Wat geeft je telefoon aan over het mobiele data verbruik?Fintelman14 schreef: ↑23 nov 2023 17:16Ben afgelopen periode twee weken in Kenia geweest. HEERLIJK!
Toen we thuis kwamen op 29 okt was bijna mijn hele bundel nog ongebruikt, daar de telefoon in Kenia geen bereik had. Op 3 november werd ik wakker met 3 sms-js in dezelfde minuut: het eerste bericht was, je hebt 80% van je bundel verbruikt, het tweede, 100% en het laatste bericht behelste zoveel als: we hebben je bundel geblokkeerd om te voorkomen dat je extra kosten gaat maken. Dat laatste is natuurlijk hoffelijk, maar toen was het kwaad al geschied. Een kleine 40 euro extra kosten waren er al gemaakt.
Wat is hier raar aan? Ten eerste zat de telefoon met het signaal op de wifi bij ons thuis. Ten tweede zou hij 197 min (volgens de gegevens van Simpel) onafgebroken op 4g hebben gezeten en daar diverse updates hebben gemaakt. Volgens hen lag het gewoon aan de instellingen van mijn telefoon en konden ze er weinig meer van maken. Ik mocht geen bewijs aanleveren van de sms-jes en kon eea niet escaleren naar een leidinggevende. Via de Simpel community ontdekte ik veel meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Simpel.
Kunnen jullie hierin iets betekenen of hebben jullie een tip hoe hier mee om te gaan? Vind het van de zotte dat wij als klanten op deze manier worden behandeld.
Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Denk je dat na 2 jaar het nog nodig is om hier naar te kijken (als dat nog mogelijk is)?rwolters schreef: ↑07 okt 2025 18:41Wat geeft je telefoon aan over het mobiele data verbruik?Fintelman14 schreef: ↑23 nov 2023 17:16Ben afgelopen periode twee weken in Kenia geweest. HEERLIJK!
Toen we thuis kwamen op 29 okt was bijna mijn hele bundel nog ongebruikt, daar de telefoon in Kenia geen bereik had. Op 3 november werd ik wakker met 3 sms-js in dezelfde minuut: het eerste bericht was, je hebt 80% van je bundel verbruikt, het tweede, 100% en het laatste bericht behelste zoveel als: we hebben je bundel geblokkeerd om te voorkomen dat je extra kosten gaat maken. Dat laatste is natuurlijk hoffelijk, maar toen was het kwaad al geschied. Een kleine 40 euro extra kosten waren er al gemaakt.
Wat is hier raar aan? Ten eerste zat de telefoon met het signaal op de wifi bij ons thuis. Ten tweede zou hij 197 min (volgens de gegevens van Simpel) onafgebroken op 4g hebben gezeten en daar diverse updates hebben gemaakt. Volgens hen lag het gewoon aan de instellingen van mijn telefoon en konden ze er weinig meer van maken. Ik mocht geen bewijs aanleveren van de sms-jes en kon eea niet escaleren naar een leidinggevende. Via de Simpel community ontdekte ik veel meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Simpel.
Kunnen jullie hierin iets betekenen of hebben jullie een tip hoe hier mee om te gaan? Vind het van de zotte dat wij als klanten op deze manier worden behandeld.
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Fintelman14 schreef: ↑
23 nov 2023 17:16
Ben afgelopen periode twee weken in Kenia geweest. HEERLIJK!
Toen we thuis kwamen op 29 okt was bijna mijn hele bundel nog ongebruikt, daar de telefoon in Kenia geen bereik had. Op 3 november werd ik wakker met 3 sms-js in dezelfde minuut: het eerste bericht was, je hebt 80% van je bundel verbruikt, het tweede, 100% en het laatste bericht behelste zoveel als: we hebben je bundel geblokkeerd om te voorkomen dat je extra kosten gaat maken. Dat laatste is natuurlijk hoffelijk, maar toen was het kwaad al geschied. Een kleine 40 euro extra kosten waren er al gemaakt.
Wat is hier raar aan? Ten eerste zat de telefoon met het signaal op de wifi bij ons thuis. Ten tweede zou hij 197 min (volgens de gegevens van Simpel) onafgebroken op 4g hebben gezeten en daar diverse updates hebben gemaakt. Volgens hen lag het gewoon aan de instellingen van mijn telefoon en konden ze er weinig meer van maken. Ik mocht geen bewijs aanleveren van de sms-jes en kon eea niet escaleren naar een leidinggevende. Via de Simpel community ontdekte ik veel meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Simpel.
Kunnen jullie hierin iets betekenen of hebben jullie een tip hoe hier mee om te gaan? Vind het van de zotte dat wij als klanten op deze manier worden behandeld.
Als je naar een land gaat buiten de EU, moet je bij de simkaart "Roaming" uitzetten, en weer aanzetten wanneer je in Nederland ben, dit is de enige manier dat je zeker bent dat er geen MB's gebruikt worden
23 nov 2023 17:16
Ben afgelopen periode twee weken in Kenia geweest. HEERLIJK!
