Tot mijn dood vast aan een abonnement zolang Pricewise niet reageert?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kalani_Vegan

Tot mijn dood vast aan een abonnement zolang Pricewise niet reageert?

Ongelezen bericht door Kalani_Vegan »

In November heb ik via Pricewise een overstap aangevraagd van KPN internet naar Budget thuis. Dit zou ingaan per 28 februari dit jaar. Ik kreeg netjes van KPN bericht dat de overstapservice was aangevraagd. Van Budget thuis kreeg ik bericht dat mijn abonnement in zou gaan per 28 februari 2025. Echter constateerde ik op 4 maart dat ik geen nieuwe modem had ontvangen en dat mijn kpn abonnement nog steeds doorliep. Budget thuis vond 2 geblokkeerde contracten in het systeem waarbij gegevens ontbraken en ze zeiden dat pricewise de overstap niet had doorgegeven en dat ze de contracten niet konden aanpassen maar wel annuleren. Ik zou dan direct via hen dezelfde deal krijgen maar dan wel per 3 april ivm 30 dagen opzegtermijn bij KPN. Dit advies van budget thuis opgevolgd, om dus de geblokkeerde contracten te annuleren en buiten Pricewise om rechtstreeks via hun opnieuw het contract aan te vragen met dezelfde deal.
Ik gaf aan dat ik gebruik wilde maken van hun opzegservice en toen kreeg ik een mail dat ze de opzegservice niet uit konden voeren en dat ik het zelf moest doen. Ik belde meteen naar KPN maar die gaven aan dat ik mij contract niet zelf op kon zeggen omdat er een opzegservice was aangevraagd. Ik belde de volgende dag naar Budget thuis om te vertellen dat ik een mail had waarin stond dat ik zelf op moest zeggen maar dat dit onmogelijk was volgens KPN omdat er al een opzegservice was aangevraagd. Toen werd mij door ene Mustafa verzekerd dat de overstapservice wel gelukt was.
Ik vroeg hier om een schriftelijke bevestiging van maar dat kon niet. Dus ik moest maar op zn woord vertrouwen en bericht van KPN afwachten. Ook heb ik op alle mogelijke manier contact gezocht met Pricewise, maar ze zijn onmogelijk te contacteren. Zelf fysieke post naar 2 verschillende adressen wordt genegeerd.
Nu 3 april dichterbij komt heb ik weer contact opgenomen met KPN, het blijkt dat er nog steeds geen opzegging is doorgegeven bij hen.
Budget thuis opnieuw gebeld, aangegeven dat ik bang ben voor dubbele kosten omdat de overstap nog steeds niet is doorgegeven bij KPN. Weer werd mij mondelijk verzekerd door ene Sascha (als ik de naam goed heb onthouden) dat de overstap zou worden doorgegeven op het moment dat ik mijn nieuwe modem zou verbinden. (De hele geschiedenis met Pricewise ook verteld) Ik vroeg mij af hoe dat kan als er 30 dagen opzegtermijn is en dat dat zou betekenen dat ik voor niks 5 weken langer bij KPN heb gezeten met hoge kosten. Daarvoor moest ik volgens haar bij KPN zijn, die vraag kon ze niet beantwoorden, terwijl als ik van de overstapservice gebruik wilde maken bij Budget thuis kon dat alleen per 3 april. Een beslissing van Budget thuis dus. Dus dat meisje snapte er niets van. In elk geval heb ik inmiddels weer een dikke factuur binnen gekregen van KPN en telefonisch ook te horen gekregen dat de macht ligt bij de partij die de opzegservice heeft aangevraagd in November, en dat is Pricewise die dus onbereikbaar is en niks doet. En nu zit ik tot aan mijn dood vast aan een gigantisch duur KPN abonnement wat ik zelf dus niet meer op kan zeggen. Ik heb hier al een sinds 4 maart vreselijk verdriet, stress, huilbuien en hoofdpijn van. Ik wilde overstappen om goedkoper uit te zijn en nu betaal ik 65 euro per maand aan 2 abonnementen terwijl ik slechts 866 euro per maand heb verdient dit kwartaal. een inkomen ver onder bijstandsniveau en dan wordt mn geld ook nog eens weggesmeten. Ik weet niet meer wat ik moet en kan doen, en ben vreselijk boos en wanhopig. Zowel Pricewise als budget thuis voeren hun werk niet naar behoren uit. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn KPN abonnent zsm stopt? Hoe annuleer ik een opzegservice bij een partij die mij volledig negeert en onbereikbaar is? De medewerkers van Budget thuis beweren dat ik geen dubbele kosten ga krijgen maar ik heb hier geen enkel shriftelijk bewijs van gekregen. Ook beweren ze dat er al contact is geweest met KPN en dat de overstapdatum al is doorgegeven maar als ik KPN bel weten ze van niets.

J. Deltoer

Re: Tot mijn dood vast aan een abonnement zolang Pricewise niet reageert?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lang verhaal, maar stuur Mustafa van KPN een aangetekende brief en zeg op. Met die overstapservice zoeken ze het maar zelf uit.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Aantoonbaar schriftelijk opzeggen, en niet meer betalen nadat de opzegtermijn verstreken is. Wat gaan ze je maken dan?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat ingewikkeld allemaal zeg, Pricewise die de overstap regelt van KPN naar Budget thuis. Gebruik makend van een overstap service van Budget thuis.

Toevallig zelf net bezig met overstappen van KPN naar Ziggo maar dat gaat echt super makkelijk. Ziggo aangevraagd, geen gebruik maken van hun overstap service, dat regel ik zelf wel. KPN vervolgens online opgezegd met een maand opzeg termijn. Direct per email bericht van KPN dat ik opgezegd heb inclusief de einddatum 1-5-2025.

Krijg einde deze week de Ziggo spulletjes thuis waarna ik twee weken erover mag doen om deze aan te sluiten en te activeren, eerder hoef ik niet te betalen.

Daarna heb minder dan twee weekjes dubbel Internet, zodat ik zeker weet dat ik niet zonder Internet kom te zitten. Dan de spulletjes van KPN terugsturen en het is klaar.

Na de eerste incasso van Ziggo krijg ik 450 euro aan bol.com bonnen als welkoms geschenk.

Moraal van dit verhaal, regel de zaken gewoon zelf.

Plaats reactie