KPN biedt nieuwe lagere tarieven alleen voor nieuwe klanten
KPN biedt nieuwe lagere tarieven alleen voor nieuwe klanten
Ik lees vandaag op Tweakers dat KPN het 200Mbit glasvezel abonnement in prijs verlaagt heeft naar 43,50 per maand.
Op de KPN website kan ik inderdaad voor dit bedrag een abonnement afsluiten, met televisie erbij komt het dan op 56 euro per maand (na de kortingsperiode, eerste zes maanden 35 euro per maand).
Echter zodra ik het vinkje zet dat ik al KPN Internet heb, krijg ik een verlenging site. Mijn huidige abonnement is al sinds 2022 verlopen. Echter ik betaal voor 200 Mbit internet en televisie 68,47 per maand.
Als ik dan kies voor 12 maanden verlengen voor 200Mbit Internet plus televisie, dan kost het mij 68,47 per maand? Andere opties zijn er niet, ik kan nergens het 200Mbit plus televisie voor 56 euro per maand selecteren? Dat abonnement is voor mij niet beschikbaar?
Ik vraag mij af, mag dit wel? Mag KPN mij in deze omstandigheden andere tarieven rekenen dan iemand anders?
Op de KPN website kan ik inderdaad voor dit bedrag een abonnement afsluiten, met televisie erbij komt het dan op 56 euro per maand (na de kortingsperiode, eerste zes maanden 35 euro per maand).
Echter zodra ik het vinkje zet dat ik al KPN Internet heb, krijg ik een verlenging site. Mijn huidige abonnement is al sinds 2022 verlopen. Echter ik betaal voor 200 Mbit internet en televisie 68,47 per maand.
Als ik dan kies voor 12 maanden verlengen voor 200Mbit Internet plus televisie, dan kost het mij 68,47 per maand? Andere opties zijn er niet, ik kan nergens het 200Mbit plus televisie voor 56 euro per maand selecteren? Dat abonnement is voor mij niet beschikbaar?
Ik vraag mij af, mag dit wel? Mag KPN mij in deze omstandigheden andere tarieven rekenen dan iemand anders?
-
Re: KPN biedt nieuwe lagere tarieven alleen voor nieuwe klanten
Ja, natuurlijk mag dat. Hun product, hun prijs. Even bellen met klantenservice en je abonnement opzeggen, dan kan je daarna opnieuw afsluiten voor laag tarief, maar vermoedelijk krijg je dat al direct aangeboden om je als klant te houden.
sjohie
vindt dit leuk
-
Nieuwe klanten mogen met speciale prijzen gelokt worden, daar is niets mis mee. Ik zit ook al jarenlang bij KPN en bel ze na elk jaar op dat ik best wel klant wil blijven, maar dat ik wel korting wil hebben. Krijg het tot nu toe nog elke keer.
Waarom zou dat niet mogen?
Ja dat mag. Waarom zou dit niet mogen. Ze doen U een persoonlijk aanbod, En het is aan U om daar al of niet op in te gaan.
En natuurlijk moet U hier niet op ingaan. Ik zou eens bellen en zeggen of ze niet beters voor U kunnen doen en als dat niet zo is U anders gewoon op wil zeggen. Dat heet onderhandelen over het persoonlijke aanbod. Meestal kunt U er dan wel een voordeel mee behalen.
Het is niet de speciale prijs, de speciale prijs is 35 euro voor 9 maanden. Daarna is de reguliere prijs 56 euro per maand voor 200 Mbit Internet en TV. Ik betaal als reguliere prijs 68,47 per maand. Voor hetzelfde product.NeoDutchio schreef: ↑31 mar 2025 11:56Nieuwe klanten mogen met speciale prijzen gelokt worden, daar is niets mis mee. Ik zit ook al jarenlang bij KPN en bel ze na elk jaar op dat ik best wel klant wil blijven, maar dat ik wel korting wil hebben. Krijg het tot nu toe nog elke keer.
Ik heb de afspraak ingepland. Morgen hoor ik wel van KPN waarom ik tien euro meer moet betalen dan anderen. En inderdaad dan maar opzeggen als ze blijven volhouden dat ik extra moet betalen.Dirkie schreef: ↑31 mar 2025 12:07Ja dat mag. Waarom zou dit niet mogen. Ze doen U een persoonlijk aanbod, En het is aan U om daar al of niet op in te gaan.
