Geen dekking meer bij Odido in Zwitserland
Geen dekking meer bij Odido in Zwitserland
Jarenlang hebben mijn vrouw en ik via Tele2 een mobiel abonnement. Zwitserland viel daar altijd in de bundel.
Nu hebben we onlangs verlengd en komen we er in Zwitserland achter dat via Odido er GEEN DEKKING is.
Ik kan wel dekking via Odido krijgen maar dan moet ik een abonnement afsluiten van €30 ipv €12,50.
Hoezooooo?? Dit kan toch niet waar zijn....
Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan liepen? En wat is de oplossing.
Met vriendelijke groet RoderickS
Nu hebben we onlangs verlengd en komen we er in Zwitserland achter dat via Odido er GEEN DEKKING is.
Ik kan wel dekking via Odido krijgen maar dan moet ik een abonnement afsluiten van €30 ipv €12,50.
Re: Geen dekking meer bij Odido in Zwitserland
U schrijft in uw bericht reeds de oplossing, neem een abonnement waar het wel in zit.
bupaul
vindt dit leuk
-
Zwitserland valt niet onder de EEG en valt dus ook niet onder de roaming afspraken. Elke aanbieder mag zelf beslissen hoeveel meer ze daar in positieve zin van willen afwijken.
Op goedkope abonnementjes zal weinig verdiend worden, dan zal je daar minder voordelen op hebben dan bij een duurder abonnement.
De oplossing is dan of een duurder abonnement nemen, of overstappen naar een aanbieder die het wel heeft.
Op goedkope abonnementjes zal weinig verdiend worden, dan zal je daar minder voordelen op hebben dan bij een duurder abonnement.
De oplossing is dan of een duurder abonnement nemen, of overstappen naar een aanbieder die het wel heeft.
Voor zover ik kan zien is er gewoon dekking in Zwitserland, ook voor de goedkopere abonnementen. Afhankelijk van het abonnement gaat het bellen dan of uit de bundel, of wordt het naast de bundel afgerekend. Voor Internet kan je redelijk voordelig* een buitenlandbundel aanschaffen bij Odido.
Bij o.a. KPN gaat het wel in alle gevallen uit de bundel.
*Zolang je geen grootverbruiker bent, anders kan het wel in de papieren lopen.
Bij o.a. KPN gaat het wel in alle gevallen uit de bundel.
*Zolang je geen grootverbruiker bent, anders kan het wel in de papieren lopen.
Vraag 1 kan ik niet beantwoorden (ik zit namelijk niet bij Odido) en vraag 2 hebt U zelf al beantwoord:RoderickS schreef: ↑27 mar 2025 16:55Jarenlang hebben mijn vrouw en ik via Tele2 een mobiel abonnement. Zwitserland viel daar altijd in de bundel.
Odido
Zwitserland
Internet Op Reis XS-pas: je krijgt 500 MB en betaalt € 3,-. De pas is 24 uur geldig.
Internet Op Reis S-pas: je krijgt 2 GB en betaalt € 7,50. De pas is 3 dagen geldig.
Internet Op Reis M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15,-. De pas is 14 dagen geldig.
Internet Op Reis XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30,-. De pas is 31 dagen geldig.
Voor bellen/sms’en gelden de tarieven voor Zone 1.
Sms PRIJS ZWITSERLAND naar 5545. Krijg je meteen een gratis bericht terug met alle info.
Tip: bij sommige abonnementen gaat bellen en internetten in Zwitserland uit je bundel. Lees meer
Ben je hiermee geholpen?
Ja, ik ben geholpen
Nee, feedback geven
We zijn er voor je.
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.
Chat met Izzi.
Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.
De chatbot
Check onze app.
Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.
De app van Odido
Bel met Odido Service.
Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.
De service van Odido
Zwitserland
Internet Op Reis XS-pas: je krijgt 500 MB en betaalt € 3,-. De pas is 24 uur geldig.
Internet Op Reis S-pas: je krijgt 2 GB en betaalt € 7,50. De pas is 3 dagen geldig.
Internet Op Reis M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15,-. De pas is 14 dagen geldig.
Internet Op Reis XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30,-. De pas is 31 dagen geldig.
Voor bellen/sms’en gelden de tarieven voor Zone 1.
Sms PRIJS ZWITSERLAND naar 5545. Krijg je meteen een gratis bericht terug met alle info.
Tip: bij sommige abonnementen gaat bellen en internetten in Zwitserland uit je bundel. Lees meer
Ben je hiermee geholpen?
Ja, ik ben geholpen
Nee, feedback geven
We zijn er voor je.
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.
Chat met Izzi.
Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.
De chatbot
Check onze app.
Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.
De app van Odido
Bel met Odido Service.
Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.
De service van Odido
-
Zwitserland is geen onderdeel van de EU. Om te voorkomen dat je onverwacht kosten maakt stopt de data in een land waar je een bundel voor moet kopen. Dat geldt voor Zwitserland maar ook voor andere landen zoals Egypte, usa etc.
Er zijn inmiddels Odido abonnementen waar Turkye, USA en Zwitserland in zitten. Als je een nieuw of verlengt abonnement hebt na september 2023, dan kun je in my-odido per maand up/down graden. Bii Unlimited plus en Premium kun je na Frankrijk of Duitsland met continue data gewoon Zwitserland inrijden.
https://community.odido.nl/abonnementen ... ata-366874
Er zijn inmiddels Odido abonnementen waar Turkye, USA en Zwitserland in zitten. Als je een nieuw of verlengt abonnement hebt na september 2023, dan kun je in my-odido per maand up/down graden. Bii Unlimited plus en Premium kun je na Frankrijk of Duitsland met continue data gewoon Zwitserland inrijden.
https://community.odido.nl/abonnementen ... ata-366874
bupaul
vindt dit leuk
Zwitserland is zo een extreem duur land voor oa Nederlanders, dat als je daar toch naar toe gaat een paar Euro meer voor wat gebel of Internet ook niet veel meer uitmaakt.
Lekker naar Oostenrijk gaan, zelfde bergen en een derde tot de helft goedkoper, mensen veel vriendelijker en gewoon bellen / internet met je goedkope Odido abbo.
Lekker naar Oostenrijk gaan, zelfde bergen en een derde tot de helft goedkoper, mensen veel vriendelijker en gewoon bellen / internet met je goedkope Odido abbo.
-
Mensen vriendelijker in Oostenrijk, echt nog nooit wat van gemerkt….
Verder, je hebt natuurlijk gewoon dekking in Zwitserland, maar bij goedkope abonnementen kan je daar geen gebruik maken van je belbundel, en moet je dus betalen. Vermoedelijk nog steeds goedkoper dan een duurder abonnement
Verder, je hebt natuurlijk gewoon dekking in Zwitserland, maar bij goedkope abonnementen kan je daar geen gebruik maken van je belbundel, en moet je dus betalen. Vermoedelijk nog steeds goedkoper dan een duurder abonnement
Je hebt er alleen niet zo veel aan om naar Oostenrijk te gaan als je in Zwitserland moet zijn...BL2 schreef: ↑29 mar 2025 00:27Zwitserland is zo een extreem duur land voor oa Nederlanders, dat als je daar toch naar toe gaat een paar Euro meer voor wat gebel of Internet ook niet veel meer uitmaakt.