LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium
-
Pretium
Gisteren ging mijn telefoon diest uit. Uiteindenlijk hoorde ik van KPN dat ik een contract afgesproken had met Pretium wat ik absoluut niet gedaan heb. Zij zeggen dat ik het niet kan annuleren omdat het een maand geleden afgesproken was. Ik heb een eigen bedrijf zo het is heel lastig dat ik geen telefoon verbinding heb. Wat doe ik nu?
-
Re: Pretium
Contact opnemen met Pretium lijkt mij stap 1. En succes daarmee. Laat ze maar aantonen dat u wilde overstappen. Dus of telefoontape of getekend contract.
Een telefoontape is niet meer voldoende, er moet een getekend contract zijn. Zonder getekend contract geen overstap, maar we weten allemaal wat voor een doortrapt en gemeen bedrijf pretium isVioletPrue schreef:Contact opnemen met Pretium lijkt mij stap 1. En succes daarmee. Laat ze maar aantonen dat u wilde overstappen. Dus of telefoontape of getekend contract.
Getekend contract hebben ze ook sch**t aan, ze hanteren ook: toets 1 in, zit je er ook aan vast. Ze weten telkens weer door de mazen van de wet te glippen. Maar ik lees hier één groot verschil: de TS lijkt me geen bejaarde kwetsbare. Dus misschien toch iets anders aan de hand.puma73 schreef:Een telefoontape is niet meer voldoende, er moet een getekend contract zijn. Zonder getekend contract geen overstap, maar we weten allemaal wat voor een doortrapt en gemeen bedrijf pretium isVioletPrue schreef:Contact opnemen met Pretium lijkt mij stap 1. En succes daarmee. Laat ze maar aantonen dat u wilde overstappen. Dus of telefoontape of getekend contract.
-
Wij hebben zelf ook problemen met PRETIUM .
Mijn schoonvader is door hen telefonisch benaderd en volgens hen wilde hij overstappen,de goeie man is 82 jaar in juli weduwnaar geworden.
Is helaas of en toe door elkaar en slechthorend begrijpt het meer al te goed.
Is op 19-11-2015 omgezet van KPN naar PRETIUM ,hij kreeg op een gegeven moment een brief van KPN dat hij naar een andere provider ging.
Ik heb hier op direct geageerd maar bij pretium zegt men dat er een overeenkomst is.
Met veel heen en weer gebeld te hebben is het terug gezet op 11-12-2015,echter men stuurt een rekening van€43,13 ik kan me niet voorstellen dat iemand die normaal bij kpn voor 2maanden een bedrag van €52,00 betaalt waarvan €40 abonnementskosten op 22 dagen dan zo'n hoge rekening krijgt.Hierop hebben wij tot tweemaal toe aangetekende brieven verstuurd een op 2-12-2015 en op 17-12-2015.Hier op tot op heden geen antwoord op gehad.
Het is diep triest dat een dergelijk bedrijf niet aangepakt wordt.
En naar de telefoontjes ook nog dreigen met incassobureau.
Wij hebben al €16 aan kosten gehad voor de aangetekende stukken.
Hopend dat deze ellende langzaam ten einde komt.
Mijn schoonvader is door hen telefonisch benaderd en volgens hen wilde hij overstappen,de goeie man is 82 jaar in juli weduwnaar geworden.
Is helaas of en toe door elkaar en slechthorend begrijpt het meer al te goed.
Is op 19-11-2015 omgezet van KPN naar PRETIUM ,hij kreeg op een gegeven moment een brief van KPN dat hij naar een andere provider ging.
Ik heb hier op direct geageerd maar bij pretium zegt men dat er een overeenkomst is.
Met veel heen en weer gebeld te hebben is het terug gezet op 11-12-2015,echter men stuurt een rekening van€43,13 ik kan me niet voorstellen dat iemand die normaal bij kpn voor 2maanden een bedrag van €52,00 betaalt waarvan €40 abonnementskosten op 22 dagen dan zo'n hoge rekening krijgt.Hierop hebben wij tot tweemaal toe aangetekende brieven verstuurd een op 2-12-2015 en op 17-12-2015.Hier op tot op heden geen antwoord op gehad.
Het is diep triest dat een dergelijk bedrijf niet aangepakt wordt.
En naar de telefoontjes ook nog dreigen met incassobureau.
Wij hebben al €16 aan kosten gehad voor de aangetekende stukken.
Hopend dat deze ellende langzaam ten einde komt.
-
Als Pretium geen schriftelijke handtekening heeft van uw vader, hebben ze geen poot om op te staan. Dat weten ze zelf ook best.
Toch blijven ze het proberen en bij kwetsbare bejaarden lukt het uiteindelijk ook nog.
U hoeft ook de gesprekskosten niet te betalen, want Pretium heeft helemaal geen geldig contract.
Waarschijnlijk komen er ook nog dreigbrieven van Gerecht Incasso (= Pretium zelf). Stuur ook hier een aangetekende brief heen en bewaar de bewijzen zorgvuldig.
Hoewel ingrijpen met de nieuwe wetgeving simpel is, weigert minister Kamp op te treden en laat bejaarden aan hun lot over.
Gelukkig is er ook nog goed nieuws. Journalist Peter Olsthoorn heeft de euvele moed getoond een onderzoek op te starten naar de praktijken van Pretium en goede doelen zusterbedrijf Delphi. Hij werd prompt door Pretium voor de rechter gedaagd. Pretium heeft dit kansloos verloren (zie http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:1664 ).
Niets belet hem nu om de Pretium-beerput te openen.
Delphi is al failliet. Hopelijk zijn we binnenkort ook van Pretium verlost.
Toch blijven ze het proberen en bij kwetsbare bejaarden lukt het uiteindelijk ook nog.
U hoeft ook de gesprekskosten niet te betalen, want Pretium heeft helemaal geen geldig contract.
Waarschijnlijk komen er ook nog dreigbrieven van Gerecht Incasso (= Pretium zelf). Stuur ook hier een aangetekende brief heen en bewaar de bewijzen zorgvuldig.
Hoewel ingrijpen met de nieuwe wetgeving simpel is, weigert minister Kamp op te treden en laat bejaarden aan hun lot over.
Gelukkig is er ook nog goed nieuws. Journalist Peter Olsthoorn heeft de euvele moed getoond een onderzoek op te starten naar de praktijken van Pretium en goede doelen zusterbedrijf Delphi. Hij werd prompt door Pretium voor de rechter gedaagd. Pretium heeft dit kansloos verloren (zie http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:1664 ).
Niets belet hem nu om de Pretium-beerput te openen.
Delphi is al failliet. Hopelijk zijn we binnenkort ook van Pretium verlost.