Pinbetaling Spanje, schrikbarend

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Limlander40

Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Consumenneke schreef:
10 jun 2025 01:11
Moneyman schreef:
10 jun 2025 00:43
Het enige wat je dus nog te winnen hebt, is dat je met een beetje mazzel en het stellen van de juiste vragen (!) wellicht het juiste antwoord van de bank krijgt.
Waarom moeten klanten zoveel moeite doen om het juiste antwoord van de bank te krijgen?
Dat kun je wel zeggen, lijkt wel of je Professor moet zijn om de juiste vragen te stellen zodat ik de juiste antwoorden dan pas krijg. Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Limlander40 schreef:
10 jun 2025 08:14
Dat kun je wel zeggen, lijkt wel of je Professor moet zijn om de juiste vragen te stellen zodat ik de juiste antwoorden dan pas krijg. Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.
Duidelijkheid had al direct verschaft kunnen worden bij de overboeking. Dat lijkt mij de juiste weg, dan hoef je geen vragen te stellen, en had topic niet bestaan.

Limlander40

Zojuist weer met de bank gebeld. Nu zeggen ze “ dat kan ook het systeem automatisch gedaan hebben”
Heb ik duidelijkheid NEE, ben ik meer gerustgesteld JA.

Moraal: onduidelijke communicatie van de ABNAMRO bank.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Limlander40 schreef:
10 jun 2025 08:14
Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.
En dat zou je natuurlijk ook gewoon mogen verwachten.
Limlander40 schreef:
10 jun 2025 09:11
Heb ik duidelijkheid NEE, ben ik meer gerustgesteld JA.
Gelukkig. Heeft het topic tóch nut gehad.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
Moneyman schreef:
Het enige wat je dus nog te winnen hebt, is dat je met een beetje mazzel en het stellen van de juiste vragen (!) wellicht het juiste antwoord van de bank krijgt.
Waarom moeten klanten zoveel moeite doen om het juiste antwoord van de bank te krijgen?
Miscommunicatie ontstaat al heel snel en ik zou daar niet zomaar eventjes de bank daar de schuld van willen geven.

Een vraagsteller kan heel iets anders in zijn hoofd hebben zitten dan de vraag die hij daadwerkelijk stelt. Zoals 'Wie heeft de credit gedaan?". Antwoord van de bank is dan de verhuurder.'

Als dan de vervolgvraag is: "Maar er is geld afgeschreven, kan dat zomaar?". Antwoord van de bank is dan: Jazeker, de bank heeft het recht conform de algemene voorwaarden tot 13 maanden terug correcties uit te voeren.

De vraagsteller verbind de antwoorden op beide vragen en trekt de conclusie dat als je een PIN betaling doet, de acceptant dertien maanden lang je rekening kan debiteren. De bankmedewerker heeft dat nimmer bedoelt, die beantwoorde gewoon de vragen.

Nu heeft TS wederom de bank gebeld maar is wat beter beslagen te ijs gekomen, stelt dus andere vragen en krijgt ineens wel te horen dat de systemen van de bank automatisch fouten van de bank kunnen corrigeren.

Het juiste antwoord kan vaak alleen verkregen worden door de juiste vraag te stellen, dat is wat communicatie in het algemeen zo lastig maakt en waarom we zo vaak misverstanden zien.

Maar goed, het is nu wel duidelijk dat TS nergens meer bang voor hoeft te zijn en dat Consumenneke geen achterdeur in het internationale betalingsverkeer gevonden heeft.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Benieuwd waar consumenneke meer terugkomt om aan te tonen dat het wel degelijk kan. :lol:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
10 jun 2025 12:33
Miscommunicatie ontstaat al heel snel en ik zou daar niet zomaar eventjes de bank daar de schuld van willen geven.
Of de klant.

Limlander40

Speedy123 schreef:
10 jun 2025 12:33
Consumenneke schreef:
Moneyman schreef:

Een vraagsteller kan heel iets anders in zijn hoofd hebben zitten dan de vraag die hij daadwerkelijk stelt. Zoals 'Wie heeft de credit gedaan?". Antwoord van de bank is dan de verhuurder.'

Als dan de vervolgvraag is: "Maar er is geld afgeschreven, kan dat zomaar?". Antwoord van de bank is dan: Jazeker, de bank heeft het recht conform de algemene voorwaarden tot 13 maanden terug correcties uit te voeren.

De vraagsteller verbind de antwoorden op beide vragen en trekt de conclusie dat als je een PIN betaling doet, de acceptant dertien maanden lang je rekening kan debiteren. De bankmedewerker heeft dat nimmer bedoelt, die beantwoorde gewoon de vragen.

Nu heeft TS wederom de bank gebeld maar is wat beter beslagen te ijs gekomen, stelt dus andere vragen en krijgt ineens wel te horen dat de systemen van de bank automatisch fouten van de bank kunnen corrigeren.

Het juiste antwoord kan vaak alleen verkregen worden door de juiste vraag te stellen, dat is wat communicatie in het algemeen zo lastig maakt en waarom we zo vaak misverstanden zien.

