Lebara jouw gebruik
-
Lebara jouw gebruik
Bij Lebara staat in de app onder kopje "meer" bij data
Activiteit van de laatste 3 uur is misschien nog niet zichtbaar.
De gegevens van sms en bellen is al snel up to date. Maar bij data loopt het wel meer dan 3 uur achter. Soms wel een dag. Hebben meer mensen dat? De klantenservice zegt wanneer je data bij 80 procent van je bundel een smsje krijgt en bij 100%. Ik krijg ook geen sms!
Weet iemand hier meer van? Ik wil niet over mijn bundel heengaan eigenlijk.
Activiteit van de laatste 3 uur is misschien nog niet zichtbaar.
De gegevens van sms en bellen is al snel up to date. Maar bij data loopt het wel meer dan 3 uur achter. Soms wel een dag. Hebben meer mensen dat? De klantenservice zegt wanneer je data bij 80 procent van je bundel een smsje krijgt en bij 100%. Ik krijg ook geen sms!
Weet iemand hier meer van? Ik wil niet over mijn bundel heengaan eigenlijk.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Lebara jouw gebruik
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
BL2
vindt dit leuk
Wat zegt Lebara zelf?
Ja dat heb ik ook. Het dataverbruik loopt inderdaad verder achter dan de drie uur.gezondheid schreef: ↑16 mei 2025 11:06Maar bij data loopt het wel meer dan 3 uur achter. Soms wel een dag. Hebben meer mensen dat?
Wil je direct zien wat je verbruikt hebt kun je op de gsm bij gegevensverbruik goed zien wat je verbruikt hebt en waar de hoeveelheid data heen gaat. (En direct, niet na een aantal uren)
En een SMS krijg ik wel bij 80% verbruik
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Neemt dat soort meldingen toe? Ik krijg die ook van mijn providers. Simpel voor data, maar ook Google en Apple voor cloud services.
Klopt die melding altijd, of is het (ook) een manier om te up-sellen ofwel extra verkeer/opslag te verkopen?
Lebara is een MVNO en daardoor zijn ze afhankelijk van de netwerkeigenaar die de verbruiksgegevens moet doorgeven. Voor gesprekken en SMS is het simpel: gesprek afgelopen of SMS verstuurd en je kunt die gegevens doorgeven. Maar voor data hangt het er maar net vanaf hoe het ingeregeld is. Een datasessie staat immers voor langere tijd open en om iedere paar seconden het verbruik door te geven aan MVNO's wordt erg duur. De netwerkeigenaren (KPN, Odido, Vodafone) kunnen dat in hun eigen netwerk voor hun eigen klanten wel eenvoudig real-time verwerken maar richting MVNO's doen ze dat meestal niet omdat de netwerkintegratie daarvoor te complex is.
Nou inderdaad, een beperkte databundel is echt uit de begintijd der mobiele abbo's.
Gewoon een onbeperkte data abbo nemen, geen gestress, geen gedoe en een vast bedragje.
Ik wist niet dat deze vorm nog bestond,wij hebben hier beiden onbeperkt internet,samen 25 euro per maand
Waarom neem je dat niet?
Waarom neem je dat niet?
Lebara heeft geen onbeperkt data bundel in het pakket dus die optie valt af.
Dat het data verbruik niet realtime zichtbaar is kan met de eigenaar van het KPN netwerk van doen hebben omdat Lebara op het KPN netwerk meelift.
Afhankelijk van het merk telefoon kunt wel het realtime data verbruik inzien en zonodig een dagelijks data limiet instellen en wie weet kan dat op uw persoonlijke pagina van Lebara ook.
Voor wat betreft de waarschuwingen bij 80% data verbruik zijn providers dat wettelijk verplicht en lijkt het me vrij stug dat een provider die al bij zeg 60% dataverbruik gaat versturen om te gaan up-sellen in de hoop dat een klant data bij gaat kopen.
Dat het data verbruik niet realtime zichtbaar is kan met de eigenaar van het KPN netwerk van doen hebben omdat Lebara op het KPN netwerk meelift.
Afhankelijk van het merk telefoon kunt wel het realtime data verbruik inzien en zonodig een dagelijks data limiet instellen en wie weet kan dat op uw persoonlijke pagina van Lebara ook.
Voor wat betreft de waarschuwingen bij 80% data verbruik zijn providers dat wettelijk verplicht en lijkt het me vrij stug dat een provider die al bij zeg 60% dataverbruik gaat versturen om te gaan up-sellen in de hoop dat een klant data bij gaat kopen.
-
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Is er trouwens niet ook een aanbieder die wifi koppelt aan mobiel, waardoor je geen vaste telecom meer nodig hebt?
Maar we hebben vrije keuze als consument. Een eat-all-you-can abonnement is niet naar ieders smaak.
Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Is er trouwens niet ook een aanbieder die wifi koppelt aan mobiel, waardoor je geen vaste telecom meer nodig hebt?
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
Wij zijn niet zoals u en dat is maar goed ook.Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Adviseert u 50+mobiel zonder andere goedkope providers zoals Simpel en andere goedkope providers te noemen dan maakt u toch een soort van verkapte reclame.
Ik heb de huisregels niet van voor tot achter doorgenomen maar is het reclame maken voor één provider niet in strijd met de huisregels?
-
Beter lezen svp.
Het noemen van een ervaring is nog geen aanbeveling en een aanbeveling is nog geen reclame. Maar ik geef u na: zelfs de juristen van de Stichting Reclame Code rekken de definitie langzaam op. Misschien kunnen we binnenkort samen een klacht indienen tegen een al te positieve review!
Ik heb verschillende providers reeds eerder genoemd.
Gezien de vraag over Lebara is een vergelijking met de praktijk bij andere providers bijna niet te vermijden.Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 12:20Neemt dat soort meldingen toe? Ik krijg die ook van mijn providers. Simpel voor data, maar ook Google en Apple voor cloud services.
Het noemen van een ervaring is nog geen aanbeveling en een aanbeveling is nog geen reclame. Maar ik geef u na: zelfs de juristen van de Stichting Reclame Code rekken de definitie langzaam op. Misschien kunnen we binnenkort samen een klacht indienen tegen een al te positieve review!
U heeft volkomen gelijk, ik hoop dat u zich door mijn belachelijke domme reactie niets gekwetst voelt.
-
Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 13:41Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
Maar we hebben vrije keuze als consument. Een eat-all-you-can abonnement is niet naar ieders smaak.
Sorry, geen inhoudelijk reactie maar ik kan dit niet laten. De gebezigde uitspraak is 'all you can eat' niet 'eat all you can' dat is meer steenkolen Engels.

BL2
vindt dit leuk
-
Een beperkte databundel wordt nog steeds door 80% van alle mobielbezitters verkozen boven use all you can. Onbeperkt is daarin niet ongelimiteerd, dat staat in de kleine lettertjes. Onbeperkt bellen in Nederland is wel unlimited.
-
Onbeperkt internet is er vanaf 20 euro per maand bij budget Mobiel. Echter ik heb aan 1gb genoeg per maand. Alleen moest ik even Google Maps gebruiken en dan is je bundel zo op.