Toen we thuis kwamen op 29 okt was bijna mijn hele bundel nog ongebruikt, daar de telefoon in Kenia geen bereik had. Op 3 november werd ik wakker met 3 sms-js in dezelfde minuut: het eerste bericht was, je hebt 80% van je bundel verbruikt, het tweede, 100% en het laatste bericht behelste zoveel als: we hebben je bundel geblokkeerd om te voorkomen dat je extra kosten gaat maken. Dat laatste is natuurlijk hoffelijk, maar toen was het kwaad al geschied. Een kleine 40 euro extra kosten waren er al gemaakt.
Wat is hier raar aan? Ten eerste zat de telefoon met het signaal op de wifi bij ons thuis. Ten tweede zou hij 197 min (volgens de gegevens van Simpel) onafgebroken op 4g hebben gezeten en daar diverse updates hebben gemaakt. Volgens hen lag het gewoon aan de instellingen van mijn telefoon en konden ze er weinig meer van maken. Ik mocht geen bewijs aanleveren van de sms-jes en kon eea niet escaleren naar een leidinggevende. Via de Simpel community ontdekte ik veel meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Simpel.
Kunnen jullie hierin iets betekenen of hebben jullie een tip hoe hier mee om te gaan? Vind het van de zotte dat wij als klanten op deze manier worden behandeld.
Als je naar een land gaat buiten de EU, moet je bij de simkaart "Roaming" uitzetten, en weer aanzetten wanneer je in Nederland ben, dit is de enige manier dat je zeker bent dat er geen MB's gebruikt worden
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
TS noemt dat een zakelijke telefoon is. Juist op een zakelijke telefoon zou je een abo moeten hebben met onbeperkt data en bellen. Ik neem aan dat dat juist daarvoor bedoeld is.
En privé 10GB is vandaag de dag ook niet veel meer.
En alles bij elkaar zal het niet aan Simpel hebben gelegen. Ik vermoed eerder een tijdelijke uitval van WiFi (kan zomaar door werkzaamheden van de provider, dan ligt het er even uit, is me al een aantal keer overkomen. Max 30 minuten zoiets).
Succes met uitzoeken.
En privé 10GB is vandaag de dag ook niet veel meer.
En alles bij elkaar zal het niet aan Simpel hebben gelegen. Ik vermoed eerder een tijdelijke uitval van WiFi (kan zomaar door werkzaamheden van de provider, dan ligt het er even uit, is me al een aantal keer overkomen. Max 30 minuten zoiets).
Succes met uitzoeken.
-
Consumenneke
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Je reageert op een vraag uit 2023.
Nogal een stellige mening op basis van vermoedens.
Als ex-klant van Simpel kan ik bevestigen op basis van vermoedens dat zulke operators in een werkende wifi-omgeving je verbinding omzetten naar het mobiele netwerk. Zie ook dit topic over Vodafone.
We vinden vast nog wel eens uit hoe.
-
Arizonakid
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Dat is gewoon een instelling op je telefoon.
jagio
vindt dit leuk
-
Methusalah
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Vermoedens zonder onderbouwing heb je niks aan en in dat topic werd je ook niet serieus genomen. Je verzint gewoon een bizarre samenzwering uit het niets.Consumenneke schreef: ↑09 okt 2025 17:43Je reageert op een vraag uit 2023.
Nogal een stellige mening op basis van vermoedens.
Als ex-klant van Simpel kan ik bevestigen op basis van vermoedens dat zulke operators in een werkende wifi-omgeving je verbinding omzetten naar het mobiele netwerk. Zie ook dit topic over Vodafone.
We vinden vast nog wel eens uit hoe.
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Tja, zo blijven we reageren. Mijn opmerking werd ietsie uit zijn verband getrokken, Ik sprak een vermoeden uit.Methusalah schreef: ↑09 okt 2025 19:56Vermoedens zonder onderbouwing heb je niks aan en in dat topic werd je ook niet serieus genomen. Je verzint gewoon een bizarre samenzwering uit het niets.Consumenneke schreef: ↑09 okt 2025 17:43Je reageert op een vraag uit 2023.
Nogal een stellige mening op basis van vermoedens.
Als ex-klant van Simpel kan ik bevestigen op basis van vermoedens dat zulke operators in een werkende wifi-omgeving je verbinding omzetten naar het mobiele netwerk. Zie ook dit topic over Vodafone.
We vinden vast nog wel eens uit hoe.
Reageerder daarop poneert iets wat niet te bewijzen valt.
En de laatste ben ik het mee eens, want: zijn er bewijzen?
Re: Onrechtmatige hoge internet kosten bij Simpel
Uw stokpaardje toch,Als ex-klant van Simpel kan ik bevestigen op basis van vermoedens dat zulke operators in een werkende wifi-omgeving je verbinding omzetten naar het mobiele netwerk. Zie ook dit topic over Vodafone.
Het bevestigen van een vermoeden maar in weze weet u zelf ook niet of het mogelijk is.
U vermoed dat low cost providers telefoons op gezette tijden hacken, de wifi verbindingen uit zetten en zelfs als op die telefoon mobiele data uitgezet is inschakelen.
Uw vermoeden kunt u met geen enkel technisch bewijs onderbouwen en wat het nog ongeloofwaardiger maakt, de low cost providers liften op de drie bekende netwerken mee namelijk Odido, Vodafone en KPN en dat lijken mij betrouwbare partners.
jagio
vindt dit leuk
