Japanse markt helemaal niet Japans?
-
Japanse markt helemaal niet Japans?
Ok waar zal ik beginnen. Japanse markt in Nijmegen. Wekenlang lekker gemaakt met kraampjes met japans street food en merchandise. We zijn zooo smerig voorgelogen! Ten eerste was het overgeboekt dus je kon niet bewegen gewoon niet! Belachelijk vol! Het zogenaamde streetfood waren 3 kraampjes met een wachttijd van 45 minuten. Een paar kraampjes met wat manga prints en poppetjes. Van de 30 kraampjes waren er 5 japans. Zogenaamd karaoke en optredens. Het begon om 12:30 en 14:00 zeiden ze laatste show niet 1 band gezien. Een paar meiden in cosplay die wel leuk waren maar dat was het. Ik voel me zwaar opgelicht en vind dat degene die dit hebben georganiseerd op het matje geroepen moeten worden. Want er was niks japans aan de japanse markt!
Jadequeen40
vindt dit leuk
-
Re: Japanse markt helemaal niet Japans?
U kunt de organisatie toch zelf op het matje roepen? Gewoon een mail sturen met uw bevindingen. Dat u denkt dat er vorig jaar op een ander thema markt misschien ook van oplichting sprake is heeft hier niets mee te maken.
wikop
vindt dit leuk
-
organisatie zelf heeft geen enkele contact informatie op de site. Helemaal nergens anders had ik ze wel gemaild. En ik beschreef de drama met de wonka drama als voorbeeld. Omdat er toen ook heel veel mensen zijn opgelicht. Staat nergens dat dat met elkaar te maken had behalve dat mensen zijn voorgelogen en opgelicht! Staat er duidelijk nog een keer doorlezen
Misschien de ambtenaar vragen die over vergunningen gaat van de gemeente?
Of denk ik dom?
Of denk ik dom?
wikop
vindt dit leuk
Kijk bij sidn voor naam en e-mail adres van de eigenaar website.Jadequeen40 schreef: ↑03 feb 2025 18:16organisatie zelf heeft geen enkele contact informatie op de site.
https://www.sidn.nl/whois?q=japansemarkt
wikop
vindt dit leuk
Ik ben daar ooit geweest en persoonlijk vond ik het ook tegenvallen.
Ik raad u aan om naar www.japanfestival.nl/ te gaan.
Gratis toegang en veel meer Japans.
Ik raad u aan om naar www.japanfestival.nl/ te gaan.
Gratis toegang en veel meer Japans.
witte angora
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
En waar zit hem nu die oplichting in?
wikop
vindt dit leuk
-
Want dat staat uitgebreid in mijn verhaal ofzo
Ik zie een zeer teleurgesteld iemand die niet heeft gekregen wat verwacht.
Maar zie toch echt geen oplichting.
Oplichting is iets anders dan niet krijgen wat je verwacht, maar iets betalen en niets krijgen.
wikop
vindt dit leuk
Slechte kwaliteit van de geleverde dienst en drukte is op zichzelf natuurlijk geen oplichting.
Het is zo te zien een festival dat al enkele jaren op rij wordt gehouden, dus blijkbaar is er toch genoeg belangstelling.
Het is zo te zien een festival dat al enkele jaren op rij wordt gehouden, dus blijkbaar is er toch genoeg belangstelling.
-
De japanse markt en japans festival zijn 2 totaal verschillende evenementen. Japanse markt was er voor het eerst. En heb toch echt wel uitgelegd dat iedereen zwaar is opgelicht die is gegaan.
Als je dan echt vindt dat je opgelicht bent moet je aangifte gaan doen. Dan hoor je vanzelf hoe het zit. Wij leken op dit forum kunnen je daar niet bij helpen.
wikop
vindt dit leuk
Zoek de betekenis van het woord oplichting eens opJadequeen40 schreef: ↑03 feb 2025 19:00De japanse markt en japans festival zijn 2 totaal verschillende evenementen. Japanse markt was er voor het eerst. En heb toch echt wel uitgelegd dat iedereen zwaar is opgelicht die is gegaan.
wikop
vindt dit leuk
-
Daar vroeg ik ook niet om. Ik was op zoek naar anderen die er ook waren geweest. De reacties logen er niet om en velen voelden zich zwaar opgelicht. En daarom hebben ze de fb pagina gewoon weggehaald. Wetende dat ze de boel zwaar hadden opgelicht. Als mensen niet kunnen helpen of erbij waren. Waarom dan hier commentaar leveren?
