vinden dit leuk
-
NeoDutchio
Het doorverkopen, om welke reden dan ook, is geen recht. Bij dergelijke tickets geldt koop is koop. Ruimte om daar fouten in te maken is er dus niet.
Dat u de tickets een week voor het concert kan verkopen is een mooie gunst.
Op dit moment is het lastig om de doorverkoopsite te vinden. Maar is dat ook zo in de week voor het concert?
En als het zo lastig is, wat let u om zelf al een koper te vinden en om de afhandeling in die laatste week via Seetickets te laten verlopen?
Dat u de tickets een week voor het concert kan verkopen is een mooie gunst.
Op dit moment is het lastig om de doorverkoopsite te vinden. Maar is dat ook zo in de week voor het concert?
En als het zo lastig is, wat let u om zelf al een koper te vinden en om de afhandeling in die laatste week via Seetickets te laten verlopen?
wikop
vindt dit leuk
Ik vind via de help/FAQ functie dat doorverkopen via hun site fansale kan.
Het is niet lastig: https://resell.seetickets.com/golden-earring-2026/NeoDutchio schreef: ↑22 jan 2026 10:58Op dit moment is het lastig om de doorverkoopsite te vinden. Maar is dat ook zo in de week voor het concert?
En sinds drie dagen is het al mogelijk om de tickets aan te bieden.Wil je je ticket doorverkopen?
1- Ga naar je bevestigingsmail
2- Klik op de knop Bestelling beheren om naar je bestelpagina te gaan
3- Klik op Meer acties → **Doorverkoop**
4- Selecteer het ticket dat je wilt verkopen en bepaal de prijs
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
Dus het kan wel, maar TS wist alleen niet hoe. Dat is nu dus opgelost. En wie weet, gezien het feit dat lang niet iedereen dit weet te vinden, zijn er meer mensen die hiermee geholpen zijn, of niet dan?
wikop
vindt dit leuk
Hierbij mijn dank voor de tip van StenH. Het is me zojuist gelukt toch twee kaartjes naast elkaar te kopen. Ze worden los aangeboden dus moet je goed kijken en er twee naast elkaar selecteren.
A.S. maandag naar de allerlaatste concertreeks van mijn jeugdhelden. Via de ticket re-sale op https://resell.seetickets.com/golden-earring-2026/
De kaartjes meteen al ontvangen via de email en toegevoegd aan mijn Apple Wallet.
Nogmaals mijn dank voor de tip!
A.S. maandag naar de allerlaatste concertreeks van mijn jeugdhelden. Via de ticket re-sale op https://resell.seetickets.com/golden-earring-2026/
De kaartjes meteen al ontvangen via de email en toegevoegd aan mijn Apple Wallet.
Nogmaals mijn dank voor de tip!
wikop
vindt dit leuk
Veel plezier!!!
Dat klopt niet. Er worden juist heel veel tickets aangeboden, ook naast elkaar. Maar je moet heel goed zoeken; je moet zelf doorklikken naar de juiste zone en vervolgens goed zoeken welke tickets naast elkaar zijn.
Zelf bied ik ook maar liefst 4 tickets naast elkaar aan voor minder dan de helft van de prijs. Maar verkopen doet het niet.
Je bewijst dus mijn punt: de tickets worden blijkbaar niet gevonden. Ook niet door u
-
StevieNL81
Natuurlijk wel.
Het klopt dat je even goed moet kijken omdat de tickets per stuk aangeboden worden maar al snel zie je dat je moet letten op wie ze aanbiedt.StenH schreef: ↑22 jan 2026 16:27Dat klopt niet. Er worden juist heel veel tickets aangeboden, ook naast elkaar. Maar je moet heel goed zoeken; je moet zelf doorklikken naar de juiste zone en vervolgens goed zoeken welke tickets naast elkaar zijn.
Zelf bied ik ook maar liefst 4 tickets naast elkaar aan voor minder dan de helft van de prijs. Maar verkopen doet het niet.
Je bewijst dus mijn punt: de tickets worden blijkbaar niet gevonden. Ook niet door u![]()
Ik heb er dus vandaag twee gekocht voor de maandag, zone 1. 96,75 euro per stuk dus de reguliere prijs volgens mij.
Er zijn er nog acht te koop voor maandag op de zone 1. Maar twee kaartjes zijn naast elkaar, de overige zes zijn losse stoelen. Overige dagen hetzelfde laken een pak, de zone 1 kaartjes zijn schaars.
Dinsdag zone 1: 4 kaartjes, niets naast elkaar
Woensdag zone 1: 22 kaartjes, hier wel vier naast elkaar maar wel voor de volle prijs
Donderdag zone 1: 8 kaartjes, wel twee keer twee kaartjes naast elkaar
Vrijdag zone1: 1 kaartje beschikbaar
Kortom er is niet veel te krijgen als je een zitplaats met goed zicht wilt hebben.
Kortom, kans genoeg voor TS om z’n kaarten alsnog kwijt te raken.