waarschuwing Huurzone.nl
waarschuwing Huurzone.nl
Beste dames en heren,
en dan vooral degene die op zoek naar een huurwoning zouden weleens geneigd zijn om gebruik te willen maken van de diensten van huurzone.nl.
Dit is een soort bemiddelaar die helpt met zoeken naar huurwoningen. Echter na ruim een jaar besloot ik mijn premium account op te zeggen, geen woning te vinden met deze site. Die 20 euro per maand via automatische incasso kan ik wel beter besteden. Echter tot mijn verbazing stonden er na opzegging ineens nog 4 openstaande facturen op mijn profiel. Dat is best knap aangezien ik al die tijd per automatische incasso betaald heb.
Ik een mail gestuurd naar hun klantenservice, tot heden geen reactie. Een dag later krijg 3 mails van huurzone, elk over 1 van die openstaande facturen, moet binnen 14 dagen betaald worden en anders incassokosten erbij. Ik reageer op elk verzoek met de datum waarop die facturen al voldaan zijn. Geen reactie van huurzone. Zijn ook niet telefonisch te bereiken.
Na een beetje graven in hun reviews op trustpilot kom ik meerdere verhalen als de mijne tegen. Facturen van betalingen die al gedaan zijn en dreigen met incasso. Een gebruiker heeft ze geprobeerd op te zoeken maar het adres waar ze gevestigd zouden moeten zitten is een leeg kantoor. Veel van de woningen die ze aanbieden schijnen ook nep te zijn en helemaal niet beschikbaar voor verhuur.
Dus wees gewaarschuwd en blijf ver uit de buurt van deze oplichtersbende!
en dan vooral degene die op zoek naar een huurwoning zouden weleens geneigd zijn om gebruik te willen maken van de diensten van huurzone.nl.
Dit is een soort bemiddelaar die helpt met zoeken naar huurwoningen. Echter na ruim een jaar besloot ik mijn premium account op te zeggen, geen woning te vinden met deze site. Die 20 euro per maand via automatische incasso kan ik wel beter besteden. Echter tot mijn verbazing stonden er na opzegging ineens nog 4 openstaande facturen op mijn profiel. Dat is best knap aangezien ik al die tijd per automatische incasso betaald heb.
Ik een mail gestuurd naar hun klantenservice, tot heden geen reactie. Een dag later krijg 3 mails van huurzone, elk over 1 van die openstaande facturen, moet binnen 14 dagen betaald worden en anders incassokosten erbij. Ik reageer op elk verzoek met de datum waarop die facturen al voldaan zijn. Geen reactie van huurzone. Zijn ook niet telefonisch te bereiken.
Na een beetje graven in hun reviews op trustpilot kom ik meerdere verhalen als de mijne tegen. Facturen van betalingen die al gedaan zijn en dreigen met incasso. Een gebruiker heeft ze geprobeerd op te zoeken maar het adres waar ze gevestigd zouden moeten zitten is een leeg kantoor. Veel van de woningen die ze aanbieden schijnen ook nep te zijn en helemaal niet beschikbaar voor verhuur.
Dus wees gewaarschuwd en blijf ver uit de buurt van deze oplichtersbende!
-
Re: waarschuwing Huurzone.nl
Sja... dit soort bedrijven zijn de dropshippers van de vastgoedsector. Veel beloven, een enkele keer wat geven, en wat doet Nederland? Juist. Vreugdevol en hoopvol trappen mensen er in, en dat hou je niet tegen.
Origami
vindt dit leuk
Dan zou ik ze negeren en het er op aan laten komen.
