Aanbiedingen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Bertusje14

Aanbiedingen

Ongelezen bericht door Bertusje14 »

Tegenwoordig is het vrij normaal om als alleenstaande door het leven te gaan. Toch blijven de supermarkten angstvallig vasthouden aan het gezin als hoeksteen van de samenleving. Wat moet ik met al die aanbiedingen: 2 + 3 gratis , derde produkt gratis en ga zo maar door. Ten eerste heb ik (zoals we de meeste alleenstaanden) geen gigantische woonruimte tot mijn beschikking en ten tweede kan ik van 'notmale' verpakkingen vaak al de helft weggooien. En het lijkt alsof ze het erom doen; 9 van de 10 keer zijn het aanbiedingen van producten die beperkt houdbaar zijn. Als ze iets in de reclame gooien kunnen ze het betreffende product toch gewoon goedkoper maken. Op die manier passen ze zich tenminste aan aan de aan verandering onderhevige maatschappelijke ontwikkelingen. Het lijkt wel alsof al die supermarkten onder jaren 50 zijn blijven hangen.

sergio1963

Re: Aanbiedingen

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Dus een luxe probleem, u bent absoluut niet verplicht om van deze aanbiedingen gebruik te maken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

2+1 gratis heeft een andere kostenstructuur dan 33% korting op 1 product geven. En verder zijn fabrikanten ook bij dit soort acties betrokken: als je 3 producten van een fabrikant koopt, koop je die niet van hun concurrent. Als je het per stuk koopt zou die klant 2 en 3 van een ander merk kunnen kopen als 1 op is. En zo zitten er nog meer zaken in verweven.

En supermarkten kennen de markt echt wel en zien waarschijnlijk dat geneigd 1persoons huishoudens ook gewoon gebruik maken van dit soort acties. Anders zouden ze wel acties gericht op kleine huishoudens maken.

GerdeV

Ongelezen bericht door GerdeV »

De kern van wat u schrijft snap ik wel maar klopt wat u aangeeft wel? Als ik de actuele folders van de twee grootste supermarkten bekijk zie ik 2 + 3 gratis zo goed als niet en 9 van de 10 keer zijn het aanbiedingen van producten die beperkt houdbaar zijn ook niet.
De folders staan overwegend vol met (houdbare) aanbiedingen van 1 + 1 gratis en aanbiedingen op producten los per stuk.
Aanbiedingen van 2 + 3 gratis zijn er vrijwel niet op (af-)wasmiddelen na dan.
Verse producten zijn trouwens volop los te koop - ook als aanbieding - in supermarkten en op de markt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als alleenstaande koop ik steeds minder in de supermarkten, en steeds minder in de aanbieding... Groenten koop ik los bij de groentenboer, gewoon wat ik nodig heb. Is vaak nog goedkoper ook dan de supers.

Aardappelen van een goed ras (heb meestal Frieslander of Zeeuwse roem) kost doorgaans nog geen euro per kilo, eet ik twee dagen aardappelen heb ik 600 gram nodig, met drie dagen 800 gram. Haal dat maar eens in de super. En wat moet je als alleenstaande met een kilo uien? Gewoon los bij de groentenboer wat je nodig hebt. Kan het niet verrotten, en je bent goedkoper uit.

En die aanbiedingen? Vaak zijn het A-merken. De huismerken zijn doorgaans nog goedkoper dan die aanbiedingen. Waarom zou ik dat dan in huis halen? Het enige wat ik van Hak koop, maar niet iedere supermarkt heeft dat, zijn de potjes Chili Con Care en Mexicaanse groenten of zo. Maar dan ook alleen als alle potjes 1 euro kosten. Dan is het leuk. Beetje gehakt (van de slager) aanbraden, potje erbij, en je hebt een redelijk volwaardige hap eten.

En vergeet niet dat met name Appie de boel doelbewust zit te besodemieteren met hun aanbiedingen. Als je de bon niet controleert heb je dik kans dat je alsnog teveel betaalt. Daar kom ik dus al helemaal niet meer, ben er klaar mee.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ach,ik maak me er niet druk om,want bij braadvlees bijvoorbeeld zitten er ook meestal 5 in een pakje
Hoe denken ze dat een gezin in elkaar zit,als je met 2 bent,met 3 of met vier,het komt nooit uit
Maak je niet druk,je verandert toch niks

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ben ermee gestopt mezelf hieraan te ergeren. Koop mijn groente bij de groenteboer. Vlees(rund) of kip is gelukkig in kleine porties te krijgen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nederland is een aanbiedingsland en elke verkoper probeert de omzet van de concurrent laag te krijgen.
Maar aan de andere kant, Hornbach en Bauhaus weten in hun afzetgebied de concurrenten weg te krijgen.
Zo lang Nederlanders (in het algemeen) achter de koopjes blijven aanlopen zal het niet gebeuren dat er een nieuwe supermarktketen gaat opstaan die normale prijzen hanteert.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zie het probleem niet. Je koopt een product of niet. Als het product dat je nodig hebt in de aanbieding dan doe je dat en anders koop je er gewoon 1. Supermarkten weten heel goed dat als je in de winkel bent voor een aanbieding meer meeneemt, ook zaken die je (op dat moment) niet nodig heb.
Ik kijk nooit in de reclamefolders en als in de winkel een actie bepaal ik daar wel of ik het nodig heb.
Als je het hebt over nieuwe supermarkten dan kijk maar eens naar Picnik.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Veel verse aanbiedingsproducten zoals vlees en brood kunnen in porties voor later gebruik ingevroren worden want zelfs in een kleine woning is ruimte in de keuken voor een koel/vries combinatie.

Kruideniers en non food waren in de aanbieding zijn veel langer houdbaar en ook voor die producten is wel een plekje te vinden.

Ik zie wat dat betreft niet echt een probleem omdat een gezin meer aanbiedingsproducten van dezelfde soort in één keer inslaat en een alleenstaande met één aanbiedingsproduct een tijd lang kan doen.

Plaats reactie