KPN ellende
-
KPN ellende
Als je bij KPN nieuwe klant bent komt de monteur langs om het 1 en ander aan te sluiten. In de woning zat nog een 50 jaar oude kpn aansluiting.
Ik heb nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt.
- De aansluiting wilde de monteur niet verplaatsen. Kabel terug trekken en in de meterkast uitlaten komen. 5 minuten werk. Zelf mag je dit niet doen volgens de regels.
- De aansluiting is scheef gemonteerd in 2 richtingen. Iemand zonder technische kennis zou dit netter kunnen doen.
- Omdat ik vanwege dit prutswerk heb besloten om de aansluiting te annuleren heb ik de monteur maar gezegd dat ie kon vertrekken. Tot mijn verbazing heeft ie zelf de bon afgetekend dat ik als klant tevreden ben over het afgeleverde werk.
Hoe kun je je als bedrijf zo klantonvriendelijk opstellen?
-
Ik heb nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt.
- De aansluiting wilde de monteur niet verplaatsen. Kabel terug trekken en in de meterkast uitlaten komen. 5 minuten werk. Zelf mag je dit niet doen volgens de regels.
- De aansluiting is scheef gemonteerd in 2 richtingen. Iemand zonder technische kennis zou dit netter kunnen doen.
- Omdat ik vanwege dit prutswerk heb besloten om de aansluiting te annuleren heb ik de monteur maar gezegd dat ie kon vertrekken. Tot mijn verbazing heeft ie zelf de bon afgetekend dat ik als klant tevreden ben over het afgeleverde werk.
-
Re: KPN ellende
Heeft u al Klant Praktisch Negeren gebeld?
Klachten kun je hier kwijt https://community.kpn.com/
-
Een aansluiting verplaatsen hoort niet tot de standaard werkzaamheden, dat mogen ze niet zomaar doen. Dan blijft over een scheve montage wat in uw ogen beter had gekund. Als u dat al een reden is om te annuleren….
-
En valsheid in geschrite door zelf de bon af te tekenen.
-
Je kunt in iedergeval concluderen dat klant geen koning is bij KPN. En het is afhankelijk van de monteur die je treft. Verderop in de straat heeft de monteur het wel gedaan, De monteur maakte de opmerking dat ik het zelf maar moest doen, terwijl dit volgens de voorschriften absoluut niet mag.
-
Dus als een monteur doet wat de afspraak is is de klant geen koning? Dat een andere monteur in een andere situatie wel extra tijd kon vrijmaken om iets extra’s te doen wil niet zeggen dat dat de standaard is.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 14:18Je kunt in iedergeval concluderen dat klant geen koning is bij KPN. En het is afhankelijk van de monteur die je treft. Verderop in de straat heeft de monteur het wel gedaan, De monteur maakte de opmerking dat ik het zelf maar moest doen, terwijl dit volgens de voorschriften absoluut niet mag.
U had een afspraak voor een aansluiting, niet voor het verplaatsen van de aansluiting. Die aansluiting is gedaan en dus is de overeenkomst nagekomen.
Is het niet normaal dat de monteur werkend internet oplevert.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 08 nov 2024 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Die monteur representeert uiteraard het bedrijf. En je laat ook maar even buiten beschouwing dat diezelfde monteur valsheid in geschrifte pleegt.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 15:08Dus als een monteur doet wat de afspraak is is de klant geen koning? Dat een andere monteur in een andere situatie wel extra tijd kon vrijmaken om iets extra’s te doen wil niet zeggen dat dat de standaard is.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 14:18Je kunt in iedergeval concluderen dat klant geen koning is bij KPN. En het is afhankelijk van de monteur die je treft. Verderop in de straat heeft de monteur het wel gedaan, De monteur maakte de opmerking dat ik het zelf maar moest doen, terwijl dit volgens de voorschriften absoluut niet mag.
U had een afspraak voor een aansluiting, niet voor het verplaatsen van de aansluiting. Die aansluiting is gedaan en dus is de overeenkomst nagekomen.
Ik lees nergens dat er geen werkend internet is.
De toon maakt de muziek, een kopje koffie is snel aangeboden. ( geen verplichting )
Hoe ging die communicatie van uw kant ?
Hoe ging die communicatie van uw kant ?
Welke regels? En als de kabel moet worden verlegd duurt dat echt wel langer dan 5 minuten. Maar ik begrijp dat je het zelf in 5 minuten kan doen. Dan moet je het gewoon even zelf doen in 5 minuten. We horen wel hoe lang het echt duurde.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 13:36
Dan corrigeer je het toch even? Zo moeilijk is het blijkbaar niet. In de tijd dat je dit bericht hebt geschreven had je het kunnen corrigeren.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 13:36
Het bedrijf stelt zich niet klantonvriendelijk op maar een individuele medewerker. Daarnaast weten we niet hoe u zich heeft gedragen. Als u bij alle zaken dezelfde opmerkingen heeft gemaakt als dat u hier doet, denkt de monteur waarschijnlijk ook van "doe het zelf maar en tabee".consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 13:36
-
-
Ik snap ook wel dat stroop beter werkt dan azijn. Uiteraard heb ik netjes gevraagd of de aansluiting een stukje verder kon. Ik kreeg helaas alleen een autistisch antwoord en een opsomming van de regeltjes.
