KPN ellende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman

Re: KPN ellende

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 nov 2024 09:12
Moneyman schreef:
09 nov 2024 00:56
Wonderlijke manier van discussiëren. Het gaat hier primair om het verhaal van TS, niet om jouw verzinsels.
Dus een TS mag een leugen neerzetten die niet onderbouwd is en dat geloofd u? En ik mag een exacte kopie van een werkbon van KPN delen en dat is een verzinsel?
Nogmaals: lees nou eerst eens…

Ik bepleit nergens dat de tekst die TS citeert klopt. Wat ik wél bepleit, is dat de monteur niet namens TS mag tekenen. Het is zo simpel…

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het valt nog mee dat KPN het ondanks alles nog aansluit.
Als er nu op Delta gewacht wordt kun je beter alvast de reviews lezen hoe Guidion werkt voor Delta en Odido. Dan ben je er op voorbereid. Guidion verlaat ogenblikkelijk het pand indien er verschil is tussen de opdracht en de verwachtingen
van de klant. Bijvoorbeeld hier.

https://community.odido.nl/search?q=guidion

consument2015

Ongelezen bericht door consument2015 »

Ron5300 schreef:
09 nov 2024 09:54
De monteur sluit het modem gratis op de bestaande ISRA aansluiting aan en bij oudere aansluitingen waar geen ISRA stekkerdoos aanwezig is monteert die de stekkerdoos ook.
Wat de monteur niet gratis doet is de bestaande ISRA aansluiting verleggen want dat valt onder meerwerk die bij het maken van de installatie afspraak afgesloten dient te worden.
U kunt als de monteur ter plaatse is gekomen niet van de monteur verwachten dat die ook nog eens het aansluitpunt gaat verleggen en hoe klantonvriendelijk u het ook vind al zou de monteur het willen die voert alleen de werkzaamheden die op de werkbon staan uit.
Uw woning is in de jaren 50 van de vorige eeuw gebouwd en dat maakt dat een strakke montage aan een binnenmuur afhankelijk is van het materiaal waarvan die binnenmuur gemaakt is.
Dat de stekkers in de behuizing kunnen bewegen is normaal want die zijn te verwijderen als dat nodig zou zijn.
Eigenlijk blijft alleen over dat u ontevreden bent over het feit dat de monteur de aansluiting niet wilde verleggen en toen bleek dat de uiteindelijk werkende aansluiting niet naar uw zin was de monteur de deur gewezen.
Zo te lezen wil u het aftekenen van de werkbon gebruiken om van het contract af te komen maar dat gaat hem niet worden omdat de monteur wel gratis de aansluiting werkend heeft gemaakt maar door u de deur is gewezen.
Dit is niet helemaal zoals het verlopen is. De aansluiting kan binnen 14 dagen geanuleerd worden nadat de monteur is geweest. De stekkers bewegen niet, maar de vrouwtjes die in de wandcontactdoos zitten. Dat is vragen om problemen op termijn. Als de aansluitdraden in de doos steeds bewegen als er een stofzuiger langs de kabel gaat krijg je vermoeiing en heb je kans op draadbreuk.
De oplossing is vrij simpel. Met een kunststof/rubber plaatje achter de montageplaat was de aansluiting netjes afgewerkt. Waarom de vrouwtjes in de behuizing kunnen bewegen is me een raadsel.

Dat de monteur de Isra aansluiting niet wilde verplaatsen is formeel correct en daar moet ik me bij neerleggen. Klantvriendelijk vind ik het echter niet.

Het enige positieve dat ik kan melden is dat de verbinding de goede stabiele snelheid heeft.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

consument2015 schreef:
09 nov 2024 08:44
Dat de monteur zich verschuilt achter de algemene voorwaarden kun je over van mening verschillen. Persoonlijk vindt ik dit zeer klant onvriendelijk. Maar dat is niet anders.
Ik vind persoonlijk dat je jezelf als klant ook verschrikkelijk hebt gedragen. Dat onvriendelijke komt niet uit het niets, daarvan ben je zelf de oorzaak.

Ik weet zeker dat de monteur het kapje recht had gezet als je er gewoon om had gevraagd. Toen je echter jouw boekje te buiten ging door proberen af te dwingen dat hij gratis extra werk ging doen wat niet besproken was, dan had ik zelf ook mijn conclusie getrokken als monteur. Z.s.m. wegwezen bij deze onredelijke klant.

In principe is de klant koning, totdat de klant zich als dictator gaat gedragen. Ik weet zeker dat die aansluiting nu naar jouw wens was geweest als je tegen die monteur had gezegd 'als ik je nu 20 euro geef, zou je het dan zo en zo kunnen maken?'.

