'Gesponsorde resultaten' - misleiding of niet?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Consumenneke

Re: 'Gesponsorde resultaten' - misleiding of niet?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Een enorme stofwolk met een simpele conclusie.
Speedy123 schreef:
25 jan 2026 15:16
In hoger beroep won Jort Kelder wel

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
25 jan 2026 22:44
Een enorme stofwolk met een simpele conclusie.
Speedy123 schreef:
25 jan 2026 15:16
In hoger beroep won Jort Kelder wel
Die stofwolk heeft anders wel een behoorlijk relevante inhoud, die veel verder gaat dan het beperkte stukje wat je nu quote.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik maak er liever niet een nog grotere juridische stofwolk van, dus haal ik een citaat op bij Boek 9.
Google heeft onvoldoende uitleg gegeven waarom met de specifieke wetenschap die zij had vanaf januari/februari 2020 het tonen van deze advertenties via het GDN niet kon worden voorkomen. Haar nalaten prompt en afdoende actie te ondernemen is onrechtmatig jegens Kelder. De vordering van Kelder tot schadevergoeding nader op te maken bij staat is beperkt toewijsbaar. <>

Het zonder zijn toestemming gebruiken van zijn naam en/ of portret ter ondersteuning van nepnieuws en zelfs oplichtingspraktijken, vormt een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van Kelder en tast zijn eer en goede naam aan.

In het oordeel van het hof dat het beroep van Google op de vrijstelling van aansprakelijkheid niet opgaat voor negen advertenties in de periode maart — augustus van 2020 ligt besloten dat Google in strijd heeft gehandeld met de in acht te nemen maatschappelijke zorgvuldigheid omdat zij als behoedzaam marktdeelnemer is tekortgeschoten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
25 jan 2026 17:40
Nijogeth schreef:
25 jan 2026 15:04
Consumenneke schreef:
25 jan 2026 13:26
Hebben jullie suggesties op welke andere manier er iets gedaan kan worden tegen gesponsorde zoekresultaten van bedrijven die de consument/zzpers misleiden?
Ik zou zeggen dat ze er misschien bij kunnen zetten dat het gesponsord is of dat het een advertentie is.
Dat staat er al bij. Anders kon ik dit topic niet openen. :wink:
Ah, dan laten zoals het is. Het is al perfect geregeld.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
25 jan 2026 23:29
Ik maak er liever niet een nog grotere juridische stofwolk van, dus haal ik een citaat op bij Boek 9.
En daar staat vervolgens precies waar Speedy het ook over had - maar wat je toen een stofwolk noemde...

Plaats reactie