Ik heb zelf nu een nieuwe langere Y-kabel gemaakt en netjes weggewerkt. scheelt me 5 mbit op de 200 die ik had. dat is het me wel waard. Dit had de monteur ook aan kunnen bieden. Totdat ik Delta heb geregeld laat ik het maar zo.
Ik heb zelf nu een nieuwe langere Y-kabel gemaakt en netjes weggewerkt. scheelt me 5 mbit op de 200 die ik had. dat is het me wel waard. Dit had de monteur ook aan kunnen bieden. Totdat ik Delta heb geregeld laat ik het maar zo.
-
Die monteur heeft precies gedaan wat er overeen gekomen is. En meer doen omdat een collega in een andere situatie het wel kon is geen referentie. Ik heb het ook wel eens gehad dat er een monteur kwam van KPN voor een probleem met de modem. Al pratend al onze plannen uitgelegd en dat ik nog 3 kabels moest trekken naar de modem. Omdat ik de laatste klant van de dag was bood deze monteur aan om dit te doen voor een bepaalde prijs. Was ik eerder aan de beurt geweest die dag was er geen tijd voor geweest. Extra werk kan je niet afdwingen.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 15:29Die monteur representeert uiteraard het bedrijf. En je laat ook maar even buiten beschouwing dat diezelfde monteur valsheid in geschrifte pleegt.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 15:08Dus als een monteur doet wat de afspraak is is de klant geen koning? Dat een andere monteur in een andere situatie wel extra tijd kon vrijmaken om iets extra’s te doen wil niet zeggen dat dat de standaard is.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 14:18Je kunt in iedergeval concluderen dat klant geen koning is bij KPN. En het is afhankelijk van de monteur die je treft. Verderop in de straat heeft de monteur het wel gedaan, De monteur maakte de opmerking dat ik het zelf maar moest doen, terwijl dit volgens de voorschriften absoluut niet mag.
En het valsheid in geschrifte zijn wel hele zware woorden. Sinds wanneer moet je tekenen als je tevreden bent? Je tekent zodra een de aansluiting werkend is opgeleverd. En nergens zegt het verhaal dat de monteur uit naam van de klant getekend heeft.
In mijn ogen is heel het verhaal opgeblazen. TS krijgt zijn/haar zin niet omdat er vooraf niet afgesproken is om de aansluiting te verplaatsen en dit dus ook niet gedaan is. Moet KPN zich daarvoor verantwoorden? Dat de aansluiting scheef zit is zo op te lossen. En dan verder gaan zoeken en benoemen dat er getekend is voor een werkende aansluiting, dat wat overeen gekomen is, is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Nope. Hij heeft méér gedaan (namelijk valsheid in geschrifte plegen), en hij heeft de wel verrichtte werkzaamheden ook niet netjes opgeleverd. De boel zat immers op meerdere punten scheef.
Onzin natuurlijk. De monteur heeft getekend in een veld waar TS had moeten tekenen. Dat zonder diens toestemming doen, terwijl aan een dergelijke handtekening rechtsgevolgen kleven, is niets meer en minder dan valsheid in geschrifte.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 16:21En het valsheid in geschrifte zijn wel hele zware woorden. Sinds wanneer moet je tekenen als je tevreden bent? Je tekent zodra een de aansluiting werkend is opgeleverd. En nergens zegt het verhaal dat de monteur uit naam van de klant getekend heeft.
Dat een klant koning is, betekent natuurlijk niet dat hij alles gratis moet krijgen. Extra werkzaamheden moeten gewoon betaald worden. En dat een monteur je wijst op de regels, heeft ook niets met een autistisch antwoord te maken.
Jij bent vast ook niet de enige klant die meer wil dan waar hij gratis recht op heeft. Bovendien is er een strakke planning. Als hij overal 10 minuten langer werkt, loopt zijn hele planning in de soep, krijg je daar weer boze klanten mee omdat de monteur of veel te laat of helemaal niet is gekomen.
Jij bent vast ook niet de enige klant die meer wil dan waar hij gratis recht op heeft. Bovendien is er een strakke planning. Als hij overal 10 minuten langer werkt, loopt zijn hele planning in de soep, krijg je daar weer boze klanten mee omdat de monteur of veel te laat of helemaal niet is gekomen.