Origami
vindt dit leuk
-
Misschien dat ik behoorlijk afwijkend ben, maar ik kijk vooraf naar reviews. Als ik op zoek zou zijn naar een huurwoning en ik zou gaan googelen op huurzone, dan wist ik wel genoeg.Origami schreef: ↑28 sep 2024 00:22Na een beetje graven in hun reviews op trustpilot kom ik meerdere verhalen als de mijne tegen. Facturen van betalingen die al gedaan zijn en dreigen met incasso. Een gebruiker heeft ze geprobeerd op te zoeken maar het adres waar ze gevestigd zouden moeten zitten is een leeg kantoor. Veel van de woningen die ze aanbieden schijnen ook nep te zijn en helemaal niet beschikbaar voor verhuur.
Trustpilot: Nietszeggende reviews van mensen die slechts 1 review geschreven hebben met inhoud dat nergens op slaat. In slecht Nederlands dat ze een huis zoeken, niet dat ze gebruik maken van dit platform. Sterker, het vinden van een review dat iemand ook daadwerkelijk een huis gevonden heeft kon ik niet vinden.
En al googelend kom je meer sites tegen waar al jarenlang gewaarschuwd word.
Dus een tip voor de volgende keer, voordat je een financiële verplichting aan gaat met een onbekende partij, kijk vooraf wie ze zijn en wat ze doen.
Als u zeker weet dat alles netjes betaald is, geef dan schriftelijk eenmalig aan dat alles voldaan is en dat u een mogelijke rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
-
En dan deze waarschuwing op de site zetten
"Heb je een passende woning gevonden of wil je de zoektocht stopzetten? Dan kun je eenvoudig je abonnement stopzetten. Let op, er zijn websites actief die geld vragen voor het Huurzone opzeggen. Het opzeggen van je abonnement kun je altijd gratis doen via je Huurzone profiel!"
"Heb je een passende woning gevonden of wil je de zoektocht stopzetten? Dan kun je eenvoudig je abonnement stopzetten. Let op, er zijn websites actief die geld vragen voor het Huurzone opzeggen. Het opzeggen van je abonnement kun je altijd gratis doen via je Huurzone profiel!"
-
Huurzone is een activiteit van Instant Media BV, volgens het handelsregister aan de Paardeweide 3 E in Breda - een bedrijfsverzamelgebouw. Een andere handelsnaam is Immomarkt, dat zal wel in België zijn. Eigenaar en bestuurder is Roilabs BV (ook wel Rcatch) aan de Stadionstraat 11 in Breda, een ander verzamelgebouw.
Roilabs is ook actief als Radio Control Expert met van die bestuurbare botsautootjes. Ook de webshop Sim Only Discount gebruikt hetzelfde KvK-nummer.
De eigenaar van Roilabs is al eens opgespoord door de mensen van Opzeggen.nl, want deze Sjoerd B. heeft ook de website Opzeggen24.nl opgezet. Verder dan een naam komen zij ook niet.
Driftig op zoek naar bijverdiensten, zullen we maar zeggen.
Roilabs is ook actief als Radio Control Expert met van die bestuurbare botsautootjes. Ook de webshop Sim Only Discount gebruikt hetzelfde KvK-nummer.
De eigenaar van Roilabs is al eens opgespoord door de mensen van Opzeggen.nl, want deze Sjoerd B. heeft ook de website Opzeggen24.nl opgezet. Verder dan een naam komen zij ook niet.
Driftig op zoek naar bijverdiensten, zullen we maar zeggen.
Origami
vindt dit leuk
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga huurzone verder ook negeren.
Ik heb ze gemeld op fraude.nl en bij trustpilot gemeld dat hun dienst wordt misbruikt door een oplichter met veel nep positieve reviews. Ik heb Kees vd Spek benaderd met dit verhaal, wellicht dat hij of iemand van zijn collega's het wil oppakken. Daarnaast wil ik proberen mollie (de betaalservice) te bereiken dat ze een scammer financieel faciliteren en ook aangifte doen bij de politie. Dan eens kijken of er nog meer plaatsten zijn waar ik melding hiervan kan doen. Kamer van koophandel misschien, want staat dit bij ingeschreven. Het zal allemaal hoogst waarschijnlijk niks opleveren maar als er een kleine kans is dat er wat uit voortkomt is dat me het wel waard.