En natuurlijk moet U hier niet op ingaan. Ik zou eens bellen en zeggen of ze niet beters voor U kunnen doen en als dat niet zo is U anders gewoon op wil zeggen. Dat heet onderhandelen over het persoonlijke aanbod. Meestal kunt U er dan wel een voordeel mee behalen.
Ik heb het over het weigeren van het algemene aanbod. Een ieder kan voor 56 euro 200Mbit glasvezel plus TV krijgen bij KPN (indien ze op jouw adres glasvezel aanbieden) maar ik niet, als ik het wil afsluiten dan krijg ik een afwijkende prijs aangeboden van 68,47 euro per maand.Dirkie schreef: ↑31 mar 2025 12:07Ja dat mag. Waarom zou dit niet mogen. Ze doen U een persoonlijk aanbod, En het is aan U om daar al of niet op in te gaan.
Mijn vraag is dus mag een bedrijf voor bepaalde klanten hogere prijzen rekenen dan de geadverteerde prijs?
-
Het zijn geen gelijke gevallen, dus het mag. Immers, een nieuwe klant is wat anders dan een oude klant. Dat het niet eerlijk voelt is wat anders. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze zeggen. Het is dat Odido hier zo'n slechte verbinding heeft, anders ging ik voor dat klik en go van hun. Nog een stuk goedkoper.
Ik ben ook benieuwd wat ze zeggen. Heb een telefonische afspraak voor morgen. Maar dat ik niet meer ga betalen dan anderen, dan moge duidelijk zijn.witte angora schreef: ↑31 mar 2025 12:34Het zijn geen gelijke gevallen, dus het mag. Immers, een nieuwe klant is wat anders dan een oude klant. Dat het niet eerlijk voelt is wat anders. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze zeggen. Het is dat Odido hier zo'n slechte verbinding heeft, anders ging ik voor dat klik en go van hun. Nog een stuk goedkoper.
Ik zit gelukkig nergens aan vast, abonnement is al jaren verlopen.
Persoonlijk zou ik al een slecht gevoel hebben als voor de klantenservice (en dat is waar het hier toch om gaat) een bel afspraak moet gaan inplanned voor een andere dag. Als ik een vraag heb (en dat hoeft echt niet over storingen te gaan) dan ik wil ik gewoon geholpen worden. Gelukkig zit ik niet bij KPN.Speedy123 schreef: ↑31 mar 2025 12:37Ik ben ook benieuwd wat ze zeggen. Heb een telefonische afspraak voor morgen. Maar dat ik niet meer ga betalen dan anderen, dan moge duidelijk zijn.witte angora schreef: ↑31 mar 2025 12:34Het zijn geen gelijke gevallen, dus het mag. Immers, een nieuwe klant is wat anders dan een oude klant. Dat het niet eerlijk voelt is wat anders. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze zeggen. Het is dat Odido hier zo'n slechte verbinding heeft, anders ging ik voor dat klik en go van hun. Nog een stuk goedkoper.
Ik zit gelukkig nergens aan vast, abonnement is al jaren verlopen.
Ik kan me wel voorstellen dat het vandaag erg druk is bij de KPN klantenservice. Ik zal vast niet de enige klant zijn die van zijn stoel gevallen is toen die erachter kwam dat je als vaste klant wil verlengen dat je dan jarenlang elke maand tien euro meer moet betalen dan nieuwe klanten die hetzelfde abonnement afsluiten (let wel, na de kortingsperiode, de nieuwe klanten betalen eerst een half jaar 35 euro per maand).Dirkie schreef: ↑31 mar 2025 13:03Persoonlijk zou ik al een slecht gevoel hebben als voor de klantenservice (en dat is waar het hier toch om gaat) een bel afspraak moet gaan inplannen voor een andere dag. Als ik een vraag heb (en dat hoeft echt niet over storingen te gaan) dan ik wil ik gewoon geholpen worden. Gelukkig zit ik niet bij KPN.