Toen ze mijn aansluiting kwamen leggen van E-Fiber, toen hoefden ze eigenlijk alleen in de meterkast te zijn, 5 minuten werk. Maar met een kop koffie (ze moesten het hele pand wat net opgeleverd was hebben en ik had van een aantal buren de sleutel gekregen) kon ik ze zo ver krijgen om mij even hun utp krimptang en toebehoren te lenen, zodat ik alle aansluitingen in mijn woning gereed kon maken.

consument2015

Nijogeth schreef:
09 nov 2024 10:53
consument2015 schreef:
09 nov 2024 08:44
Dat de monteur zich verschuilt achter de algemene voorwaarden kun je over van mening verschillen. Persoonlijk vindt ik dit zeer klant onvriendelijk. Maar dat is niet anders.
Ik vind persoonlijk dat je jezelf als klant ook verschrikkelijk hebt gedragen. Dat onvriendelijke komt niet uit het niets, daarvan ben je zelf de oorzaak.

Ik weet zeker dat de monteur het kapje recht had gezet als je er gewoon om had gevraagd. Toen je echter jouw boekje te buiten ging door proberen af te dwingen dat hij gratis extra werk ging doen wat niet besproken was, dan had ik zelf ook mijn conclusie getrokken als monteur. Z.s.m. wegwezen bij deze onredelijke klant.

In principe is de klant koning, totdat de klant zich als dictator gaat gedragen. Ik weet zeker dat die aansluiting nu naar jouw wens was geweest als je tegen die monteur had gezegd 'als ik je nu 20 euro geef, zou je het dan zo en zo kunnen maken?'.

Toen ze mijn aansluiting kwamen leggen van E-Fiber, toen hoefden ze eigenlijk alleen in de meterkast te zijn, 5 minuten werk. Maar met een kop koffie (ze moesten het hele pand wat net opgeleverd was hebben en ik had van een aantal buren de sleutel gekregen) kon ik ze zo ver krijgen om mij even hun utp krimptang en toebehoren te lenen, zodat ik alle aansluitingen in mijn woning gereed kon maken.
Is dit geen aanname? U was er immers niet bij. Ik reageer nu enigzinds geergerd over de monteur omdat ik het gevoel kreeg dat ik als klant niet serieur werd genomen. Ik heb geen verkeerd woord tegen de monteur gezegd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uit uw eerste post blijkt dat u de monteur de deur hebt gewezen, omdat u de aansluiting ging annuleren vanwege het prutswerk van de monteur. Alleen al daarom zal ie zich niet bepaald netjes behandeld voelen.

consument2015

Nijogeth schreef:
09 nov 2024 12:36
Uit uw eerste post blijkt dat u de monteur de deur hebt gewezen, omdat u de aansluiting ging annuleren vanwege het prutswerk van de monteur. Alleen al daarom zal ie zich niet bepaald netjes behandeld voelen.
Uiteraard liep het gesprek iets anders. Ik heb verteld dat ik niet tevreden ben en dat ik een klacht in zou dienen. Dat het isra punt niet verplaatst werd, kan ik nog begrijpen. Ik vind het wel ontzettend klantonvriendelijk.

De kabels zou ik zelf wegwerken omdat ik de modem niet op de betreffende positie wilde houden. Het had dus geen zin voor de monteur om hier werk in te steken.

De werking van de aansluiting is ook niets op aan te merken. Stabiel en de snelheid die ik moet hebben haal ik.

De aansluiting is niet netjes gemonteerd. Ik zou als monteur aan de klant hebben laten zien wat ik gedaan heb en waarom het er zo uit ziet. Dan was er wellicht begrip geweest van mijn kant.

Waar ik me wel kwaad over kan maken is de manier waarop door kpn medewerkers naar de algemene voorwaarden wordt verwezen. Als de monteur mij had ingefluisterd hoe je zelf een langere Y-kabel kunt maken, was het al heel anders gelopen. Ik heb 0.0 verlies en nu slechts 1 kabel van isra naar de modem. Op tweakers werd dit in een oud topic als oplossing aangedragen door een KPN monteur. De moderne kabels zijn beter dan de kpn kabel die binnen komt qua signaal verlies.

Ik word nog gebeld over mijn klacht. Daar zal vast een oplossing uitkomen waar ik en de kpn zich in kunnen vinden. Dat laat ik hier dan uiteraard ook weten.

