Waar kan ik klacht indienen over Delta / Caiway
-
Waar kan ik klacht indienen over Delta / Caiway
Beste, wie weet waar ik een klacht in kan over Delta / Caiway.
Ik ben afgesloten geweest, zonder informatie vooraf omdat ik volgens hun rekeningen niet had betaald. Ook kreeg ik van een Incassobureau een schrijven hierover. Aangetoond met bewijs meerdere malen dat ik betaald had maar de aansluiting kwam niet op gang.
Bij navraag om nogmaals eens een door hun verstuurde herinnering te versturen zoals hun aangaven die ze verstuurd hadden kreeg ik een herinnering die niet overeen kwam met de nota's van het incassobureau en ook deze nota bleek gewoon betaald te zijn.
Weer maar bellen en bellen, mailen en mailen en eindelijk kreeg ik een mail, "daar de nota's voldaan zijn ben u weer aangesloten". Dus ik contact genomen dat ze niet de boel moeten verdraaien en ik een verontschuldiging wilde als ook een compensatie.
Plots werd ik weer afgesloten en kwam er een eerste herinnering binnen over een nota, schrik niet van 2021. Nooit over gesproken en plots.... Eenmaal gebeld en alles weer (voor de zoveelste keer) uitgelegd te hebben had de medewerkster alle begrip maar ik gaf aan, ik sta ondertussen op ..... En jawel, verbinding werd gewoon verbroken.
Ik dacht weet je wat, ik moet toch wat, ik betaal die rekening van 2021 en stuur een nette mail (de zoveelste) op advies van hun met klacht op 29 april 2025. Bij navraag of mijn mail in behandeling werd genomen kreeg ik op 2 mei een retour met dat dit 5 werkdagen zal gaan duren.
Dit alles, zoals hierboven omschreven is allemaal een korte samenvatting maar einde van het liedje, heb ik niets meer gehoord en kan ik denk ik naar mijn compensatie fluiten. Want goed 9 a 10 dagen onterecht afgesloten zijn van alles, incl. zoal ESPN daar wil ik compensatie voor.
Maar waar kan ik terecht want hun nemen hun eigen klanten blijkbaar niet serieus
Gr. Johan
Ik ben afgesloten geweest, zonder informatie vooraf omdat ik volgens hun rekeningen niet had betaald. Ook kreeg ik van een Incassobureau een schrijven hierover. Aangetoond met bewijs meerdere malen dat ik betaald had maar de aansluiting kwam niet op gang.
Bij navraag om nogmaals eens een door hun verstuurde herinnering te versturen zoals hun aangaven die ze verstuurd hadden kreeg ik een herinnering die niet overeen kwam met de nota's van het incassobureau en ook deze nota bleek gewoon betaald te zijn.
Weer maar bellen en bellen, mailen en mailen en eindelijk kreeg ik een mail, "daar de nota's voldaan zijn ben u weer aangesloten". Dus ik contact genomen dat ze niet de boel moeten verdraaien en ik een verontschuldiging wilde als ook een compensatie.
Plots werd ik weer afgesloten en kwam er een eerste herinnering binnen over een nota, schrik niet van 2021. Nooit over gesproken en plots.... Eenmaal gebeld en alles weer (voor de zoveelste keer) uitgelegd te hebben had de medewerkster alle begrip maar ik gaf aan, ik sta ondertussen op ..... En jawel, verbinding werd gewoon verbroken.
Ik dacht weet je wat, ik moet toch wat, ik betaal die rekening van 2021 en stuur een nette mail (de zoveelste) op advies van hun met klacht op 29 april 2025. Bij navraag of mijn mail in behandeling werd genomen kreeg ik op 2 mei een retour met dat dit 5 werkdagen zal gaan duren.
Dit alles, zoals hierboven omschreven is allemaal een korte samenvatting maar einde van het liedje, heb ik niets meer gehoord en kan ik denk ik naar mijn compensatie fluiten. Want goed 9 a 10 dagen onterecht afgesloten zijn van alles, incl. zoal ESPN daar wil ik compensatie voor.
Maar waar kan ik terecht want hun nemen hun eigen klanten blijkbaar niet serieus
Gr. Johan
Re: Waar kan ik klacht indienen over Delta / Caiway
Stap 1 is het indienen van de klacht, bij voorkeur schriftelijk. Geef duidelijk aan wat uw klacht is en welke oplossing (compensatie) u verlangt:
Stap 2 Komt u er na aanleiding van uw klacht er niet uit met Delta dan:Jouw klacht behandelen heeft bij ons de hoogste prioriteit. Daarom willen we je zo snel en efficiënt mogelijk helpen via live-chat op deze pagina. Eventueel kan je ook contact opnemen via één van onze andere contactopties.
