Ervaring met weigering door Revolut en N26

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mo 020
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2024 17:02

Ervaring met weigering door Revolut en N26

Ongelezen bericht door Mo 020 »

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn ervaring delen met de bank Revolut, waar ik al anderhalf jaar probeer klant te worden. Helaas word ik steeds geweigerd, zonder een duidelijke reden. Telkens als ik vraag waarom, krijg ik te horen dat het om interne redenen gaat die ze niet mogen delen. Dit vind ik erg frustrerend, aangezien ik geen enkele financiële misstap heb begaan. Geen fraude, geen oplichting, geen negatieve registratie bij het BKR, helemaal niets.

Het probleem is dat ik niet alleen bij Revolut geweigerd word, maar ook bij de bank N26. Het lijkt wel alsof er iets mis is met mijn naam of achtergrond, maar ik heb geen idee wat. Beide banken bieden innovatieve, digitale bankdiensten die mij erg aanspreken, en bovendien zijn ze gratis.

Mijn vraag is of meer mensen dit probleem hebben ervaren en hoe zij hiermee zijn omgegaan. Is dit een veelvoorkomend probleem, en wat kun je hieraan doen? Ook ben ik benieuwd of het wel mag dat banken Nederlandse klanten zonder opgaaf van reden weigeren.

Elke tip of ervaring is welkom!

Alvast bedankt!

Groeten,
Mo 020

taxikemperman
Berichten: 641
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Ervaring met weigering door Revolut en N26

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Toevallig klant van beiden en geen problemen gehad.
Elke bank mag zelf beslissen of zij u wel of niet willen accepteren

Speedy123
Berichten: 1525
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met weigering door Revolut en N26

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Mo 020 schreef:
20 mei 2024 17:10
Mijn vraag is of meer mensen dit probleem hebben ervaren en hoe zij hiermee zijn omgegaan. Is dit een veelvoorkomend probleem, en wat kun je hieraan doen? Ook ben ik benieuwd of het wel mag dat banken Nederlandse klanten zonder opgaaf van reden weigeren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerp ... -consument

Als u geen gewone betaalrekening kunt openen, dan heeft u recht op een basisbetaalrekening voor uw persoonlijke bankzaken. U kunt de basisbetaalrekening aanvragen bij ABN AMRO, ING, Rabobank of SNS. In de wet staat dat de bank uw aanvraag moet weigeren als de bank niet kan voldoen aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Ook staat in de wet dat de bank een aanvraag mag weigeren als u:

Al een gewone betaalrekening heeft bij een Nederlandse bank;
Al een aanvraag voor een gewone betaalrekening heeft lopen bij een Nederlandse bank;
Al een basisbetaalrekening heeft bij een andere Nederlandse bank. U moet een verklaring ondertekenen dat u nog geen basisbetaalrekening heeft;
Niet kunt bewijzen dat u een werkelijk belang heeft bij het openen van een basisbetaalrekening in Nederland. Met een werkelijk belang wordt bedoeld dat u een duidelijke relatie met Nederland heeft. Bijvoorbeeld omdat u hier woont, studeert of werkt;
In de afgelopen 2 jaar een basisbetaalrekening had die nu is stopgezet; en
In de afgelopen 8 jaar bent veroordeeld voor een misdrijf. En de uitspraak van de rechter onherroepelijk (definitief) is.

BL2
Berichten: 4897
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaring met weigering door Revolut en N26

Ongelezen bericht door BL2 »

Mo 020 schreef:
20 mei 2024 17:10
Ik wil graag mijn ervaring delen met de bank Revolut, waar ik al anderhalf jaar probeer klant te worden.
Anderhalf jaar bezig om klant te worden ? Ik had het na 2 weken al opgegeven. Bij zo'n bedrijf wil je toch nooit klant zijn, gratis of niet.

Probeer eens een rekening te openen bij een klassieke Nederlandse bank, eens kijken of dat wel lukt.

Plaats reactie