Dorfje

Ongelezen bericht door Dorfje »

Dorfje schreef:
09 nov 2024 08:58
Wat staat er dan precies op jouw monteursbon? En wie heeft precies waar en waar niet een handtekening gezet?
Zou je hier nog antwoord op kunnen geven?

consument2015

Dorfje schreef:
09 nov 2024 15:44
Dorfje schreef:
Wat staat er dan precies op jouw monteursbon? En wie heeft precies waar en waar niet een handtekening gezet?
Ik snap de vraag niet. Onder aan de monteursbon staat een vakje waar de contractgemachtigde moet tekenen. KPN heeft bevestigd dat ik dat dus had moeten ondertekenen.
Daar staat nu de krabbel van de monteur.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

consument2015 schreef:
09 nov 2024 16:02
Dorfje schreef:
Dorfje schreef:
Ik snap de vraag niet. Onder aan de monteursbon staat een vakje waar de contractgemachtigde moet tekenen. KPN heeft bevestigd dat ik dat dus had moeten ondertekenen.
U hebt een mail ontvangen met als titel "uitgevoerde werkzaamheden door de monteur". Als link is toegevoegd de monteursbon. Daarin staan de uitgevoerde werkzaamheden beschreven. Wat staat daar in?

consument2015

NeoDutchio schreef:
09 nov 2024 16:11
consument2015 schreef:
09 nov 2024 16:02
Dorfje schreef:

U hebt een mail ontvangen met als titel "uitgevoerde werkzaamheden door de monteur". Als link is toegevoegd de monteursbon. Daarin staan de uitgevoerde werkzaamheden beschreven. Wat staat daar in?
Geleverde standaard installatiediensten
1 PC aansluiten en internet activeren
1 Tv-ontvanger aansluiten en activeren
1 Basisinstallatie koper incl. wificheck

NeoDutchio

En voor de rest?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het betreft dus een standaard installatie die werkend opgeleverd is.
Geleverde standaard installatiediensten
1 PC aansluiten en internet activeren
1 Tv-ontvanger aansluiten en activeren
1 Basisinstallatie koper incl. wificheck
Uit uw verhaal lees ik dat u meer dan afgesproken wilde dan de basis installatie en toen de monteur u mededeelde dat niet te mogen doen vond u dat al zeer klantonvriendelijk en heeft uw grief ook aan de monteur geuit.
Ik kan me wel indenken dat de monteur zich in een onprettige situatie bevond maar heeft wel de aansluiting werkend gemaakt want dat was de afspraak die met u gemaakt is.
Toen u ook nog eens kritiek had op de plaatsing van de aansluiting die niet naar uw zin was en de monteur verzocht de woning te verlaten heeft u de monteur de kans ontnomen om de verdere installatie af te kunnen maken.
Tegenvraag, als de monteur de aansluiting wel had verlegd was u dan ook zo kritisch op het aansluitpunt geweest en had u dan ook gekeken of de aansluiting vlak en waterpas aan de muur was bevestigd?
Kpn heeft uw klacht wel in behandeling genomen en hopelijk wordt de betreffende monteur ook gehoord om zijn/haar kant van het verhaal te vertellen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik lees hier dat de monteur ook nog de kruipruimte in had gemoeten https://community.kpn.com/internet-9/sp ... ost2028165

En omdat meneer zijn zin niet heeft gekregen, gaat hij KPN bij iedereen afraden. Lol.

Maar als je niet tevreden bent, kun je nog steeds kosteloos weg hoor. Gauw maar doen dan. Mensen zoals jij zou ik niet als klant willen hebben als ik een bedrijf of shop had.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
09 nov 2024 10:05
Dorfje schreef:
09 nov 2024 07:58
Toevallig vorige week een KPN-monteur over de vloer gehad. Op de werkboek staat bij mij nergens dat de klant tevreden is. Ik heb getekend voor "Akkoord uitvoering service-opdracht". Wél staat er ergens daarboven: "Opmerking monteur: Alle diensten werkend.
Precies. Deze klant was niet akkoord (wat we daar dan ook van mogen vinden). Dan mag de monteur natuurlijk wel gewoon aftekenen voor “ alle diensten werkend”, maar niet voor “ akkoord uitvoering service-opdracht”, waar de klant voor had moeten tekenen.
Maar de service-opdracht is toch uitgevoerd? Daarvoor teken je dat het akkoord is. Het gaat immers om datgene wat de opdracht is. Dat de klant een stuk meerwerk wil valt niet onder de opdracht.

M.i. heeft de monteur niks verkeerds gedaan. Hij moet zijn uren verantwoorden, dat is wat hij heeft gedaan. Niks meer, niks minder, niks anders.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Klopt helemaal wat je schrijft @WA. Maar een monteur bij een buurvrouw had het wel gratis gedaan, dus is meneer gepikeerd dat de monteur dit niet bij hem gratis wilde doen. Kan zomaar zijn dat 1) de buurvrouw heel wat vriendelijker was en 2) de monteur meer tijd had.