Wil je liever een brief schrijven? Dan kan dat via onderstaande postadres.
Overschieseweg 203
NL 3112 NB Schiedam
We streven er naar om een inhoudelijke reactie te geven binnen 30 dagen na binnenkomst van jouw brief, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. We laten te allen tijde binnen 30 dagen weten wanneer je onze inhoudelijke reactie kunt verwachten.
Uiteraard kunt u ook altijd naar de rechter stappen echter de klachten procedure is een stuk laagdrempeliger.Wij doen ons best om samen tot een oplossing te komen die tot tevredenheid stemt. Het kan zijn dat je het niet eens bent met deze oplossing. Als je er met ons niet uitkomt dan kun je terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. De Geschillencommissie is een onafhankelijke partij. Zij geven consumenten een laagdrempelige mogelijkheid om geschillen op te lossen. Alle informatie over het reglement, procedure en alle achtergrond vind je terug op de website van de Geschillencommissie.
Mocht bovenstaande niet werken, vraag dan Fons, die is van Radar, en die krijgt Delta wel op de knieën.
-
Ik zou om te beginnen alle bankafschriften eens nalopen. Hoe is er betaald? AI, een periodiek of een gewone overschrijving?
Hoe lomp het ook klinkt dit soort zaken komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Begin dus zelf bij het begin van het verhaal en dan bedoel ik per wanneer het abo is afgesloten en werk dan verder.
Achterf lijmen en schuiven gaat m niet worden.
Je verhaal moet wel kloppen als je een klacht wil indienen.
Hoe lomp het ook klinkt dit soort zaken komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Begin dus zelf bij het begin van het verhaal en dan bedoel ik per wanneer het abo is afgesloten en werk dan verder.
Achterf lijmen en schuiven gaat m niet worden.
Je verhaal moet wel kloppen als je een klacht wil indienen.
Die had je dus schijnbaar niet betaald.Johan Poortugaal schreef: ↑19 mei 2025 14:35.....kwam er een eerste herinnering binnen over een nota, schrik niet van 2021. Nooit over gesproken en plots....
.....Ik dacht weet je wat, ik moet toch wat, ik betaal die rekening van 2021 ........
Als je regelmatig je betaalverplichtingen niet na komt, is een bedrijf wel klaar met jou.
Ik zou niet sturen op een (schade-)vergoeding, maar aan het nagaan of echt alle achterstallige betalingen voldaan zijn.
Dat is te kort door de bocht. Vanaf augustus verleden jaar is Caiway geïntegreerd in Delta. De gegevens van de Caiway systemen zijn daarmee geïmporteerd in de Delta systemen. Vanuit het Delta systeem wordt nu een incasso poging over een hele Caiway oude factuur in gang gezet.BL2 schreef: ↑20 mei 2025 11:42Die had je dus schijnbaar niet betaald.Johan Poortugaal schreef: ↑19 mei 2025 14:35.....kwam er een eerste herinnering binnen over een nota, schrik niet van 2021. Nooit over gesproken en plots....
.....Ik dacht weet je wat, ik moet toch wat, ik betaal die rekening van 2021 ........
Als je regelmatig je betaalverplichtingen niet na komt, is een bedrijf wel klaar met jou.
Ik zou niet sturen op een (schade-)vergoeding, maar aan het nagaan of echt alle achterstallige betalingen voldaan zijn.
De kans dat er met het gegevens transport van Caiway naar Delta zaken niet goed gegaan zijn, is mijn inziens vrij groot. Mijn persoonlijke ervaringen met dergelijke grote overzettingen data transformaties en overzettingen bij andere bedrijven sterken mij in die mening.
De kans dat Delta ervoor kiest gewoon iedereen die nu in de nieuwe systemen opduikt met oude open Caiway facturen nu te manen en daarna aan de hand van de eventuele bezwaren de zaak afhandelt, acht ook ook zeer reëel.
Uit de jarenlange vertraging totdat men overging tot de incasso van een vier jaar oude factuur blijkt wel degelijk dat zaken misgegaan zijn.
Anders was er wel meteen geincasseerd.