aanbiedingen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Consumenneke

Re: aanbiedingen

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
12 jun 2025 16:21
Het topic is 7 juli 2024 gestart maar is zeker nog relevant in deze tijd.
Verrek, zie ik nu pas. En degene die het weer heeft geactiveerd, gebruikt het Vlaamse woord stockeren en had blijkbaar ook reclame toegevoegd. We staan weer voor Schalulleke: Vlaams voor Shannulleke, oftewel lente-uitje). :mrgreen:

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
09 jul 2024 16:35
Koffie heeft sinds de tweede Wereldoorlog al een extra belasting heffing in Duitsland.
Ook melk, groente en brood is er duurder.
Vooral kaas, sterke drank, fris, bier, vlees, sigaretten, benzine en electronica zijn goedkoper in D.
Met de kanttekening dat de goedkope kaas in Duitsland niet te vreten is.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Blijft toch fascinerend dat men overal denkt dat het elders beter is. Als Duitsland (en Belgie) echt zoveel goedkoper zouden zijn dan Nederland, dan vraag ik me toch af waarom mijn Duitse en Belgische collega's niet veel rijker zijn dan ik terwijl onze brutosalarissen vergelijkbaar zijn....

Het is overigens niet iets typisch Nederlands. In heel veel landen denkt men dat het elders allemaal beter is. Dan is het toch wel heel sneu dat we blijkbaar allemaal in het verkeerde land geboren zijn.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

AndreasJasonVDB schreef:
12 jun 2025 06:01
Bekijk het ook even zo. Stel je hebt een fles cola die gemaakt wordt voor een kost van 0,5 eur maar de winkel verkoopt die voor 3 eur, dan hebben ze dus bij elke fles 2,5 eur winst (3 - 0,5 = 2,5). Heb je zo 2 flessen, dan is er dus 5 eur winst met een kost van 1 eur. Voor 4 flessen zou dit dus 10 eur winst zijn met een kost van 2 eur. Het lijkt dus soms alsof zo een actie een verlies is voor het bedrijf, maar alles hangt natuurlijk af van de kost van het product zelf.
Dit is niet correct. Tussen de productie en de daadwerkelijke retailverkoop zitten nog wel wat stappen. Als de fabrikant een kostprijs van €0,5 heeft, betaalt de retailwinkel echt geen €0,5 als inkoopprijs. De tussenliggende schakels hebben ook nog kosten die meegenomen dienen te worden, inclusief de kosten die de winkel zelf nog maakt,

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dat het topic al gedateerd is maakt op zich niets uit maar aan het woord stockeren kunt u niet bepalen of de reageerder uit Vlaanderen afkomstig is en in de reactie zie ik geen reclame en ook niet dat de de reactie is aangepast.
We staan weer voor Schalulleke: Vlaams voor Shannulleke, oftewel lente-uitje). :mrgreen:
Waarom deze toevoeging want AndreasJasonVDB is Lid geworden op 12 jun 2025 01:33 [/quote]

U was er toch voorstander van om een nieuw forumlid welkom te heten maar deze manier van welkom te heten kan door AndreasJasonVDB als discriminerend opgevat worden.

Plaats reactie