Bol.com en post nl adres klopt niet terwijl wel klopt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Richard023x

Bol.com en post nl adres klopt niet terwijl wel klopt

Ongelezen bericht door Richard023x »

Goeiendag, ik heb een product besteld bij bol.com verkoop is ook via bol geen partner het gaat om een beeldscherm die in de aanbieding was (select deal)
LG UltraGear OLED 32GS95UV-B (959 euro) dus ik betaal gewoon hun versturen het pakket. Dus post nl zou die afleveren maar ze hebben gezegd adres onjuist terwijl adres gewoon klopt. Dus het wordt naar bol geretourneerd maar bol zegt nu bestel het product opnieuw terwijl het nu 1259 euro kost bol klantenservice moet overleggen met supervisor of ze dat mogen compenseren en dat kan 2 werkdagen duren dus ik wacht nu en 2 dagen later is heel dat beeldscherm niet meer beschikbaar bij bol alleen via partner. En ze hebben nog niks laten weten of ze het mogen compenseren mag dit zomaar terwijl je het product al besteld en betaald hebt. Dat ze hun levering niet nakomen

Consumenneke

Re: Bol.com en post nl adres klopt niet terwijl wel klopt

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik zie deze deal nog steeds bij een affiliate.

Het is in je voordeel dat het artikel retour afzender is gegaan, dus jij kan aantonen dat je wel betaald maar niets ontvangen hebt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heel simpel: ze moeten gewoon nog leveren (en wel tegen de prijs die je was overeengekomen).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dit mag inderdaad niet. Bol.com heeft een leveringsverplichting. Zelfs als het adres onjuist was, dan had Bol.com alsnog moeten leveren, mogelijk tegen een kleine schadevergoeding van enkele euro's voor het opnieuw verzenden.

Ik heb recent twee producten besteld bij Bol.com, waarvan een defect aangekomen en de ander door PostNL retour gestuurd. Bol.com negeerde in het eerste geval dat het product defect was aangekomen en eiste betaling en in het tweede geval negeerde Bol.com het herroepingsrecht en wenste de verzendkosten te behouden. Dat is allemaal uiteindelijk wel goed gekomen, maar Bol.com houdt zich niet zonder slag of stoot aan de wetgeving.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
05 feb 2025 23:05
Nee, dit mag inderdaad niet. Bol.com heeft een leveringsverplichting. Zelfs als het adres onjuist was, dan had Bol.com alsnog moeten leveren, mogelijk tegen een kleine schadevergoeding van enkele euro's voor het opnieuw verzenden.
Dus als je een verkeerd adres opgeeft moeten ze nog steeds leveren? Ik zou het dan toch logischer vinden dat ze het geld terugboeken en daarmee de koop ontbinden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
06 feb 2025 10:18
alfatrion schreef:
05 feb 2025 23:05
Dus als je een verkeerd adres opgeeft moeten ze nog steeds leveren? Ik zou het dan toch logischer vinden dat ze het geld terugboeken en daarmee de koop ontbinden.
Waarom zou dat logischer zijn, als gewoon nog een keer verzenden ook mogelijk is? Een simpel corrigeerbaar foutje maakt -gelukkig!- niet direct de hele overeenkomst ontbindbaar.

Plaats reactie