-
@nevyn cursus begrijpend lezen. Aangezien ik als eerste duidelijk aangeef waarmee ze reclame hadden gemaakt. Met een japanse markt die er NIET was! Dat is mensen oplichten. Je was er niet en begrijpt de tekst niet dus voor wat kom je commentaar leveren? Niks te doen ofzo
-
Waarom bespeur ik toch weer een TS die moord en brand schreeuwt met termen die helemaal niet ter zake doende zijn in haar pleidooi?
Zoals velen al zeggen: het is en blijft geen oplichting. Dat u andere verwachtingen had bij zo'n festiviteit, begrijp ik wel, maar roepen dat het oplichting is, is zeer kort door de bocht.
Beschouw dit eens als een "eens maar nooit weer"-ervaring en ga verder met uw leven. Blijven hangen in deze ervaring is zonde van uw tijd en energie.
Papegaaiduiker
Zoals velen al zeggen: het is en blijft geen oplichting. Dat u andere verwachtingen had bij zo'n festiviteit, begrijp ik wel, maar roepen dat het oplichting is, is zeer kort door de bocht.
Beschouw dit eens als een "eens maar nooit weer"-ervaring en ga verder met uw leven. Blijven hangen in deze ervaring is zonde van uw tijd en energie.
Papegaaiduiker
Nevyn
, wikop
en witte angora
vinden dit leuk
Japanse markt was er ook al op 28 en 29 september 2024Jadequeen40 schreef: ↑03 feb 2025 19:00De japanse markt en japans festival zijn 2 totaal verschillende evenementen. Japanse markt was er voor het eerst. En heb toch echt wel uitgelegd dat iedereen zwaar is opgelicht die is gegaan.
Link: https://www.facebook.com/p/Japanse-Mark ... 602111554/
wikop
vindt dit leuk
-
Leg de komende keer eerst eens uit wat uw rol is: bezoeker of deelnemer als standhouder?Jadequeen40 schreef: ↑03 feb 2025 19:11Ik was op zoek naar anderen die er ook waren geweest. De reacties logen er niet om en velen voelden zich zwaar opgelicht.
Dat u een teleurstellende ervaring hebt in een restaurant, een modezaak of een Japans evenement betekent niet dat u opgelicht bent. Ook niet als u die ervaring deelt met anderen. Het betekent tenminste dat u een volgende keer beter uit uw doppen moet kijken. Zoals hopelijk ook de meeste gewone consumenten snappen dat je niet zomaar kleding van een onbekende webshop die adverteert of Facebook of Instagram moet kopen.
Over de organisator kun je desgewenst meer info krijgen bij de Jan Massinkhal (onderdeel van de Gemeente Nijmegen) die immers de accommodatie en diensten verhuurd heeft. Informeer anders even bij Tomo Fair of Red Dot Commerce. Tomo Fair had wel een event geboekt op 1-2 februari in de Massinkhal.
Klagen bij de Gelderlander (of een lokaal sufferdje) is beter dan mopperen op een forum.

-
Uw woede, frustratie en teleurstelling begrijp ik. Naar Nijmegen gaan om deze onzin in de toekomst te bezoeken zal ik in ieder geval zeker niet doen.Jadequeen40 schreef: ↑03 feb 2025 19:11Daar vroeg ik ook niet om. Ik was op zoek naar anderen die er ook waren geweest. De reacties logen er niet om en velen voelden zich zwaar opgelicht. En daarom hebben ze de fb pagina gewoon weggehaald. Wetende dat ze de boel zwaar hadden opgelicht. Als mensen niet kunnen helpen of erbij waren. Waarom dan hier commentaar leveren?
Jadequeen40
vindt dit leuk
-
Is je excellijst vol, Jules? Maak een tweede...