Dan hoop ik maar dat het geen terugbel afspraak is. Dan kun je de hele dag wachten totdat je niet gebeld wordt omdat het morgen ook weer te druk is. En daarbij is KPN (en niet alleen KPN trouwens ) dol op klanten die jaren teveel betalen voor hun abonnement omdat ze niet controleren of het goedkoper en/of beter kan. Die gaan ze echt niet waarschuwen hoor. Alleen door zelf regelmatig te controleren kun je voordeel behalen.Speedy123 schreef: ↑31 mar 2025 13:12Ik kan me wel voorstellen dat het vandaag erg druk is bij de KPN klantenservice. Ik zal vast niet de enige klant zijn die van zijn stoel gevallen is toen die erachter kwam dat je als vaste klant wil verlengen dat je dan jarenlang elke maand tien euro meer moet betalen dan nieuwe klanten die hetzelfde abonnement afsluiten (let wel, na de kortingsperiode, de nieuwe klanten betalen eerst een half jaar 35 euro per maand).Dirkie schreef: ↑31 mar 2025 13:03Persoonlijk zou ik al een slecht gevoel hebben als voor de klantenservice (en dat is waar het hier toch om gaat) een bel afspraak moet gaan inplannen voor een andere dag. Als ik een vraag heb (en dat hoeft echt niet over storingen te gaan) dan ik wil ik gewoon geholpen worden. Gelukkig zit ik niet bij KPN.
En als je gebeld wordt geef dan meteen wel even aan dat je niet wil verlengen maar een nieuw contract wil. Daar zit hem namelijk het probleem. Door te verlengen behoudt je dus je huidige abonnement. Maar door een nieuw contract af te sluiten krijg je een ander abonnement met andere voorwaarden. En die kunnen bestaan uit andere voorwaarden (zoals je dat er weer voor 2 jaar aan vast zit) en/of een andere prijs.
En ik hoop ook dat je geen gevolgen overgehouden hebt aan de val van je stoel. Je kan best wel lelijk terecht komen volgens mij.
Ja, dit mag.
Mijn advies:
Bel klantenservice op. Vraag voor een aanbod om contract te verlenen (soms wordt ook een aanbod gedaan op uw persoonlijke pagina).
Eventueel dreigen met opzeggen van uw contract.
Diverse andere providers maken gebruik van het KPN netwerk, ook hun hebben een actie voor nieuwe klanten. Stap na uw contract van 1 of 2 jaar altijd over.
Mijn advies:
Bel klantenservice op. Vraag voor een aanbod om contract te verlenen (soms wordt ook een aanbod gedaan op uw persoonlijke pagina).
Eventueel dreigen met opzeggen van uw contract.
Diverse andere providers maken gebruik van het KPN netwerk, ook hun hebben een actie voor nieuwe klanten. Stap na uw contract van 1 of 2 jaar altijd over.
-
Volgens mij is dat al een kwart eeuw gangbare praktijk. Ook bij abonnementen op kranten en tijdschriften.
Voor sommige mensen is het blijkbaar nieuw.
Voor mij is het inderdaad compleet nieuw. Heb dit nog nooit meegemaakt.Consumenneke schreef: ↑31 mar 2025 17:59Volgens mij is dat al een kwart eeuw gangbare praktijk. Ook bij abonnementen op kranten en tijdschriften.
Voor sommige mensen is het blijkbaar nieuw.
Telefonie, stroom & gas, verzekeringen et cetera, overal kan ik altijd na afloop van een contract gewoon een nieuw contract afsluiten tegen dezelfde tarieven als de niet actie tarieven die voor een nieuwe klant zouden gelden.
Dit is de eerste keer dat ik te zien krijgt dat bij contractverlenging niet dezelfde tarieven gaan gelden als de normale tarieven die voor nieuwe klanten na hun actie periode zouden gelden.
Dat blijkt al uit het feit dat je het meermaals over een "verlopen contract" hebt. Dat contract is natuurlijk alles behalve verlopen - het is alleen jaren geleden maandelijks opzegbaar geworden.
Dat klopt, het loopt maandelijks door. En daarom kan ik dus niet tegen de huidige normale tarieven een nieuw contract afsluiten, ik kan alleen verlengen tegen de tarieven die jaren geleden golden toen ik het originele contract afsloot.
Maar met stroom & gas, verzekeringen en telefonie heb ik altijd na de vaste contractperiode wel gewoon tegen de dan geldende tarieven kunnen verlengen, ik heb nimmer de situatie gehad dat ik alleen tegen de oudere, hogere tarieven mocht verlengen.
Maar weet je zeker dat nieuwe klanten dan niet alsnog betere tarieven aangeboden kregen?
Zeker krijg je bij energiecontracten altijd een veel beter aanbod dan de de blijvende klanten. De laatste tarieven en elk jaar een extra bonus van 150 tot 400 euro. Die krijg je nooit als je blijft zitten. Alleen maar kleine cadeautjes voor de vaste klanten, sigaar uit eigen doos. Al 13 jaar vaste klant van de vergelijking site gaslicht.com. Heeft me alleen al aan bonus minstens 3000 euro opgebracht.
HenkHH
vindt dit leuk