Het cooky wall keuzemenu maar zeer kort zichtbaar.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Vanderzeeh

Het cooky wall keuzemenu maar zeer kort zichtbaar.

Ongelezen bericht door Vanderzeeh »

Ik ben al jaren kritisch in het accepteren van cookies en neem altijd de tijd om alle catagorieen cookies te weigeren waar ik nog een keuze in heb. Soms moet je door een ellenlange lijst met 150+ bedrijven die vinden dat ze een gerechtvaardig belang hebben om precies te zien wat jij doet.
Maar sinds een paar jaar kom ik steeds vaker cooky walls tegen die maar heel kort zichtbaar zijn soms zie je ze in een flits en dan is het keuze scherm weer weg.
Mijn vragen zijn;
Wordt dan de website bezocht met alle cookies geaccepteerd?
Mag dit uberhaupt? ( waarschijnlijk niet)
Waar kun je melden dat dit gebeurd en heeft dit uberhaupt zin.
Ik heb helaas nu geen voorbeelden maar ik schat dat het gebeurt bij 40 tot 50% van de sites die ik bezoek.
En ik kan me geen setting in mijn PC of internet explorer bedenken die dit veroorzaakt.

witte angora

Re: Het cooky wall keuzemenu maar zeer kort zichtbaar.

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanderzeeh schreef:
01 feb 2026 17:33
Soms moet je door een ellenlange lijst met 150+ bedrijven die vinden dat ze een gerechtvaardig belang hebben om precies te zien wat jij doet.
Die lijsten zijn bekend, en niet toegestaan. Mensen moeten al geruime tijd net zo makkelijk cookies kunnen afwijzen als aanvaarden. Met die lijsten kan dat niet.

Reden voor mij om, als ik zo'n lijst tegenkom, die hele site maar weg te klikken. Je neemt je klant, en daarmee de wetgeving, serieus, of niet. Zo niet, dan weet ik meteen al genoeg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik herken dat totaal niet. Schril contrast met de helft van alle gevallen, zoals TS omschrijft.

Gaat het dan wellicht om sowieso al schimmiger sites?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Mijn reclameblokker doet al een tijd hetzelfde. Die blokkeerd cookies en zie ik de vraag heel kort staan.
Dat deed dit programma vroeger niet.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dat ligt waarschijnlijk aan je browser. Dan heb er of eentje die ads blokkeert of je hebt er een add on voor geïnstalleerd. Ik heb het namelijk ook en in mijn geval doet de brave browser dat.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gebruik een cookie cleaner, en schoon alles op af en toe. Dat afwijzen lijkt leuk, maar ze plaatsen heel veel cookies toch gewoon door.

Plaats reactie