Ik heb zelf nooit een rekening van KPN gekregen, terwijl ik zelf in mijn ongeduld iets gesloopt had. Maar ja, ook vrouw. :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toen een jaar of 3 geleden hier een KPN monteur was heeft hij ook kosteloos aardig wat meerwerk gedaan, waaronder het inregelen van de afstandsbediening van de tv. Althans, die van het modem heeft hij ingeregeld op de tv. Zoiets. Was niet zijn opdracht, net als dat andere dingen zijn opdracht niet waren.

Maar goed, ik heb dan ook niet lopen drammen en eisen. Mijn ervaring is dus een heel andere.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De goede toverwoorden gebruiken is het eerste. Alsjeblieft. Maar soms wil de tovenaar niet toveren. Sim sala bim.

NeoDutchio

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2024 10:56
Klopt helemaal wat je schrijft @WA. Maar een monteur bij een buurvrouw had het wel gratis gedaan, dus is meneer gepikeerd dat de monteur dit niet bij hem gratis wilde doen.
Dat bij een buurhuis dit wel verplaatst is wil niet zeggen dat dit gratis gedaan is. En zo hangt dit hele topic vol met verwijten en zware woorden zonder enige onderbouwing. En zoals zo vaak blijkt, als iemand veel schreeuwt en heel weinig zegt, dan is er meer aan de hand.

De boosheid is primair omdat de monteur geen extra werkzaamheden wil doen wat niet afgesproken is. Werkzaamheden die niet tot zijn takenpakket hoort en ook nog eens niet zonder risico is. Zomaar een gat boren zonder te weten wat je kan tegenkomen en alleen in de kruipruimte om de kabel te trekken. Om maar niet te spreken van een losse kabel, of had de monteur langs een bouwmarkt moeten gaan om een stroombuis te halen?
Zogenaamd 5 minuten werk. Naar de bus lopen, boormachine en boor pakken, het gat boren, opruimen, de kruipruimte in, kabel trekken en een aansluiting maken. Heel knap als iemand dat in 5 minuten kan doen. En dan ook nog gratis.
Toevallig zelf onlangs zakelijk een berekening gemaakt wat het kost om bij een klant bijvoorbeeld een schilderij op te hangen. Even een gat boren, plug er in en schroefje er in. Loopt richting de €50,- in de hoop dat je niet in een leiding boort.
Als aangegeven word op het forum van KPN dat er sowieso geen tijd is om dergelijke extra zaken zomaar even tussendoor te doen ligt het ineens aan de planning van KPN. Zoeken, zoeken, zoeken.

En omdat de monteur geen extra uur tijd heeft om de werkzaamheden die ondertussen geëist worden en niet tot zijn takenpakket horen wordt er overal moord en brand geschreeuwd en dat KPN geen service geeft.
En ja, als die monteur dan toch weigert om naar de pijpen van de klant te dansen word alles kritisch bekeken. Dan blijkt het nieuwe kastje niet helemaal aan te sluiten op de muur. Maar ja, op de simpele vraag of de pot in de muur wel recht is komt geen antwoord. Of überhaupt het kastje recht kan komt ook geen antwoord. Of de monteur gevraagd is om dit recht te maken komt geen antwoord. Wat de monteur opgeschreven heeft op de werkbon komt ook geen antwoord. Dat niet antwoorden zal wel een reden hebben.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Het voordeel van dit topic is dat men nu ongeveer weet hoe monteurs moeten werken. Niet alleen bij KPN, maar ook bij Ziggo, Odido enz.

Voor TS is de informatie te laat, maar als je het aansluitpunt verplaatst wilt hebben doe je dat gewoon zelf of laat je dat doen door een handige kennis. Mijn Ziggo aansluiting zat ook nog achter de TV. Dan komt modem etc ook daar allemaal te staan. Dat willen de mensen vaak niet meer. Al die kabels etc. Dus heb ik die zelf verplaatst naar de meterkast. Geen haan die er naar kraait. Al wel eens daarna een storingsmonteur bij gehad.

Anekdote: ik heb in het verleden ook eens een kennis geholpen met een simpel klusje in de keuken. Heb ik mij daar met een houtbeitel door een koperen waterleiding geslagen. Lek en bijna niet bij te komen. Ik kan je vertellen dat het een latertje is geworden die avond.

Daarom gaat zo'n monteur echt geen gaatje boren.

Plaats reactie