CVneed ik voel me opgelicht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman

Re: CVneed ik voel me opgelicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook daar gewoon heel veel mensen die niet goed gelezen hebben.

Zelmke

Ongelezen bericht door Zelmke »

Van een volwassene verwacht je idd dat die eea goed uitzoekt, voordat hij gebruik maakt voor een bepaalde dienst. Maar voor minderjarigen is dit minder logisch. Onze zoon heeft ook op de bovenste link geklikt (waar dus niet bijstond dat dit geld kost) en wilde eenmaal gebruik maken voor een stage. Aangezien minderjarigen geen contract mogen afsluiten zonder toestemming, vind ik het vreemd dat zij leeftijdsindentificatie en ouderlijke goedkeuring zo makkelijk kunnen omzeilen, als ze gewoon zelf 'ja' kunnen invullen. Daarbij sturen ze bij cvneed wel mails met de facturen, contractverlenging en aanmaningen, maar geen bevestigingsmail dat je een contract hebt afgesloten. Deze waren daarbij ook nog eens in de Spambox terecht gekomen. En dat is ook iets wat jongeren niet vaak doorkijken. Tuurlijk moeten ze dat leren, maar met deze werkwijze kun je wel heel makkelijk geld aftroggelen van minderjarigen. Ze zijn hier blijkbaar ook al op aangesproken door Radar en in een reactie geven ze aan, dat als men vermoed dat je minderjarige kind (per ongeluk) een contract heeft afgesloten, deze per direct kan laten ontbinden en de kosten te crediteren en terug te storten. Helaas is de realiteit anders en proberen ze toch onder hun eigen woorden uit te komen. Maar ik ben niet van plan te betalen en heb nog een mail gestuurd . Nu maar afwachten hoe ze reageren.

Moneyman

Die minderjarigheidskaart is een zwak verhaal. Minderjarigen mogen gewoon contracten afsluiten die bij hun leeftijd horen. Voor Een minderjarige die stage gaat lopen, en een CV nodig heeft, is het afsluiten van contract wat daarbij hoort niet ongebruikelijk.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En ook de spamboxkaart is zwak. Een bedrijf kan er niet voor kiezen om een mail bij u in de spambox te laten belanden, zij kunnen alleen een mail sturen, en het is aan de instellingen van uw eigen e mail in welke box deze belandt.

Zelmke

Ongelezen bericht door Zelmke »

Wat de leeftijdskaart betreft......dat zijn hun eigen woorden en dus zeker geen zwak argument. Daarbij, gamen hoort ook bij jeugd. Maar als een kind in-app of in-game aankopen doet en ze krijgen een dure rekening zul je het ook raar vinden dat dit zomaar kan door vragen te omzeilen. Minderjarigen moeten nog veel leren. Dan kun je het ze niet kwalijk nemen, dat ze (als het niet duidelijk is) niet altijd rekening houden of risico's herkennen bij dit soort praktijken.

Wat de Spamkaart betreft.....Ik draag dit ook niet als excuus aan. Ik heb hem ook uitgelegd, dat ook in je Spambox gewone mails kunnen staan. Maar wat ik al schreef. Er stond geen mail bij ter bevestiging dat hij überhaupt een contract had afgesloten.

Moneyman

Zelmke schreef:
11 nov 2024 11:30
Wat de leeftijdskaart betreft......dat zijn hun eigen woorden en dus zeker geen zwak argument.
Wat bedoel je met "dit zijn hun eigen woorden"? Ik haal dat niet uit je eerdere bericht. Bovendien is dat ook niet zo belangrijk. Het punt is dat minderjarigen gewoon rechtshandelingen mogen verrichten die bij hun leeftijd horen. Je kunt alleen maar hopen dat een rechter met enige mildheid naar die minderjarigheid kijkt, maar een beroep daarop zal echt niet zomaar blind geaccepteerd worden.

Maar goed, neemt niet weg dat je je er wel gewoon op kunt beroepen, hoe meer druk, hoe kleiner de kans dat ze doorzetten.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Zelmke schreef:
10 nov 2024 20:52
Aangezien minderjarigen geen contract mogen afsluiten zonder toestemming, vind ik het vreemd dat zij leeftijdsindentificatie en ouderlijke goedkeuring zo makkelijk kunnen omzeilen, als ze gewoon zelf 'ja' kunnen invullen.
Ze zetten een vinkje aan bij:
Ik verklaar dat ik 18 jaar of ouder ben of toestemming heb van mijn ouders of voogd.

Dan heeft het kind gelogen of je hebt toestemming gegeven zonder zelf te kijken.

Tevens zetten ze een vinkje bij:
machtig Cvneed om maandelijks tot wederopzegging 30 euro incl. btw in rekening te brengen,

En dan klikken op de knop met de tekst
Abonnement starten met betaalverplichting

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Mijn vraag is toch of de boodschap dat een betaalde dienst wordt afgenomen, mss toch niet aan de eisen voldoet omdat het min of meer verstopt zit in een tekst die lijkt op ee privacyverklaring, zoals iemand hierboven aangeeft. Als het een lange tekst is met blabla en dan de tekst dat betaald moet gaan worden ..... is dat vergelijkbaar met het verstoppen van dit stuk tekst in algemene voorwaarden ? Dat mag ook niet, toch ?

En: Ts geeft aan dat de eerste factuur in de spam zat, maar de factuur met extra kosten etc. gewoon in de mailbox kwam; hoe kan dat ? Zat er in die eerste factuur mss een (verstopte) eigenschap waardoor deze sneller in de mailbox belandt?

Plaats reactie