Mobiele data in de EU varanderd tijdens contract periode

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
arie3243

Mobiele data in de EU varanderd tijdens contract periode

Ongelezen bericht door arie3243 »

De laatste jaren heb ik een red together abo, recent noemen ze dat family. Daarbij krijg je 40Gb data per maand en als je ook Ziggo hebt(dat heb ik) wordt dat verdubbeld. Ergens afgelopen jaar denk ik hebben ze dat pakket verhoogd naar 50Gb en voor klanten zoals ik verdubbeld naar 100Gb.
Toen ik dat afsloot gold die dubbele data ook in de EU. Dat was voor mij de reden om juist hiervoor te kiezen.
Nu is recent dat veranderd, ik heb daar geen bericht van gehad maar bij navraag, ik moest wel doorvragen kwam ik er achter dat binnen de EU het maximum nu 50 Gb is. Ik mis dus gewoon 50Gb als ik een maand in Frankrijk of ergens anders in de EU ben. Kan dat zomaar? Hebben meer mensen dit opgemerkt?

Speedy123

Re: Mobiele data in de EU varanderd tijdens contract periode

Ongelezen bericht door Speedy123 »

arie3243 schreef:
19 sep 2025 15:22
De laatste jaren heb ik een red together abo, recent noemen ze dat family. Daarbij krijg je 40Gb data per maand en als je ook Ziggo hebt(dat heb ik) wordt dat verdubbeld. Ergens afgelopen jaar denk ik hebben ze dat pakket verhoogd naar 50Gb en voor klanten zoals ik verdubbeld naar 100Gb.
Toen ik dat afsloot gold die dubbele data ook in de EU. Dat was voor mij de reden om juist hiervoor te kiezen.
Nu is recent dat veranderd, ik heb daar geen bericht van gehad maar bij navraag, ik moest wel doorvragen kwam ik er achter dat binnen de EU het maximum nu 50 Gb is. Ik mis dus gewoon 50Gb als ik een maand in Frankrijk of ergens anders in de EU ben. Kan dat zomaar? Hebben meer mensen dit opgemerkt?
Staat in uw overeenkomst met Vodafone dat de gratis data verdubbeling ten gevolge van het hebben van Vodafone plus Ziggo in de hele EU geldt?

Als dat zo is, dan mag Vodafone dat niet zomaar eenzijdig wijzigen.

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik heb ook al een hele tijd Red Together en al een hele tijd mag je in het buitenland maximaal 40 GB per simkaart /per maand gebruiken

10-10-2024
Samenvatting van de overeenkomst
Vodafone Libertel B.V.
Avenue Ceramique 300, 6221 KX Maastricht
0800 0094 | vodafone.nl/contact
Red Together 2 jaar
Onbeperkt bellen en sms'en.
De eerste 100 belminuten vanuit Nederland naar nummers in de EU vallen binnen je abonnement.
50 GB data om te delen.
Vanaf 2 personen wordt je data verdubbeld.
Voor dataverbruik in de EU geldt een Fair Use Policy van 40 GB/maand per sim.

.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Vodafone Fair use policy
Wat is je EU-datalimiet?
3 GB, 15 GB of 30 GB abonnement

Als je een van deze abonnementen hebt, kun je alle data in je bundel ook in de EU gebruiken. Ook de dubbele data die je ontvangt als je internet van Ziggo hebt kun je in de EU gebruiken.

50 GB Family abonnement

Een 50 GB Family abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een 50 GB Family Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

Ieder 50 GB Family of 50 GB Family abonnement kan tot maximaal 50 GB in de EU gebruiken.

Unlimited abonnement

Een Unlimited abonnement heeft een onbeperkte databundel in Nederland en je databundel wordt niet verdubbeld als je Ziggo-klant bent. Je kunt 50 GB per maand in de EU gebruiken.

arie3243

Toen ik een contract bij Vodafone afsloot, op 5 februari van dit jaar was die "Fair use"beperking er niet. Ik heb in maart en april resp 78 en 98 Gb gebruikt in Spanje en Frankrijk. op 1 simkaart
Volgens mij is fair use veranderen bij een lopend contract ZONDER dat te melden en vervolgens alle opmerkingen daarover te negeren helemaal niet fair

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

De fair use policy was er al veel langer.
Je schrijft dat je een red together abonnement hebt.
Fair use policy van 8 juli 2020 (Laatste check van mij eind dec 2024 was deze er ook zo)
Wat is je EU-datalimiet?
Voor een aantal abonnementen geldt dat zij ook vallen onder een EU-datalimiet. Bekijk hieronder welke abonnementen dit zijn. Vodafone kan toeslagen in rekening brengen als je meer verbruikt dan de hieronder aangegeven limiet. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,0024 per MB.

Red Together abonnement

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.

arie3243

Toch gek, in maart gebruikte ik 78Gb en in april 98 Gb, alles in de EU buiten Nederland en zonder extra kosten. Maar ik ga het zien, de hele maand oktober ben ik in Frankrijk

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Dat is vaker een dingetje bij een fair use policy, ze hoeven daar niet op te acteren en kunnen je dus rustig meer laten verbruiken zonder direct aan de bel te trekken bij de eerste de beste overschrijding. Het kan echter wel zijn dat wanneer je te vaak over de limiet gaat dat ze op enig moment wel ingrijpen en bijvoorbeeld een waarschuwing sturen of kosten in rekening brengen.

Ziggowebteam
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Arie (en anderen),

Goede discussie hier, over Red Together (50 GB Family), en de Fair Use Policy. Ik help graag met wat extra informatie, om wat duidelijkheid te scheppen. Ik zet ze even onder elkaar!

1) De Fair Use Policy is niet nieuw, en was dus al actief ruimschoots voordat je huidige contract begon.
2) Het aantal GB's dat je binnen deze regeling kan gebruiken is rond het begin van dit jaar gewijzigd. Van 40 GB per maand per nummer, naar 50 GB per maand per nummer.
3) Belangrijk dus, dit is een limiet per nummer. Bij 50 GB Family heb je een maximale bundel van 200 GB (met meerdere nummers en Ziggo op hetzelfde adres). Dat betekent dat je met 4 nummers die hele 200 GB in het buitenland kunt gebruiken.
4) Deze Fair Use limiet (50 GB) wordt NIET verdubbeld als je ook klant bent bij Ziggo. De verdubbeling geldt voor de bundel binnen Nederland.

Kortom: nee, de Fair Use Policy is niet kleiner geworden, juist groter.

Gezien je aangeeft dat je meer dan de beschikbare bundel hebt gebruikt op een familieabonnement, zou ik er vanuit gaan dat dit met verschillende nummers gebeurd is. Je geeft echter aan dat het allemaal op één simkaart was, dus dat zal het niet zijn. Als je wil dat we dit voor je uitzoeken voor maart en april, ben je van harte welkom een privébericht te sturen met je NAW-gegevens en telefoonnummer.

Plaats reactie