Hollands Nieuwe: Is een mobiel abonnement een contract?
Hollands Nieuwe: Is een mobiel abonnement een contract?
Mijn zus van 85 vroeg mij het volgende: Ik heb een abonnement bij Hollands Nieuwe afgesloten voor 7,50 per maand.
Nu wordt ik al enkele maanden geconfronteerd met een factuur van 7,78 per maand.
Ze was het vergeten tegen mij te zeggen. Ik heb contact opgenomen via de chat van Hollands Nieuwe.
Het antwoord was dat dit inflatiecorrectie is. Ik vond dat vreemd omdat ik zelf ook een abonnement heb van 7,50 waarbij dit nooit is gebeurd. Toen ik dat inbracht was het antwoord: ' Het hangt er vanaf wanneer het contract is afgesloten"
Het lijkt mij dat dat niet uit moet maken, maar mijn vraag is "Kan dit zomaar?"
Nu wordt ik al enkele maanden geconfronteerd met een factuur van 7,78 per maand.
Ze was het vergeten tegen mij te zeggen. Ik heb contact opgenomen via de chat van Hollands Nieuwe.
Het antwoord was dat dit inflatiecorrectie is. Ik vond dat vreemd omdat ik zelf ook een abonnement heb van 7,50 waarbij dit nooit is gebeurd. Toen ik dat inbracht was het antwoord: ' Het hangt er vanaf wanneer het contract is afgesloten"
Het lijkt mij dat dat niet uit moet maken, maar mijn vraag is "Kan dit zomaar?"
-
Re: Hollands Nieuwe: Is een mobiel abonnement een contract?
Ja, dat kan zomaar. En dat zomaar is omdat het al jarenlang in elk contract staat.
bupaul
vindt dit leuk
Ieder jaar op 1 oktober voeren ze de inflatiecorrectie door (staat in alle contracten). Afgelopen jaar was dat 3,8 procent. 28 cent komt daar aardig mee overeen.
bupaul
vindt dit leuk
-
Vergelijk het abonnement van uw zus eens met de lopende aanbieding van 7,50 per maand.
Ik weet dat het maar 28 cent is, maar de kinderachtigheid zit ook bij de provider die al binnen enkele maanden een inflatiecorrectie toepast die nieuwe klanten niet krijgen.
Ik weet dat het maar 28 cent is, maar de kinderachtigheid zit ook bij de provider die al binnen enkele maanden een inflatiecorrectie toepast die nieuwe klanten niet krijgen.
Daar is niets kinderachtigs aan.
bupaul
vindt dit leuk
-
Wat zijn enkele maanden? 1, 2 of 3?Consumenneke schreef: ↑17 apr 2025 18:42Ik weet dat het maar 28 cent is, maar de kinderachtigheid zit ook bij de provider die al binnen enkele maanden een inflatiecorrectie toepast die nieuwe klanten niet krijgen.
-
Inflatiecorrectie wordt sinds jaar en dag op een vaste dag of maand in het jaar toegepast, ongeacht wanneer een contract / abonnement start. Bij de Donald Duck 50 jaar geleden was dit altijd in januari.Consumenneke schreef: ↑17 apr 2025 18:42Vergelijk het abonnement van uw zus eens met de lopende aanbieding van 7,50 per maand.
bupaul
vindt dit leuk
-
Ook uw lidmaatschap van d66 wordt ook ieder jaar verhoogd met inflatiecorrectie. Niet veel aan de hand dus.
kuklos
vindt dit leuk
Scheve vergelijking, Deltoer. https://d66.nl/doemee/ => Je bepaalt zelf wat je betaalt.
J. Deltoer schreef: ↑18 apr 2025 10:04Ook uw lidmaatschap van d66 wordt ook ieder jaar verhoogd met inflatiecorrectie. Niet veel aan de hand dus.

-
Waarschijnlijk kent u de Donald Duck Index en weet u dat het tijdschrift jaarlijks gemiddeld 5,5% in prijs gestegen is, terwijl de inflatie de afgelopen vijftig jaar gemiddeld zo rond de 2% lag.

-
Nou kan ik me toch niet herinneren dat mijn moeder de Donald Duck in euro's betaalde...
Wel dat ze blijkbaar in 1969 ons liet kiezen: de Bobo of de Donald Duck, want het werd te duur. Ik heb toen gekozen voor de Bobo, 'want dan heeft de baby er ook wat aan'. Die zal toen 1 1/2 jaar geweest zijn.
Alleen ben ik eigenlijk best wel benieuwd wat de Donald Duck met Hollands Nieuwe te maken heeft.
Wel dat ze blijkbaar in 1969 ons liet kiezen: de Bobo of de Donald Duck, want het werd te duur. Ik heb toen gekozen voor de Bobo, 'want dan heeft de baby er ook wat aan'. Die zal toen 1 1/2 jaar geweest zijn.
Alleen ben ik eigenlijk best wel benieuwd wat de Donald Duck met Hollands Nieuwe te maken heeft.
Net zoveel als d66