Als er nog iemand tips heeft wat ik hier nog verder mee kan ondernemen dan hoor ik dat graag. Het gaat mij niet om mijn geld, dat is weg. Maar om te voorkomen dat er nog meer hier de dupe van worden. Dat er ergens een ellendeling rondloopt en tienduizenden euros per maand binnen harkt met deze scam vind ik onuitstaanbaar!
(ps oh ik heb de laatste betaling via mollie nog terug kunnen halen, dat geeft een klein beetje voldoening)
Ik heb ze gemeld op fraude.nl en bij trustpilot gemeld dat hun dienst wordt misbruikt door een oplichter met veel nep positieve reviews. Ik heb Kees vd Spek benaderd met dit verhaal, wellicht dat hij of iemand van zijn collega's het wil oppakken. Daarnaast wil ik proberen mollie (de betaalservice) te bereiken dat ze een scammer financieel faciliteren en ook aangifte doen bij de politie. Dan eens kijken of er nog meer plaatsten zijn waar ik melding hiervan kan doen. Kamer van koophandel misschien, want staat dit bij ingeschreven. Het zal allemaal hoogst waarschijnlijk niks opleveren maar als er een kleine kans is dat er wat uit voortkomt is dat me het wel waard.
Als er nog iemand tips heeft wat ik hier nog verder mee kan ondernemen dan hoor ik dat graag. Het gaat mij niet om mijn geld, dat is weg. Maar om te voorkomen dat er nog meer hier de dupe van worden. Dat er ergens een ellendeling rondloopt en tienduizenden euros per maand binnen harkt met deze scam vind ik onuitstaanbaar!
(ps oh ik heb de laatste betaling via mollie nog terug kunnen halen, dat geeft een klein beetje voldoening)
Senso
vindt dit leuk
Niets meer aan doen, snel vergeten en verder gaan met je leven.
-
Ik zou IN IEDER GEVAL aangifte doen wegens poging tot oplichting. Alle overige activiteiten en meldingen kunnen helpen bij de effectiviteit daarvan. Dat voorkomt ook dat ze zich er later met "administratief foutje" vanaf kunnen maken want het is belangrijk duidelijk te maken dat dit hun normale bedrijfsstrategie is.
Geen aangifte betekent geen juridische vervolging. Het wordt hoog tijd dat dit soort figuren, die steeds maar weer nieuwe oplichtings-methoden bedenken, daarvoor zonder pardon ingesloten worden. Boetes zijn geen reden om ermee te stoppen, want meestal hebben ze al een veelvoud daarvan verdiend. Bovendien komen zulke boetes niet terecht bij de slachtoffers.
Geen aangifte betekent geen juridische vervolging. Het wordt hoog tijd dat dit soort figuren, die steeds maar weer nieuwe oplichtings-methoden bedenken, daarvoor zonder pardon ingesloten worden. Boetes zijn geen reden om ermee te stoppen, want meestal hebben ze al een veelvoud daarvan verdiend. Bovendien komen zulke boetes niet terecht bij de slachtoffers.
Aangifte doen heeft geen enkel nut. Er is hier geen sprake van spookfacturen. Betaalde facturen zijn niet correct afgeboekt en daardoor onterecht aangemaand. Een bedrijf dat een rommelige administratie voert, is zeer slordig maar niet strafbaar.Senso schreef: ↑01 okt 2024 17:52Ik zou IN IEDER GEVAL aangifte doen wegens poging tot oplichting. Alle overige activiteiten en meldingen kunnen helpen bij de effectiviteit daarvan. Dat voorkomt ook dat ze zich er later met "administratief foutje" vanaf kunnen maken want het is belangrijk duidelijk te maken dat dit hun normale bedrijfsstrategie is.
Aantonen dat een bedrijf expres de administratie niet op orde heeft om zo klanten te bestelen, is zeer lastig. Justitie gaat daar echt geen werk van maken.