Maar goed, het is nu wel duidelijk dat TS nergens meer bang voor hoeft te zijn en dat Consumenneke geen achterdeur in het internationale betalingsverkeer gevonden heeft.
Dan moet ik voortaan maar een advocaat bellen om de juiste vragen te stellen. 🙈

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Arizonakid schreef:
10 jun 2025 15:31
Benieuwd waar consumenneke meer terugkomt om aan te tonen dat het wel degelijk kan. :lol:
Maar dan pas nadat hij terug is van zijn bedevaartstocht op blote knieën naar Spanje :wink:

FonsLeferink

Ongelezen bericht door FonsLeferink »

witte angora schreef:
06 jun 2025 12:07
Eigenlijk snap ik je probleem niet zo. Je hebt betaald met die pinpas, dus die gegevens hebben ze. Ze hebben één keer 30 euro teveel betaald, dat kunnen ze blijkbaar storneren of zo. Wat is dan precies je probleem hiermee?

Als ik iets naar de winkel retour breng wordt er zo vaak geld direct op mijn rekening gestorneerd. Dat hoeft bij sommige winkels niet eens de rekening te zijn die ik gebruikt heb, de andere rekening mag ook.
ABNAMRO staat hier waarschijnlijk helemaal buiten. De verhuurder heeft dit hws handmatig gedaan.

Consumenneke

FonsLeferink schreef:
10 jun 2025 20:03
ABNAMRO staat hier waarschijnlijk helemaal buiten. De verhuurder heeft dit hws handmatig gedaan.
:? Begin de hele discussie weer overnieuw...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan. Behalve dan degenen die van een wedstrijdje ver-plassen houden, maar daar is het forum niet voor bedoeld. Tenzij ik weer wat mis, natuurlijk.

Consumenneke

witte angora schreef:
10 jun 2025 20:35
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan.
Dat komt door al die off-topic reacties. Wandelen is veel gezonder dan flauwe opmerkingen maken. Maar het topic kan toch gewoon open blijven tot iemand voorbij komt die echt weet hoe dat bij ABNAMRO werkt. Nu zijn veel reacties gebaseerd op regels en boekenkennis, maar uit de echte bankenpraktijk horen we niet veel. Komt vast nog!

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
10 jun 2025 21:06
witte angora schreef:
Dat komt door al die off-topic reacties. Wandelen is veel gezonder dan flauwe opmerkingen maken. Maar het topic kan toch gewoon open blijven tot iemand voorbij komt die echt weet hoe dat bij ABNAMRO werkt. Nu zijn veel reacties gebaseerd op regels en boekenkennis, maar uit de echte bankenpraktijk horen we niet veel. Komt vast nog!
Nou ja, ik heb bij ABNAMRO gewerkt. Tegenwoordig bij een andere financiële instelling. Ik weet hoe het werkt, ik ken de systemen, ik heb er dagelijks mee te maken.

Wat wilt u nog meer horen?

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Ik heb ook ruim 15 jaar ervaring bij verschillende financiële instellingen met betalingsverkeer (SEPA/SWIFT)voor grootzakelijke klanten. De regels zijn duidelijk. Vaak genoeg meegemaakt dat een klant per ongeluk een verkeerd bedrag had overgemaakt en vroegen of we de betaling konden tegenhouden of terugdraaien....nee dus.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
10 jun 2025 21:34
Een reactie van ABNAMRO webcare bijvoorbeeld? Die staan 24/7 voor alle kanten klaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
10 jun 2025 21:34
Consumenneke schreef:
10 jun 2025 21:06
witte angora schreef:
Nou ja, ik heb bij ABNAMRO gewerkt. Tegenwoordig bij een andere financiële instelling. Ik weet hoe het werkt, ik ken de systemen, ik heb er dagelijks mee te maken.

Nou, ik zal het maar vast even invullen. Wat heb je precies bij de ABNAMRO gedaan? Zat je op de postkamer, of was je de schoonmaker? :wink:

Alles om het topic maar weer lekker te rekken, nietwaar, meneer C.?

Limlander40

lordi schreef:
10 jun 2025 21:43
Ik heb ook ruim 15 jaar ervaring bij verschillende financiële instellingen met betalingsverkeer (SEPA/SWIFT)voor grootzakelijke klanten. De regels zijn duidelijk. Vaak genoeg meegemaakt dat een klant per ongeluk een verkeerd bedrag had overgemaakt en vroegen of we de betaling konden tegenhouden of terugdraaien....nee dus.
Volgens mij zei jij eerder of iemand dat de spaanse bank dit wel kon…….

Consumenneke

witte angora schreef:
De vraagsteller wordt steeds beter geïnformeerd en we zijn dicht bij een verklaring.
witte angora schreef:
06 jun 2025 12:07
Eigenlijk snap ik je probleem niet zo.
Nog even volhouden en jij snapt het ook. 8)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Limlander40 schreef:
11 jun 2025 06:39
lordi schreef:
10 jun 2025 21:43
Volgens mij zei jij eerder of iemand dat de spaanse bank dit wel kon…….
De Spaanse bank kan inderdaad een verzoek naar de ABN sturen om een fout goed te maken. Veelal zullen dit echter automatische systemen zijn, die ergens merken dat er 2 exact dezelfde transacties zijn gedaan.

Plaats reactie