Maar je hebt dus niet geannuleerd.- Omdat ik vanwege dit prutswerk heb besloten om de aansluiting te annuleren heb ik de monteur maar gezegd dat ie kon vertrekken.
Wat moet een monteur dan als hij wel een werkende aansluiting in orde heeft gemaakt en de klant weigert te tekenen omdat hij zijn zin niet krijgt? De aansluiting ongedaan maken?Onzin natuurlijk. De monteur heeft getekend in een veld waar TS had moeten tekenen. Dat zonder diens toestemming doen, terwijl aan een dergelijke handtekening rechtsgevolgen kleven, is niets meer en minder dan valsheid in geschrifte.
-
De overeenkomst was het werkend maken van een aansluiting. En dat is gebeurd.
Of het niet netjes opgeleverd is kan niemand hier over oordelen. Het gaat om een 50 jaar oude aansluiting. Wat is hier van gemaakt? Is er apparatuur bijgekomen, waren er al systemen waar het op gezet is, of zijn er er nieuwe onderdelen gekomen die los geplaatst zijn? Als er een oude scheve aansluiting of basis zat waar iets opgezet is, dan is het niet vreemd dat het weer scheef is. Het verhaal zegt er niets over. Het verhaal zegt ook niet of TS de monteur hier over aangesproken heeft.
Ook hier bent u weer zaken aan het invullen. TS spreekt over aftekenen voor tevredenheid over het afgeleverde werk. Dat gebeurd nooit. Je krijgt hooguit achteraf een mail met de vraag of het naar tevredenheid gegaan is en of je een review wilt achterlaten. Waarvoor er wel getekend moest worden zegt het verhaal niet. Ook niet wie er wel of niet mag tekenen. Ook monteurs moeten soms tekenen na het afvinken van een lijst van werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden (ophangen apparatuur, aansluiten juiste kabels, testen, enz). Daarmee verbinden zij zich namelijk dat ze alles doorlopen hebben zoals het hoort.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 16:31Onzin natuurlijk. De monteur heeft getekend in een veld waar TS had moeten tekenen. Dat zonder diens toestemming doen, terwijl aan een dergelijke handtekening rechtsgevolgen kleven, is niets meer en minder dan valsheid in geschrifte.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 16:21En het valsheid in geschrifte zijn wel hele zware woorden. Sinds wanneer moet je tekenen als je tevreden bent? Je tekent zodra een de aansluiting werkend is opgeleverd. En nergens zegt het verhaal dat de monteur uit naam van de klant getekend heeft.
TS roept een hoop, maar zegt werkelijk helemaal niets.
-
Een monteur heeft te maken met klanten en zijn loon wordt door deze klanten betaald. Ik geef nu €1.800,- per jaar uit aan diensten van KPN. Daar mag je wel iets voor terug verwachten in mijn beleving.
Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.
Op de bon die door de monteur zelf is ondertekend staat duidelijk dat de klant moet tekenen en KPN geeft ook aan dat dit niet is toegestaan en dat de monteur in kwestie hier meer van hoort.
Op tweakers werd het 1 en ander uitgelegd en het was heel eenvoudig op te lossen. Als de monteur met de standaardkabel had laten zien dat de snelheid gehaald wordt die is afgesproken, had hij daarna een langere kabel kunnen achterlaten. Ik had getekend dat ik gezien heb dat de aansluiting goed is. Het snelheidsverlies van de langere kabel had ik dan wel voor lief genomen.
De kabel die uit de grond komt is kat3. 2meter kat7 kabel extra zal dan echt geen significant verschil maken in de snelheid.Een enkel kabeltje is vrij simpel weg te werken. 1 persoon had het over 10 meter kabel tussen isra punt en de modem, zonder probleem en ook nog door kpn zelf aangelegd ook.
Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.
Op de bon die door de monteur zelf is ondertekend staat duidelijk dat de klant moet tekenen en KPN geeft ook aan dat dit niet is toegestaan en dat de monteur in kwestie hier meer van hoort.
Op tweakers werd het 1 en ander uitgelegd en het was heel eenvoudig op te lossen. Als de monteur met de standaardkabel had laten zien dat de snelheid gehaald wordt die is afgesproken, had hij daarna een langere kabel kunnen achterlaten. Ik had getekend dat ik gezien heb dat de aansluiting goed is. Het snelheidsverlies van de langere kabel had ik dan wel voor lief genomen.
De kabel die uit de grond komt is kat3. 2meter kat7 kabel extra zal dan echt geen significant verschil maken in de snelheid.Een enkel kabeltje is vrij simpel weg te werken. 1 persoon had het over 10 meter kabel tussen isra punt en de modem, zonder probleem en ook nog door kpn zelf aangelegd ook.
Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
-
Ho. En nu heb je mij in de gordijnen.
Kijk eerst eens naar jezelf, wil je?consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
Erthanax
vindt dit leuk